Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Woman in Black [2.5/5]

Με τι τρομάζει ο καθένας είναι εντελώς υποκειμενικό. Έτσι, αυτό που κάποιος θα βρει τρομακτικό, σε κάποιον άλλον μπορεί να μην κάνει καμία αίσθηση. Το «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» είναι μια εφιαλτική και καλογυρισμένη ανατριχιαστική ιστορία φαντασμάτων που όμως εγώ, όσο κι αν τρόμαξα και πέρασα ωραία στην αίθουσα, δεν κατατάσσω στα απολύτως επιτυχημένα έργα.

Και αυτό γιατί μεγάλο μέρος της ταινίας είναι εντελώς συμβατικό. Παρά την επιδέξια απεικόνιση του σκηνοθέτη James Watkins της νεφώδους και αιθάλης βικτωριανής Αγγλίας, το σενάριο δεν μας πάει πουθενά που δεν έχουμε ξαναπάει. Η ωραία ατμόσφαιρα ενθουσιάζει αλλά μέχρι ενός σημείου. Πόσες φορές δηλαδή πρέπει να τρομάξουμε σε ένα κοντινό πλάνο ενός πιθήκου παιχνιδιού ή στο ανοιγόκλεισμα μιας πόρτας; Χωρίς γνήσιο φόβο, το μεγαλύτερο πρόβλημα λοιπόν βρίσκεται στην υπόθεση της ταινίας. Ναι, δεν λέω, σε γενικές γραμμές η ιστορία είναι αξιοπρεπέστατη, αλλά πραγματικά δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Είναι λίγο-πολύ όπως και κάθε άλλη ιστορία φαντασμάτων. Αν είστε ένας φανατικός θαυμαστής των ταινιών τρόμου όπως εγώ και έχετε δει και πέντε-έξι τέτοιες ταινίες στην ζωή σας, σας προετοιμάζω ότι δεν θα δείτε τίποτα καινούργιο και καινοτόμο. Η διάφορα με τέτοιου είδους ταινίες είναι το πόσο προσεγμένη και καλογυρισμένη είναι και πόσο άρτια είναι τεχνικά.

Η φωτογραφία είναι πραγματικά πολύ όμορφη. Τα τοπία, τα πλάνα, τα σκηνικά, η γενικά απόκοσμη κι απειλητική ατμόσφαιρα, η μουσική υπόκρουση, είναι όλα πρώτης ποιότητας. Συνδυασμένα όλα μαζί επιτυγχάνουν μια υπέροχη καλλιτεχνική αισθητική και δημιουργούν ένα σκοτεινό περιβάλλον. Ο James Watkins καταφέρνει όντως να δημιουργήσει ατμόσφαιρα και με έξυπνες λήψεις και την χρήση αργόσυρτων πλάνων σίγουρα θα σου προκαλέσει ανατριχίλες και θα σε κάνει να πεταχτείς από το κάθισμα. Αυτό συμβαίνει, βέβαια, επειδή ο θεατής ακούει ξαφνικά δυνατούς θορύβους και «πράγματα» εμφανίζονται στην οθόνη. Η αντίδραση αυτή είναι μέχρι ενός σημείου φυσιολογική και δικαιολογημένη. Να μην τα πολυλογώ, ναι θα σας τρομάξει αλλά ούτε θα σας κάνει να χάσετε τον ύπνο σας, ούτε αξέχαστο θα σας μείνει. Επιτρέψτε μου εδώ να πω ότι η αρχή και το τέλος της ταινίας αποτελούν τις αγαπημένες μου σκηνές. Τώρα, αφού αγαπώ τον Harry Potter, ήταν πραγματικά ωραίο να βλέπεις τον Daniel Radcliffe σε κάτι διαφορετικό. Αν και θα ήθελα ο Arthur Kipps να είναι λίγο πιο ενδιαφέρον ως χαρακτήρας, ο Radcliffe κάνει αρκετά καλή δουλειά, παρόλα αυτά. Σε γενικές γραμμές, όλοι οι ηθοποιοί είναι αξιοπρεπέστατοι στους ρόλους τους και προσθέτουν πόντους στο όλο εγχείρημα.

Το «Η Γυναίκα με τα Μαύρα» δεν είναι κακό, αλλά δεν είναι και τρομερό. Τα καλά νέα είναι ότι στιλιστικά ο σκηνοθέτης James Watkins καταφέρνει και φτιάχνει μια κομψή, ατμοσφαιρική και αρκετά ανατριχιαστική, ακόμα κι αν βασίζεται πολύ στα ηχητικά εφέ, ταινία. Τα κακά νέα είναι ότι δεν έχει την δεξιότητα να κάνει κάτι παραπάνω από αυτό το πρώτο άλμα από την καρεκλά μας με αποτέλεσμα να γίνεται λίγο κουραστικό και προβλέψιμο. Μέτρια εντυπωσιασμένος, λοιπόν, από αυτήν την ιστορία φαντασμάτων.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...