Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Arthur Christmas [4/5]

Κάθε χρόνο, είναι βέβαιο ότι θα βγει στους κινηματογράφους μια ταινία που θα ασχολείται με τα Χριστούγεννα. Οι περισσότερες από αυτές ξεχνιούνται εύκολα, ενώ είναι κάποιες λίγες που θα παίζονται κάθε χρόνο τέτοια εποχή στην τηλεόραση και με το που θα τις βλέπεις θα ξέρεις ότι έρχονται οι γιορτές. Το Arthur Christmas ανήκει ξεκάθαρα στην δεύτερη κατηγορία.

Ανανεώνοντας τον μύθο του Αϊ Βασίλη φέρνοντας τον κατευθείαν στα δεδομένα του 21ου αιώνα, το παλιό έλκηθρο και το ιπτάμενο ελάφι έχουν φύγει κι έχουν αντικατασταθεί από ένα υπερηχητικό σκάφος που μοιάζει με το USS Enterprise, με το κέντρο ελέγχου της αποστολής να είναι επανδρωμένο με εκατοντάδες ξωτικά. Σε μια εκπληκτική εναρκτήρια σεκάνς, που θυμίζει λίγο James Bond και Mission Impossible, ο στρατός αυτός των ξωτικών κατεβαίνει στη Γη και το μοίρασμα των δώρων σε όλα τα παιδιά του κόσμου αρχίζει. Από εκεί και πέρα, παρακολουθούμε τον Άρθουρ, τον γιο του Αϊ Βασίλη, στην προσπάθεια του να πάει το μοναδικό δώρο που δεν παραδόθηκε στην μικρή Γκουεν με την βοήθεια του Grandsanta, και τον αδελφό του, Steve, να προσπαθεί να τους αποτρέψει γιατί πιστεύει ότι το ένα δώρο στα δισεκατομμύρια δεν έχει τόσο μεγάλη αξία. Το αναπάντεχο αυτό γεμάτο δράση road-movie ξενικά, προσφέροντας μια απολαυστική κινηματογραφική εμπειρία πριν από τις διακοπές που οι γονείς και τα παιδιά θα εκτιμήσουν.

Το σενάριο που έγραψε ο Peter Baynham (που έχει γράψει μεταξύ άλλων και το … Μπόρατ) αποτελεί τον νούμερο ένα λόγο που η ταινία είναι τόσο απροσδόκητα καλή, αφού είναι γεμάτο πνευματώδεις και καυστικούς διαλόγους, πανέξυπνα γραμμένους χαρακτήρες, όπως ενός ξωτικού λαθρεπιβάτη που ονομάζεται Μπριόνι, και το πιο σημαντικό είναι πως δεν αναλώνεται σε slap-stick ή γεμάτο pop αναφορές αστεία και δεν αποτελεί μια ευκαιριακή προσπάθεια της Aardman να βγάλει όπως-όπως μια ταινία για να «πιάσει» το κοινό των Χριστουγέννων, αφού στον πυρήνα της υπάρχει μια καλά αναπτυγμένη ιδέα που θυμίζει σε όλους το πραγματικό νόημα των Χριστουγέννων. Ναι, είναι προφανές, αλλά είναι δοσμένο τόσο αποτελεσματικά, που μετατρέπει το Arthur Christmas: Ο Γιος του Αϊ Βασίλη σε μια… πραγματική απόλαυση! Να σημειώσω εδώ ότι την είδα μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, πράγμα που δεν το συνηθίζω αλλά μπορώ να πω ότι αυτή την φόρα η ελληνική βερσιόν ήταν κάτι παραπάνω από εξαιρετική.

Επιπλέον, με ένα εξαιρετικό 3D και με σκηνές όπως εκείνη όπου ζέβρες, ελέφαντες κι άλλα ζώα της Αφρικής επιπλέουν σαν μπαλόνια στον αέρα μετά από τυχαίο πασπάλισμα τους με την μαγική σκόνη του Αϊ Βασίλη, να διαθέτουν μια σουρεαλιστική μαγεία, είναι σαφές ότι η Aardman, δείχνοντας πραγματικό πάθος για να πει αυτή την ιστορία, μετέτρεψε την ταινία και σε ένα οπτικό υπερθέαμα.

Για να το πω πιο απλά: όλα μου άρεσαν σε αυτή τη, εμπλουτισμένη με άφθονο χιούμορ για όλες τις ηλικίες, συγκινητική χριστουγεννιάτικη ιστορία! Στην πραγματικότητα, το Arthur Christmas: Ο Γιος του Αϊ Βασίλη φαντάζει σαν το απροσδόκητο δώρο έκπληξη της σεζόν. Το συστήνω ανεπιφύλακτα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...