Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Sherlock Holmes: A Game of Shadows [3.5/5]

Να πω την αλήθεια, δεν είχα δώσει ιδιαίτερη προσοχή στην πρώτη ταινία. Μου φαινόταν μια κάπως περίεργη μεταφορά του Σέρλοκ Χολμς στο σινεμά, αφού ήμουν συνηθισμένος να τον βλέπω πιο αξιοπρεπή, κομψό και αριστοκρατικό. Βλέποντας όμως και τις δυο ταινίες, τη μια μετά την άλλη, κατάλαβα για ποιο λόγο ο Χολμς του Guy Ritchie έχει κάνει τόση επιτυχία, αφού αποτελεί την επιτομή των έξυπνων, γεμάτων ωραίο χιούμορ και σκηνών δράσης περιπετειών.

Η πρώτη ταινία ήταν πιστή στο μύθο του Χολμς κι όμως κατάφερνε να είναι πρωτότυπη, πνευματώδης και γεμάτη ενέργεια. Η δεύτερη διαθέτει όλα τα στοιχεία της πρώτης, αλλά τα πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα. Εισάγει στην εξίσωση την λογοτεχνική νέμεση του Χολμς τον καθηγητή Μοριάρτι, ο οποίος παρόλο που εμφανίζεται μόνο δυο φορές στην αρχική μυθιστοριογραφία του Conan Doyle, στην συνέχεια τού δόθηκε μεγαλύτερη έμφαση και αντιμετωπίζεται πλέον ως κύριος ανταγωνιστή του. Το δίδυμο Χολμς – Μοριάρτι, λοιπόν, αποτελεί πρώτης τάξεως υλικό για την δημιουργία μιας εκρηκτικής περιπέτειας, ενώ επιπροσθέτως δίνει την δυνατότητα στην ταινία να μετατοπίσει την δράση καλύπτοντας ένα μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και όχι μόνο το Λονδίνο, κάνοντας ακόμα πιο ενδιαφέρον οπτικά το αποτέλεσμα. Με γρήγορο ρυθμό και άκρως διασκεδαστικούς διάλογους, η δράση εδώ δεν είναι υπερβάλλουσα απλά και μόνο για να γεμίσουν οι σκηνές αλλά είναι ως επί το πλείστον έξυπνη.

Και αυτό επιτυγχάνεται λόγο δυο ονομάτων: Guy Ritchie και Robert Downey Junior. Ο πρώτος χαρακτηριστικός και διαφορετικός διαθέτει ένα δικό του σκηνοθετικό στυλ. Σκηνοθέτης ταινιών όπως το Δύο Καπνισμένες Κάννες και το Η Αρπαχτή, διαθέτει πείρα σε γρήγορες ταινίες και γνωρίζει πώς να δημιουργήσει δυναμικές καταστάσεις στις οποίες ο Χολμς και ο Γουάτσον συμμετέχουν, χωρίς να παρεκκλίνουν από τους χαρακτήρες τους. Με τις σκηνές να παγώνουν συνεχώς για την ανάδειξη της δράσης, με σούπερ αργές κινήσεις, πριν από την επιτάχυνση τους ή επανάληψη τους σε πραγματικό χρόνο, καταφέρνει και κρατάει την ενέργεια της ταινίας σε υψηλά επίπεδα. Και ο δεύτερος διαθέτει την απαραίτητη φαντασμένη προσωπικότητα η οποία ταιριάζει γάντι στον ήρωα του Χολμς, καταφέρνοντας να δημιουργήσει έναν γοητευτικό χαρακτήρα ο οποίος είναι ταυτόχρονα εκκεντρικός, ιδιοφυής και τρελός.

Πέρα από τους δυο αντίπαλους, όμως, ιδιαίτερο βάρος έχει δοθεί και στον Γουάτσον (πολύ καλός ο Jude Law) αφού πλέον οι δύο τους είναι σε μια πολύ πιο ισότιμη σχέση, με τον Χολμς να βασίζεται πάνω του όταν η ζωή του απειλείται και όταν χρειάζεται έναν συνέταιρο. Ο Jared Harris, από την άλλη, πλάθει έναν εξαιρετικό κακοποιό κάνοντας τον Μοριάρτι να φαντάζει σαν μια ισότιμη ιδιοφυΐα με τον Χολμς. Ο ανταγωνισμός τους οδηγεί σε ένα συναρπαστικό φινάλε, η λύση του οποίου είναι τόσο λαμπρά εκτελεσμένη που είναι αναζωογονητικό να βλέπεις την τελική αναμέτρηση μιας τέτοιας ταινίας να βασίζεται στην ανθρώπινη εξυπνάδα και όχι στην ικανότητα του καυγά. Μοναδικό μικρό μειονέκτημα ο χειρισμός του χαρακτήρα της Noomi Rapace. Δεν είναι κακός, απλά δεν κάνει και πολλά.

Η ετυμηγορία λοιπόν. Το «Sherlock Holmes 2: Το Παιχνίδι των Σκιών» είναι μια απίστευτα έξυπνη ταινία που απλά τυχαίνει να είναι και μια εξαιρετική ταινία δράσης την ίδια στιγμή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται