Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

King of Devil's Island [3.5/5]

Βρισκόμαστε στο 1915, στο απομονωμένο, χειμωνιάτικο Bastoy. Εδώ βρίσκεται ένα σχολείο μεταρρύθμισης για αγόρια που έχουν παραβεί το νόμο. Η ταινία ανοίγει με την άφιξη ενός νέου κρατούμενου, του επαναστατικού Erling (Benjamin Helstad). Στην πρώτη συνάντησή του με τον διευθυντή (πολύ καλός ο Stellan Skarsgard), του δηλώνει ότι η αποστολή του σχολείου είναι να βρουν τον καλό χριστιανό που κρύβεται μέσα στα αγόρια. Αμέσως, ο Erling παίρνει την απόφαση να αποδράσει.

Διαθέτοντας πολλές από τις συμβάσεις τέτοιου είδους ταινιών, όπως σεξουαλική κακοποίηση, αυτοκτονία κι ανεπιτυχείς αποδράσεις, και με την ισχυρή πειθαρχία, την ιεραρχία μεταξύ των κρατουμένων, τις σκληρές τιμωρίες όταν παραβιάζουν τους κανόνες και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις του διευθυντή να δίνουν το παρόν για να υποστηρίξουν το κύριο θέμα, ο σκηνοθέτης Marius Holst καταφέρνει και δίνει στο όλο εγχείρημα μια φρέσκια ματιά κάνοντας σας να νιώθετε ότι το βλέπετε για πρώτη φορά.

Ο Erling (Benjamin Helstad) είναι ο επαναστάτης. Ο ξανθός Olav (Trond Nilssen) είναι ο ηγέτης του κοιτώνα, ένας τρόφιμος παράδειγμα για τους άλλους, και ο Ivar (Magnus Langlete) είναι το θύμα. Με το βασικό συστατικό όλων των ταινιών που έχουν να κάνουν με φυλακές κι αποδράσεις, την ανάπτυξη δηλαδή ενός αισθήματος υποστήριξης για τους αδύναμους που θέλουν να ξεφύγουν, να διατηρείται αναλλοίωτο, το Βασιλιάς σε μια Κόλαση από την πρώτη κιόλας εισαγωγική σκηνή καταφέρνει να σε ρουφήξει στο σκληρό περιβάλλον του και να μην σε αφήσει ούτε στιγμή. Γυρισμένο σε αποχρώσεις του μπλε και του γκρι και με εκπληκτική φωτογραφία από τον John Andreas Andersen, το έργο αποπνέει μια μελαγχολία. Παράλληλα, το απίστευτα καλογραμμένο σενάριο με αρκετό ρεαλισμό δίνει ώρα στους χαρακτήρες να ξεδιπλωθούν και αφήνει τους ηθοποιούς να κάνουν ότι καλύτερο μπορούν. Ο Helstad και ο Nilssen, μάλιστα, δημιουργούν δυο απίστευτα λεπτομερείς κι αντιθέτους χαρακτήρες που εξελίσσονται σε όλη την διάρκεια της ταινίας. Αναπτύσσεται μια φιλία μεταξύ τους, κάτι που βρήκα ιδιαίτερα ενδιαφέρον, και κερδίζει πόντους αφού σε κάνει να νοιάζεσαι ακόμα περισσότερο για αυτούς.

Μην παίρνοντας το μέρος καμιάς πλευράς και αφήνοντας τον θεατή να επιλέξει και να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, αυτό το σκοτεινό κεφάλαιο στην ιστορία της Νορβηγίας είναι ένα καθηλωτικό δράμα για την ενηλικίωση, τη φιλία, την αδικία και την κατάχρηση της εξουσίας. Με την ταινία να τελειώνει με μια αιματηρή εξέγερση και μια συναρπαστική μάχη για τη ζωή σε μια παγωμένη θάλασσα, το Βασιλιάς σε μια Κόλαση μπορεί να το έχουμε δει στο παρελθόν, αλλά όταν γίνεται τόσο καλά… τι σημασία έχει.

Σχόλια

  1. Συμφωνω με οσα λες αλλα οχι με τη βαθμολογια σου. Το 3.5/5 την αδικει, η ταινια αξιζει το αριστα σε ολους τους τομεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ φίλε μου που συμφωνείς και που διαβάζεις τις κριτικές. Τώρα για το 3.5 νομίζω ότι πέρα από το αν μια ταινία είναι καλή σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπική γνώμη του καθενός. Για μένα το 3.5 είναι σούπερ βαθμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται