Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Bully [2/5]

Η ταινία, όσο και αν λυπάμαι που το λέω, δεν πλησιάζει καν το πόσο καλή θα μπορούσε να είναι. Διαθέτει θετικά στοιχειά αλλά στο σύνολό της είναι μια δειλή, αδέξια ταινία που το πιο σημαντικό της πρόβλημα είναι ότι αποφεύγει να δώσει κάποια μορφή επίλυσης στο πρόβλημα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το «Bully» εξιστορεί διάσπαρτες ιστορίες σχολικού εκφοβισμού σε μια μικρή πόλη της Αμερικής. Μιλάει για τον Alex, ένα δωδεκάχρονο παιδί που προφανώς δεν κατανοεί την πλήρη φρίκη της κατάστασης του νομίζοντας ότι τα παιδιά που τον ενοχλούν είναι φίλοι του. Για μια πολύ καλή μαθήτρια η οποία κουβαλούσε μαζί της ένα γεμάτο όπλο σε ένα σχολικό λεωφορείο για να σταματήσει τα παιδιά από το να την πειράζουν. Για μια νεαρή κοπέλα που καταγγέλθηκε από το σχολείο και την πόλη της επειδή φανέρωσε τις σεξουαλικές προτιμήσεις της. Για γονείς που αντιμετωπίζουν ατάραχοι την πρόσφατη αυτοκτονία του γιου τους, και ούτω καθεξής. Οι ιστορίες τους περιγράφουν μια καθαρή εφηβική κόλαση που μπορεί πολύ εύκολα να σας κάνει να δακρύσετε.

Επίσης, μάλλον άψογα, καταγράφει πόσο άσχετοι είναι οι υπεύθυνοι των σχολείων στο χειρισμό ακραίων περιπτώσεων εκφοβισμού. Υπάρχει μια κυρία στην ταινία, για παράδειγμα, η οποία είναι η πιο αστεία αλλά ταυτόχρονα και η πιο τρομακτική γυναίκα που έχω δει σε ταινία εδώ και χρόνια. Είναι μια γυναίκα τόσο έξω από τα νερά της, χωρίς την παραμικρή ένδειξη ότι γνωρίζει πώς πρέπει να χειριστεί την επιθετικότητα των εφήβων. Σε μια σπαρακτική σκηνή, λέει σε ένα παιδί ότι ευθύνεται ο ίδιος για την προσέλκυση των δραστών (κάτι το οποίο δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια).

Το «Bully». λοιπόν, για να μην παρεξηγηθώ, έχει ως στόχο να κάνει σπουδαία πράγματα. Αυτό που καταφέρνει να συλλάβει με την κάμερα είναι αρκετά τρομακτικό. Είναι τόσο κακό που αναρωτιέσαι πως κατάφεραν να κινηματογραφήσουν τις σκηνές και με ποιο τρόπο. Αλλά το πρόβλημα της ταινίας είναι ότι δεν ωθεί το θέμα περά από τα όρια. Είναι λες και ο σκηνοθέτης Lee Hirsch επέλεξε να μην μας δείξει μέχρι που μπορεί να φτάσει η κατάσταση. Έχοντας μια άνευ προηγουμένου πρόσβαση στους διαδρόμους των σχολείων του αμερικανικού δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος αυτό που κατάφερε είναι μια επιφανειακή απεικόνιση του θέματος όταν θα έπρεπε να εμβαθύνει στο μέγιστο.

Κρατώντας πάντα μια μεροληπτική στάση και εμπλουτίζοντας το όλο εγχείρημα με σκηνές που ηθελημένα κάνουν επίκληση στο συναίσθημα και εκβιαστικά σε κάνουν να συγκινηθείς, ο Hirsh δεν καταφέρνει και πολλά. Μιλά για δημιουργία στρατού απέναντι στον εχθρό χωρίς να θιγεί το γεγονός ότι ο εχθρός είναι και αυτός μικρά παιδιά. Για να μην πολυλογώ. το «Bully» δεν κάνει σχεδόν τίποτα για να παγιώσει τη θέση του και κυρίως δεν απαντά σε καμία κρίσιμη ερώτηση. Τα παιδιά που πέφτουν θύματα εκφοβισμού υποτίθεται ότι θα πρέπει να είναι καλοί και υπομονετικοί απέναντι σε αυτούς που τους φοβερίζουν; Οι γονείς πρέπει να παρεμβαίνουν περισσότερο; Είναι η βία η απάντηση; Δεν έχω ιδέα, ούτε όμως και η ταινία του Hirsch.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται