Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Der Mull im Garten Eden [3/5]

Η οικογένεια του Fatih Akin, από την πλευρά του πατέρα του, καταγόταν από το Camburnu, ένα χωριό περίπου τέσσερα μίλια από τη θάλασσα, του οποίου η οικονομία φαίνεται να εξαρτάται κυρίως από τη συγκομιδή των φύλλων τσαγιού. Πριν από δέκα χρόνια, οι περιφερειακές αρχές αποφάσισαν να μετατρέψουν το εγκαταλειμμένο ορυχείο χαλκού του χωριού σε έναν χώρο υγειονομικής ταφής (χωματερή) που θα κρατούσε τα απόβλητα από τις γύρω κοινότητες.

Και μόνο από το γεγονός ότι η οικογένεια του σκηνοθέτη είναι από τη συγκεκριμένη τοποθεσία, μπορείτε να καταλάβετε ότι το ντοκιμαντέρ σίγουρα δεν θα είναι αμερόληπτο, τείνοντας να χάσει την προοπτική του στόχου του. Μιλώντας με καθαρά κινηματογραφικούς ορούς, είναι βέβαιο πως αν το έργο διέθετε και την άποψη «της άλλης μεριάς» θα ήταν σίγουρα πολύ καλύτερο, γιατί θα μας έδινε μια πληρέστερη εικόνα του γεγονότος. Ο Akin, όμως, κρατάει σαφέστατα μια στάση υπέρ των κατοίκων και αυτό γιατί το ντοκιμαντέρ του, γυρισμένο κατά τη διάρκεια μιας περιόδου πέντε ετών, αυτό που πραγματικά θέλει και, ως ένα βαθμό, καταφέρνει να κάνει είναι να χρησιμεύσει ως μια ακόμη μαρτυρία για τη συστηματική ανοησία της ανθρωπότητας να οδεύει προς την αυτοκαταστροφή. Ένας επίμονος δήμαρχος, ειλικρινής κι εύγλωττοι χωρικοί, ένας τοπικός φωτογράφος κι αμήχανοι μηχανικοί είναι οι πρωταγωνιστές του Akin σε αυτό το χρονικό ενός παράδεισου που παρά τους αυστηρούς, στα χαρτιά τουλάχιστον, κανονισμούς και τις υποσχέσεις στον τοπικό πληθυσμό ότι όλα θα είναι ασφαλή, καθαρά και άοσμα, οδεύει προς την καταστροφή του.

Και στην τελική, μια εικόνα ίσον χίλιες λέξεις δεν λένε; Ε, και εδώ πέρα από οποιοδήποτε προφορικό επιχείρημα, η εικόνα των απορριμματοφόρων καθώς αδειάζουν τα σκουπίδια αποτελεί το πιο δυνατό και πειστικό επιχείρημα από όλα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...