Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος».

Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά αργόσυρτα πλάνα να δίνουν κι εδώ το παρόν, η φωτογραφία είναι απερίγραπτη, ενώ για το μοντάζ απλά δεν θα ήθελα να μιλήσω. Ερμηνευτικά, τώρα, επικρατεί κι εδώ η ίδια «κουλτούρο-άποψη» περί αποξενωμένων ανθρώπων που μιλούν αργά, με περίεργο τρόπο και μηδενική αληθοφάνεια. Πράγμα που έχω πει επανειλημμένα ότι με ενοχλεί. Το μεγαλύτερο αρνητικό της ταινίας, όμως, είναι το σενάριο της. Μπορεί η ταινία να βασίζεται στο βιβλίο «Δεσμά Αίματος» της Μαρίας Πάουελ, αλλά παρακολουθώντας την έχεις την εντύπωση ότι κανένας από τους συντελεστές δεν είχε ιδέα περί του τι γύριζαν. Πραγματικά, μιλάμε για σκηνές που απλά παρεμβάλλονται η μια μετά την άλλη, χωρίς κανένα νόημα, με ένα απαράδεκτο voice-over να προσπαθεί να εξηγήσει τα όποια συναισθήματα της πρωταγωνίστριας.

Και μπορεί να είμαι λίγο σκληρός, αλλά αυτό είναι για τον έναν και μοναδικό λόγο: διότι ο ελληνικός κινηματογράφος, τουλάχιστον στην σημερινή του κατάσταση, δεν στερείται ταλέντου. Επομένως, είναι αλλόκοτο όταν βλέπεις να γυρίζονται τέτοιες ταινίες.

Σχόλια

  1. megalh apogoiteusi dhladh....krima.thanks g t heads up

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απ΄τα κοκκαλα βγαλμενα ...του Σωτηρη Γκορίτσα όχι του Νίκου Παναγιωτόπουλου ε; :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς. Στο οποίο ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν σεναριογράφος μαζί με τον Γκορίτσα. Γι'αυτό λέω συμμετοχή... :D

      Διαγραφή
  3. ...εισαι τοσο ειδικος και ενημερωμενος στα περι κινηματογραφου που δεν ξερεις οτι αλλος ο Νικος Παναγιωτοπουλος σκηνοθετης και αλλος ο Νικος Παναγιωτοπουλος σεναριογραφος (αυτος στο "Απ΄τα κοκαλα βγαλμενη". Αντε τωρα να διαβασω τη βαρυδγουπη κριτικη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα μην την διαβάσεις καν. Δεν απευθύνεται σε ανθρώπους ΤΌΣΟ ΣΩΣΤΆ ενημερωμένους όπως εσύ...

      Διαγραφή
  4. απο την απαντηση σου μπορει καποιος να καταλαβει το επιπεδο σου.
    Κριτικε της πενταρας μου φαινεται δεν ξερεις ουτε ποσες τρυπες εχει το καρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...