Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A Better Life [3.5/5]

Το όνειρο κάθε γονιού είναι να δώσει στα παιδιά του τα εφόδια για μια καλύτερη ζωή (a better life). Αυτό ακριβώς θέλει κι ο Carlos για τον 14ων ετών γιο του, Luis. Παράνομος μετανάστης κι εργαζόμενος ως κηπουρός, αγωνίζεται να μεγαλώσει τον γιο του μόνος του. Προκειμένου να του δώσει όσα πιο πολλά μπορεί, αγοράζει ένα φορτηγό κι εργαλεία από τον εργοδότη του για να βγάλει περισσότερα χρήματα και να ζήσουν πιο καλά.

Το «Μια Καλύτερη Ζωή» είναι ένα όμορφο μικρό δράμα για τα απλά πράγματα που όλοι ψάχνουν, για τις καταστάσεις της ζωής και την λεπτή γραμμή ανάμεσα σε ένα μονοπάτι καταστροφής ή μιας καλύτερης ζωής, πάνω στην οποία κάποιοι πρέπει να ισορροπήσουν. Με το θέμα της να περιστρέφεται γύρω από το αμφιλεγόμενο ζήτημα της μετανάστευσης, η ταινία του Weitz είναι κάτι περισσότερο από ακόμα μια ιστορία ενός μετανάστη που αγωνίζεται, αφού το σενάριο, ως επί το πλείστον, αποφεύγει την πολιτική πτυχή του θέματος. Σίγουρα, το γεγονός ότι ο Carlos αντιμετωπίζει τον φόβο της απέλασης καθημερινά, αναφέρεται, αλλά ο Weitz αυτό που πραγματικά θέλει να πει είναι μια ιστορία για έναν πατέρα και τον γιο του και όχι για τη μετανάστευση. Χρησιμοποιεί τη μετανάστευση ως υπόβαθρο κι αυτό κάνει την ιστορία ακόμη πιο ισχυρή.

Και ενώ από πολλούς μπορεί να θεωρηθεί κλισέ, και ναι είναι πιθανώς πολύ ανάλαφρο σε σύγκριση με το τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, μας κάνει να αντιλαμβανόμαστε τις αξίες και τα ιδανικά που προέρχονται από αυτές τις πολύ συνηθισμένες καταστάσεις. Με μια απλή, ρεαλιστική ιστορία που αποφεύγει τους συναισθηματισμούς, αυτή η εξαιρετική ταινία μιλάει έντονα για την σχέση πατέρα/γιου καθώς και για το τι σημαίνει να είσαι πατέρας. Πετυχαίνει να μας παρουσιάσει μια σύγχρονη ιστορία αγάπης για την οικογένεια και το σπίτι. Σε αυτό βοηθά σε μεγάλο βαθμό ο Demian Bichir, ο οποίος δίνει μια πραγματικά σπουδαία ερμηνεία. Η απόδοση του ως Carlos δεν είναι υπερβολική στον θυμό ή τη θλίψη ακόμα κι όταν τα γεγονότα στην ζωή του απαιτούν τέτοια συναισθήματα. Η ερμηνεία του έχει να κάνει με την γλώσσα του σώματος του, μπορούμε να δούμε το μαρτύριο στο πρόσωπό του και την θλίψη στα μάτια του. Χωρίς τον γιο του, η ζωή του Carlos δεν θα είχε νόημα. Είναι τόσο θαυμαστό και συγκινητικό να βλέπεις πώς αυτός ο πατέρας αγωνίζεται παρά τις όποιες αναποδιές της ζωής. Κάτι άλλο που βρήκα εξαιρετικό είναι ότι ο χαρακτήρας του Bichir αφήνει περιθώρια ελπίδας, ότι το καλό μπορεί να επικρατήσει και ότι δεν είναι όλοι που μετατρέπονται σε κυνικούς κι ανέντιμους ανθρώπους .

Μια θαυμάσια και ουσιώδης ταινία που πραγματικά πέρασε απαρατήρητη. Ας ελπίσουμε ότι λόγω της υποψηφιότητας του Bichir, περισσότερος κόσμος θα παρακολουθήσει την ταινία, όχι τίποτα άλλο, απλά γιατί είναι μια ταινία που πραγματικά αξίζει να δεις.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...