Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Le Chat du Rabbin [1.5/5]

Η ιστορία εξελίσσεται στην Αλγερία το 1920 κι έχει σαν κεντρικούς ήρωες έναν ραβίνο, την κόρη του και τη γάτα τους. Η γάτα από την στιγμή που τρώει έναν ομιλούντα παπαγάλο είναι σε θέση και η ίδια να μιλήσει. Τα πρώτα λόγια που λέει είναι ένα ψέμα, αλλά παράλληλα αρχίζει να δείχνει ενδιαφέρον και να θέλει να μάθει για τον Ιουδαϊσμό. Η παρουσία, τώρα, ενός Ρώσου θα τους οδηγήσει σε ένα αξέχαστο ταξίδι.

Γοητευτικό κινούμενο σχέδιο που προέρχεται από ένα δημοφιλές γαλλικό κόμικ του ίδιου του σκηνοθέτη, Joanne Sfar. Σίγουρα προϊόν αγάπης, λοιπόν, το «Le Chat Du Rabbin» είναι ευχάριστο και πολύχρωμο, πάσχει όμως από μια μεγάλη αδυναμία που όσο παίρνει η ώρα τόσο πιο έντονη γίνεται. Μοιάζει ανολοκλήρωτο. Η αρχή της ταινίας, όταν η γάτα μόλις έχει αρχίσει να μιλάει, είναι σίγουρα το καλύτερο κομμάτι της. Είναι απλά υπέροχο να βλέπεις την ταινία να ξεδιπλώνονται και να μην ξέρεις τι να περιμένεις. Η γάτα είναι ο παραμυθάς μας. Βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια της. Η ιστορία εδώ μοιάζει να είναι πολύ προσωπική, ειδικά σε ότι αφορά τις στιγμές όπου η γάτα αρχίζει να απορεί και να αναρωτιέται για θέματα θρησκείας, αγάπης και περί σύγχρονης επιστήμης, ψάχνοντας να βρει πού ανήκει. Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε περάσει από περιόδους αμφισβήτησης, προσπαθώντας να βρούμε τον δρόμο μας στον κόσμο, γεγονός που καθιστά τη γάτα έναν τόσο κοντινό σε εμάς χαρακτήρα. Το σενάριο, δε, είναι αρκετά έξυπνο και η ταινία μοιάζει πολλά υποσχόμενη. Όλα αυτά μέχρι την μέση περίπου. Από εκεί και μετά, ο Sfar και η συν-σεναριογράφος Sandrina Jardel αποφασίζουν να εισάγουν κι άλλους, πολλούς χαρακτήρες (δυο Ρώσους, έναν γάιδαρο, έναν Άραβα…), οι όποιοι εμπλέκονται σε πολλές περίεργες καταστάσεις. Το αφηγηματικό κομμάτι του έργου ασθενεί και σιγά-σιγά η ταινία αρχίζει όλο και περισσότερο να χάνει το νόημα της. Προκειμένου να μην αδικήσει καμιά από τις απόψεις που θέλει να περάσει, καταλήγει να είναι ένας αχταρμάς ιδεών.

Ενώ διαθέτει αρκετά ενδιαφέροντα περιστατικά κι έξυπνους διάλογους, η ταινία μοιάζει να είναι πολλά διαφορετικά, εφευρετικά επεισόδια που όμως αδυνατούν να συγχωνευτούν σε ένα συνεκτικό σύνολο. Διαθέτει μεν ένα συνεπές όραμα για το δικαίωμα στη διαφορετικότατα, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό για να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή αμείωτο. Κρίμα, γιατί πραγματικά ήθελα να μου αρέσει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...