Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Safe House [3/5]

Πρέπει να ομολογήσω ότι, παρόλο που έχει να κάνει «σοβαρή» ταινία από το 2007 και το American Gangster, ο Denzel Washington διαθέτει εκείνο το εκτόπισμα που από μόνο του είναι ικανό να ανεβάσει μια ταινία ακόμα κι αν είναι μετρία σαν το Deja Vu: 4 Ημέρες, 6 Ώρες Πίσω, για παράδειγμα. Κι αυτό γιατί η παρουσία τού διπλά βραβευμένου με Οσκαρ ηθοποιού δίνει ένα κυρός σε κάθε ταινία. Στο «Κρησφύγετο», ο Washington επιστρέφει στο πιο «κοινό» τον ρόλο του τα τελευταία χρόνια, εκείνον του γερασμένου μεν αλλά σκληρού και cool τύπου. Και μπορεί η ταινία να είναι μακριά από μια πρωτότυπη ιδέα και το μοτίβο των κεντρικών χαρακτήρων να είναι το ίδιο με πολλές άλλες (ένας βετεράνος μεγαλύτερος άντρας σε αντιστοιχία με ένα νέο), ωστόσο, το «Κρησφύγετο» είναι πραγματικά καλό.

Ξεκινάμε γνωρίζοντας τον Matt Weston (Ryan Reynolds), ο οποίος είναι ένας μυστικός πράκτορας της ΣΙΑ που εργάζεται σε ένα κρησφύγετο στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής. Επιτρέψτε μου να πω εδώ ότι η επιλογή της τοποθεσίας ήταν υπέροχη. Μου άρεσαν πάρα πολύ τα κορεσμένα χρώματα που χρησιμοποιήθηκαν στη φωτογραφία, χρώματα που έκαναν το Κέιπ Τάουν να ζωντανέψει. Η ζωή του Weston, λοιπόν, είναι αρκετά τετριμμένη σαν σεναριακή πλοκή. Έχει το κορίτσι που αγαπά, εκείνη δεν ξέρει τι δουλειά κάνει, εκείνος δεν θέλει να τη πληγώσει και όλα τα παρελκόμενα. Αποτελεί ίσως το πιο αδύναμο μέρος της ταινίας, αλλά δεν είναι δύσκολο να το παρακολουθήσεις. Ο Espinosa χειρίζεται κι αυτό το κομμάτι πολύ καλά και σου δημιουργεί μια συμπάθεια για τον χαρακτήρα του Weston που περιμένει μια καλύτερη θέση στη δουλειά και μαζί την υπόσχεση μιας καλύτερης ζωής. Αφού δούμε το όμορφο Κέιπ Τάουν μέσα από τα μάτια τον Weston και της φίλης του, μπαίνει στο παιχνίδι ο Tobin Frost (Denzel Washington). Δεν θα πω πολλά για τον χαρακτήρα του πάρα μόνο ότι όταν ο Frost κάνει μια συναλλαγή και μπαίνει στο σκόπευτρο των «κακών» της ταινίας, το έργο παίρνει μια εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Μετά την πρώτη σκηνή δράσης, δεν σου μένει και πολύς χρόνος για να αναπνεύσεις αφού όλα τρέχουν με καταιγιστικούς ρυθμούς. Οι χαρακτήρες και η ιστορία υφαίνουν ένα αξιοπρεπές σενάριο, το οποίο όμως χρησιμεύει κυρίως για να μας οδηγήσει στην επόμενη μεγάλη έκρηξη, αυτοκινητιστικό δυστύχημα ή συμπλοκή. Κι εσύ μένεις να το απολαμβάνεις. Η δράση είναι απίστευτα γρήγορη και παράφρων. Η στενή παρακολούθηση και τα κοντινά πλανά του σκηνοθέτη οδηγούν σε ορισμένες συναρπαστικές στιγμές. Αυτό που βρήκα ενδιαφέρον στο αμερικανικό ντεμπούτο του Daniel Espinosa ήταν οι προφανείς ομοιότητες αλλά και οι λεπτές διαφορές του ύφους του στυλ σκηνοθεσίας του σε σχέση με γνωστούς Αμερικανούς σκηνοθέτες. Η ταινία του μοιάζει πολύ σαν ταινία του Tony Scott, αλλά με πολύ περισσότερη ζωντάνια.

Ουσιαστικά, αυτή η ταινία ζει και πεθαίνει με τους δυο πρωταγωνιστές της. Υπάρχουν μερικές αποκλίσεις από την κύρια ιστορία, αλλά είναι εκεί μονάχα για να επιμηκύνουν την ταινία και να της προσθέσουν κάποιο βάθος. Για τον Reynolds ήταν μια δύσκολη χρονιά αφού μετά τις αποτυχίες των Green Lantern και Change-Up, έπρεπε να αποδείξει την αξία του. Ο ρόλος εδώ του ταιριάζει γάντι επιτρέποντάς του να μοιραστεί το φορτίο με έναν βετεράνο τέτοιου είδους ταινιών και να μην σηκώνει όλη την ταινία μόνος του. Εξεπλάγην ευχάριστα, δε, με την ικανότητά του που τον βοήθησε να δώσει περισσότερο βάθος στον Weston απ’ ότι βλέπουμε συνήθως σε τέτοιου είδους ταινίες και νομίζω ότι πέτυχε τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στον μισοτρομαγμένο κι άπειρο χαρακτήρα που στην πορεία αλλάζει και γίνεται ο σκληρός που απλά πρέπει να τα βγάλει περά. Ο Washington, εν τω μεταξύ, είναι απίστευτος, αποπνέει τόσο δυναμισμό αλλά και απειλή, ακριβώς στις σωστές ποσότητες. Πάντα μια επιβλητική παρουσία στην οθόνη χωρίς να έχει σημασία ποιος είναι ο ρόλος του. Όταν λέει τα λόγια του με αυτό το ήσυχο, ήρεμο και μετρημένο τρόπο είναι στα καλύτερά του και εδώ έχει έναν ρόλο που χρησιμοποιεί αυτή του την ικανότητα αρκετές φορές. Δεν μπορώ να πω ότι είναι μία από τις καλύτερες ερμηνείες του και είναι σίγουρα μια ασφαλέστερη επιλογή από ό, τι θα ήθελα να δω από έναν ηθοποιό του βεληνεκούς του, αλλά παρόλα αυτά είναι μια υπενθύμιση του ποσό κάλος είναι. Μεταξύ τους έχουν μια εξαιρετική χημεία. Τόσο καλή που θα ήθελα η ταινία να ήταν αφιερωμένη ακόμα περισσότερο σε αυτούς τους δυο χαρακτήρες.

Εν κατακλείδι, αν ψάχνετε για μια διασκεδαστική ταινία δράσης δεν θα απογοητευτείτε. Μπορεί η πλοκή να διαθέτει κάποιες γενικότητες, αλλά προσωπικά δεν με ενόχλησαν καθόλου αφού τα επίπεδα δράσης αντισταθμίζουν τα όποια κλισέ σημεία του σεναρίου. Ίσως δυσαρεστήθηκα λίγο με το τέλος, αλλά ακόμα κι αυτό μπορείς να το παραβλέψεις. Δεν είναι μια ταινία που θα παρακολουθήσετε μια ντουζίνα φορές, παρόλα αυτά το «Κρησφύγετο» προσφέρει μια διασκεδαστική κι ελκυστική εμπειρία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται