Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν.

Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σκηνών όπου θα πεταχτείτε από την καρέκλα σας. Η ταινία εστιάζει σε θέματα όπως η καταπίεση, το παρελθόν, η ενοχή, η μνήμη και οι φιλίες. Κυρίως, όμως, διερευνά την απώλεια και τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε μια μεγάλη απώλεια σε προσωπικό επίπεδο. Η αφήγηση βασίζεται σε ένα σενάριο τριών πράξεων. Η πρώτη πράξη είναι μιας σειράς μυστηρίου με τη Florence να προσπαθεί να εκθέσει τα πραγματικά αίτια του θανάτου του Walter. Η δεύτερη πράξη είναι η κάθοδος της Florence στην υστερία καθώς αδυνατεί να αντιμετωπίσει, με την αυστηρή λογική της, τον κόσμο γύρω της. Καθώς αρχίζει να χάνει την ψυχραιμία της, το ίδιο κάνουμε κι εμείς, ενώ μας καθησυχάζουν τα επιστημονικά παιχνίδια καθώς εξηγούν τα μυστήρια. Ο ρυθμός είναι γρήγορος και η αδρεναλίνη ανεβαίνει. Η τρίτη πράξη, όμως, δεν μπορεί να διατηρήσει την ένταση. Προσπαθώντας να εξηγήσει τι είχε συμβεί, τα μυστήρια εξατμίζονται, ενώ η κατάληξη μοιάζει βολική και μένουμε να θέλουμε κάτι περισσότερο.

Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης προσθέτει πολλές μικρές λεπτομέρειες, τόσο οπτικά όσο και σεναριακά. Η ταμπακιέρα της Florence έχει χαραγμένα τα αρχικά κάποιου άλλου, ένα αναμνηστικό από κάποιον που δεν μπορεί να ξεχάσει, ενώ το κουκλόσπιτο καθώς και οι μικροσκοπικές φιγούρες είναι μια ευρηματικότατη εικόνα. Στο «The Awakening» υπάρχει και η εικόνα του πολέμου. Ο Robert αισθάνεται ενοχή που επέζησε και αυτοτραυματίζεται, ο Judd (Mawle) δεν πήγε στο μέτωπο και λόγω αυτού τον περιφρονούν, ενώ ο Malcolm (Dooley) είναι τόσο ψυχικά τραυματισμένος που μόλις και μετά βίας μπορεί να διδάξει. Κι ενώ μπορεί να μοιάζουν περίσσια όλα αυτά σε ένα θρίλερ, προσθέτουν πλούτο στην ιστορία, κάτι που είναι ευχάριστο. Η εικόνα της ταινίας είναι σκοτεινά όμορφη, διαποτισμένη με γκρι χρώμα και με αρκετή προσοχή στη λεπτομέρεια. Η εικόνα του έρημου κι απομονωμένου περιβάλλοντος της Cumbria είναι πραγματικά αρκετή για να οδηγηθεί κανείς στην τρέλα, πόσο μάλλον όταν εκεί βρίσκεται κι ένα στοιχειωμένο σπίτι. Ένα σπίτι τεράστιο κι επιβλητικό, του όποιου οι μεγάλοι διάδρομοι είναι τέλειοι για τέτοιου είδους ταινίες.

Συνολικά, ο σκηνοθέτης Nick Murphy δημιουργεί και συντηρεί μια πραγματικά τεταμένη και νοσηρή ατμόσφαιρα που με απορρόφησε πλήρως. Το παραδέχομαι ότι δεν υπάρχει τίποτα ιδιαίτερα καινοτόμο και όλα τα συνήθη κλισέ ταινιών φαντασμάτων δίνουν το παρόν, ωστόσο οι δύο πρώτες πράξεις είναι ισχυρές, οι ερμηνείες εξαιρετικές και το σενάριο, προς τιμήν της ταινίας, θα σας κρατήσει μέχρι το τέλος, ενώ διαθέτει και μερικές ενδιαφέρουσες ανατροπές στην πορεία.

Σχόλια

  1. τελικα αυτη ζει η πεθαινει στο τελος?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω δεν έχει νόημα να σου αποκαλύψω το τέλος. Δες την και πες μου εσύ τι κατάλαβες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λοιπόν εγω είδα τη ταινια και προς το τελος καταλαβα οτι αυτη ειχε πνιγει στη λίμνη...μετα την ειδα να μιλα και μπερδευτηκα...μετα θυμηθηκα που πηγε να τη βιασει ο αλλος και τα παιξα τελειως.....ας μου εξηγησει καποιος τι γινεται!!!!PLEASE!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Sorry για την καθυστέρηση της απάντησης. Εγώ κατάλαβα πως δεν πεθαίνει γιατί της φέρνει το φάρμακο.

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται