Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος».

Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά αργόσυρτα πλάνα να δίνουν κι εδώ το παρόν, η φωτογραφία είναι απερίγραπτη, ενώ για το μοντάζ απλά δεν θα ήθελα να μιλήσω. Ερμηνευτικά, τώρα, επικρατεί κι εδώ η ίδια «κουλτούρο-άποψη» περί αποξενωμένων ανθρώπων που μιλούν αργά, με περίεργο τρόπο και μηδενική αληθοφάνεια. Πράγμα που έχω πει επανειλημμένα ότι με ενοχλεί. Το μεγαλύτερο αρνητικό της ταινίας, όμως, είναι το σενάριο της. Μπορεί η ταινία να βασίζεται στο βιβλίο «Δεσμά Αίματος» της Μαρίας Πάουελ, αλλά παρακολουθώντας την έχεις την εντύπωση ότι κανένας από τους συντελεστές δεν είχε ιδέα περί του τι γύριζαν. Πραγματικά, μιλάμε για σκηνές που απλά παρεμβάλλονται η μια μετά την άλλη, χωρίς κανένα νόημα, με ένα απαράδεκτο voice-over να προσπαθεί να εξηγήσει τα όποια συναισθήματα της πρωταγωνίστριας.

Και μπορεί να είμαι λίγο σκληρός, αλλά αυτό είναι για τον έναν και μοναδικό λόγο: διότι ο ελληνικός κινηματογράφος, τουλάχιστον στην σημερινή του κατάσταση, δεν στερείται ταλέντου. Επομένως, είναι αλλόκοτο όταν βλέπεις να γυρίζονται τέτοιες ταινίες.

Σχόλια

  1. megalh apogoiteusi dhladh....krima.thanks g t heads up

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Απ΄τα κοκκαλα βγαλμενα ...του Σωτηρη Γκορίτσα όχι του Νίκου Παναγιωτόπουλου ε; :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς. Στο οποίο ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν σεναριογράφος μαζί με τον Γκορίτσα. Γι'αυτό λέω συμμετοχή... :D

      Διαγραφή
  3. ...εισαι τοσο ειδικος και ενημερωμενος στα περι κινηματογραφου που δεν ξερεις οτι αλλος ο Νικος Παναγιωτοπουλος σκηνοθετης και αλλος ο Νικος Παναγιωτοπουλος σεναριογραφος (αυτος στο "Απ΄τα κοκαλα βγαλμενη". Αντε τωρα να διαβασω τη βαρυδγουπη κριτικη σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα μην την διαβάσεις καν. Δεν απευθύνεται σε ανθρώπους ΤΌΣΟ ΣΩΣΤΆ ενημερωμένους όπως εσύ...

      Διαγραφή
  4. απο την απαντηση σου μπορει καποιος να καταλαβει το επιπεδο σου.
    Κριτικε της πενταρας μου φαινεται δεν ξερεις ουτε ποσες τρυπες εχει το καρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται