Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Bully [2/5]

Η ταινία, όσο και αν λυπάμαι που το λέω, δεν πλησιάζει καν το πόσο καλή θα μπορούσε να είναι. Διαθέτει θετικά στοιχειά αλλά στο σύνολό της είναι μια δειλή, αδέξια ταινία που το πιο σημαντικό της πρόβλημα είναι ότι αποφεύγει να δώσει κάποια μορφή επίλυσης στο πρόβλημα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το «Bully» εξιστορεί διάσπαρτες ιστορίες σχολικού εκφοβισμού σε μια μικρή πόλη της Αμερικής. Μιλάει για τον Alex, ένα δωδεκάχρονο παιδί που προφανώς δεν κατανοεί την πλήρη φρίκη της κατάστασης του νομίζοντας ότι τα παιδιά που τον ενοχλούν είναι φίλοι του. Για μια πολύ καλή μαθήτρια η οποία κουβαλούσε μαζί της ένα γεμάτο όπλο σε ένα σχολικό λεωφορείο για να σταματήσει τα παιδιά από το να την πειράζουν. Για μια νεαρή κοπέλα που καταγγέλθηκε από το σχολείο και την πόλη της επειδή φανέρωσε τις σεξουαλικές προτιμήσεις της. Για γονείς που αντιμετωπίζουν ατάραχοι την πρόσφατη αυτοκτονία του γιου τους, και ούτω καθεξής. Οι ιστορίες τους περιγράφουν μια καθαρή εφηβική κόλαση που μπορεί πολύ εύκολα να σας κάνει να δακρύσετε.

Επίσης, μάλλον άψογα, καταγράφει πόσο άσχετοι είναι οι υπεύθυνοι των σχολείων στο χειρισμό ακραίων περιπτώσεων εκφοβισμού. Υπάρχει μια κυρία στην ταινία, για παράδειγμα, η οποία είναι η πιο αστεία αλλά ταυτόχρονα και η πιο τρομακτική γυναίκα που έχω δει σε ταινία εδώ και χρόνια. Είναι μια γυναίκα τόσο έξω από τα νερά της, χωρίς την παραμικρή ένδειξη ότι γνωρίζει πώς πρέπει να χειριστεί την επιθετικότητα των εφήβων. Σε μια σπαρακτική σκηνή, λέει σε ένα παιδί ότι ευθύνεται ο ίδιος για την προσέλκυση των δραστών (κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια).

Το «Bully». λοιπόν, για να μην παρεξηγηθώ, έχει ως στόχο να κάνει σπουδαία πράγματα. Αυτό που καταφέρνει να συλλάβει με την κάμερα είναι αρκετά τρομακτικό. Είναι τόσο κακό που αναρωτιέσαι πως κατάφεραν να κινηματογραφήσουν τις σκηνές και με ποιο τρόπο. Αλλά το πρόβλημα της ταινίας είναι ότι δεν ωθεί το θέμα περά από τα όρια. Είναι λες και ο σκηνοθέτης Lee Hirsch επέλεξε να μην μας δείξει μέχρι που μπορεί να φτάσει η κατάσταση. Έχοντας μια άνευ προηγουμένου πρόσβαση στους διαδρόμους των σχολείων του αμερικανικού δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αυτό που κατάφερε είναι μια επιφανειακή απεικόνιση του θέματος όταν θα έπρεπε να εμβαθύνει στο μέγιστο.

Κρατώντας πάντα μια μεροληπτική στάση και εμπλουτίζοντας το όλο εγχείρημα με σκηνές που ηθελημένα κάνουν επίκληση στο συναίσθημα και εκβιαστικά σε κάνουν να συγκινηθείς, ο Hirsh δεν καταφέρνει και πολλά. Μιλά για δημιουργία στρατού απέναντι στον εχθρό χωρίς να θιγεί το γεγονός ότι ο εχθρός είναι και αυτός μικρά παιδιά. Για να μην πολυλογώ. το «Bully» δεν κάνει σχεδόν τίποτα για να παγιώσει τη θέση του και κυρίως δεν απαντά σε καμία κρίσιμη ερώτηση. Τα παιδιά που πέφτουν θύματα εκφοβισμού υποτίθεται ότι θα πρέπει να είναι καλοί και υπομονετικοί απέναντι σε αυτούς που τους φοβερίζουν; Οι γονείς πρέπει να παρεμβαίνουν περισσότερο; Είναι η βία η απάντηση; Δεν έχω ιδέα, ούτε όμως και η ταινία του Hirsch.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...