Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα.

Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που έως τώρα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.

Νομίζω ότι καταλαβαίνετε που το πάω, το έργο μοιάζει και μόνο από την περιγραφή σαν ένα πρότζεκτ που φαίνεται να θέλει να κάνει χρήση της καθαρτικής λειτουργίας της τέχνης για τον Neeson και τον γιο του, με απώτερο σκοπό να αγγίξει κι εμάς τους θεατές με την ιστορία του. Αυτό από μόνο του σε κάνει να ελπίζεις, αλλά δυστυχώς το τελικό αποτέλεσμα δεν αγγίζει αυτό που θα μπορούσε να είναι. Η ιστορία που έχει στον πυρήνα της και που θα μπορούσε πιθανότατα να αγγίξει ευαίσθητες χορδές, αναλώνεται τόσο πολύ σε κάλπικες συναισθηματικές υπερβολές, που καθιστά το όλο εγχείρημα υπερβολικά προβλέψιμο. Είναι λες κι αυτό που πραγματικά ήθελε να πει το σκηνοθετικό και σεναριακό ντεμπούτο του ηθοποιού James D’Arcy να μην ολοκληρώθηκε ποτέ ούτε σαν προσχέδιο. Αντ’ αυτού χρησιμοποιήθηκαν τα μαγευτικά ηλιοβασιλέματα και τοπία της Ιταλίας για να συνθέσουν μια εκπληκτική φωτογραφία, αλλά και λύσεις της τελευταίας στιγμής για να ολοκληρωθεί… κάτι.

Έτσι, αυτό που εσύ καταλήγεις και βλέπεις δεν είναι τίποτε άλλο από ένα καλοπροαίρετο οικογενειακό δράμα, που υποφέρει από τους πάρα πολλούς συναισθηματικά προβληματικούς χαρακτήρες και μια χειραγωγική προσπάθεια να προκαλέσει τα συναισθήματα του θεατή. Καμία διάθεση δεν διατηρείται, και μερικές φορές το μελόδραμα είναι σχεδόν κωμικό, γεγονός που αναγκάζει τελικά ακόμα κι αυτό το υποτυπώδες σενάριο να χάσει την εστίαση και την αξιοπιστία του. Η μαγεία ενός σπιτιού είναι θριαμβευτική αναμφίβολα, αλλά δεν μπορείς παρά να νιώσεις βλέποντας το «Made in Italy» ότι σαν ταινία δεν ήθελε να μείνει μακριά από τη θαρραλέα ενδοσκόπηση την οποία υπαινίσσεται αλλά αποτυγχάνει παντελώς να παραδώσει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται