Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Girl With The Dragon Tatoo [2/5]

Ο David Fincher είναι ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες. Υπεύθυνος για ταινίες όπως τα Seven, Fight Club, Η Απίστευτη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον και το περσινό The Social Network. Μια ταινία που κέρδισε ότι βραβείο υπήρχε από κριτικούς και που αδικαιολόγητα έχασε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Μια ταινία που του έφερε όλο τον κόσμο στα πόδια του. Οπότε, και μόνο στο άκουσμα ότι σαν επομένη ταινία του θα καταπιανόταν με ένα ριμέικ, ήταν κάτι το αναπάντεχο και μη λογικό. Ακόμα πιο παράλογο ήταν όταν αποφάσισε να κάνει όχι ένα οποιοδήποτε ριμέικ, αλλά να ξαναγυρίσει μια ήδη εξαιρετική ευρωπαϊκή ταινία σε κάτι λιγότερο από έναν χρόνο, αφού μόλις το 2010 βγήκε το πρωτότυπο. Άμεσα, λοιπόν, η ταινία φαντάζει σαν μια προφανή απόδειξη ότι η Αμερική δεν διαβάζει βιβλία ή υποτιτλισμένες ταινίες...

Βλέποντας την, λοιπόν, αισθανόμουν όπως όταν έβλεπα το Ψυχώ του Gus Van Sant και αυτό γιατί η ταινία του Fincher δεν διαφέρει σε τίποτα από τη Σουηδική. Μπορεί να έχουν αλλάξει ένα-δυο πραγματάκια, αλλά κατά βάση το στόρι είναι ίδιο, οι σκηνές είναι ίδιες και μόνο τα σκηνοθετικά τρικ του Fincher την κάνουν να φαίνεται διαφορετική. Ο Fincher καταφέρνει, επίσης, να κάνει μια νέα έκδοση της σουηδικής ταινίας που είναι αρκετά κατάλληλη για την Αμερική. Στην αρχική, οι σκηνές βιασμού ήταν πολύ πιο βίαιες κι ενοχλητικές κάνοντας σε να νιώσεις άβολα, κάτι το οποίο μια σκηνή βιασμού θα πρέπει να σας κάνει να νιώσετε. Σε αυτό, όμως, ο Fincher χαμηλώνει τους τόνους και χρησιμοποιεί φακούς με μεγάλο εύρος τοποθετώντας τους σε περίεργα σημεία έτσι ώστε να μην φαίνονται και πολλά. Πολύ στυλ αλλά χωρίς επαρκή ουσία ακόμα κι εδώ. Ένα άλλο πράγμα που με πέταγε συνεχώς έξω από την ταινία και με ενοχλούσε είναι ότι παρόλο που κι αυτή η ταινία είναι γυρισμένη στην Σουηδία, όλοι μιλούν αγγλικά. Αν ήθελε να τιμήσει τον όρο «διασκευή», θα μπορούσε να τοποθετήσει τη δράση στις ΗΠΑ κι έτσι θα βόλευε και το αγγλικό.

Η δεύτερη πράξη της ταινίας, επίσης, πάσχει σε μεγάλο βαθμό. Υπάρχουν δύο ιστορίες που εξελίσσονται εδώ... ένα θρίλερ μυστηρίου για την διαλεύκανση μιας δολοφονίας και η μελέτη του χαρακτήρα ενός κακοποιημένου και δυσαρεστημένου κοριτσιού. Και ενώ στο πρώτο πάλι η ένωση των ιστοριών γίνεται με αργούς ρυθμούς, για κάποιον λόγο δεν φαινόταν τόσο ασύνδετο. Ίσως έφταιγε το μοντάζ, ίσως το σενάριο, δεν ξέρω, αλλά εδώ δεν έχουν καμία σχεδόν σχέση μεταξύ τους. Το μόνο ίχνος σύνδεσης μεταξύ των δύο είναι ότι η Lisbeth (Rooney Mara) δέχεται να βοηθήσει να πιαστεί ένας δολοφόνος γυναικών, λόγω της προσωπικής της κατάστασης. Τέλος, η τρίτη πράξη δεν τελειώνει ποτέ. Μόλις το μυστήριο/δολοφονία διαλευκανθεί, η ταινία πρέπει να ολοκληρώσει και τις άλλες ιστορίες, κάνοντας το όμως με έναν τρόπο που μόλις και μετά βίας μπορούμε να πείσουμε τον εαυτό μας να νοιαστεί τώρα που η κύρια πλοκή έχει τελειώσει.

Αναρωτιέμαι εύλογα... γιατί γυρίστηκε αυτή η ταινία; Και η απάντηση είναι: Αυτή η ταινία είναι η εμπορευματοποίηση στην πιο προφανή της μορφή. Χωρίς το όνομα του Fincher στη σκηνοθεσία, όλοι θα το αντιμετώπιζαν σαν ακόμα ένα αδιάφορο ριμέικ ξένης για τις ΗΠΑ ταινίας. Αλλά λόγω Fincher, η ταινία και θα βγάλει έναν σκασμό λεφτά και θα αναγνωριστεί από τους κριτικούς και θα λουστεί με ένα σωρό βραβεύσεις. Συγγνώμη, αλλά δεν θα πάρω. Α και να μην ξεχάσω, η Rooney Mara δεν πιάνει μία μπροστά στην Noomi Rapace.

Σχόλια

  1. θα διαφωνήσω νομίζω με το σκεπτικο του επιλογου.
    http://www.rottentomatoes.com/m/let_me_in/

    και αυτό αναγνωρίστηκε από τους κριτικούς (όντας ριμεικ ξενογλωσσης ταινιας, πολυ πιο αναγνωρισμενης απο το "Κοριτσι")και το σκηνοθετούσε ένα κάποιος Ματ Ριβς (του cloverfield νομιζω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εξαιρέσεις πάντα θα υπάρχουν. Και πάλι όμως ούτε το συγκεκριμένο έχει λόγο ύπαρξης και αποτελεί και αυτό ένα copy του πρώτου χωρίς να προσδίδει κάτι παραπάνω. Εγώ επίσης ενίσταμαι στο γεγονός ότι λόγω Fincher όλοι θα πουν ότι είναι καλύτερο από το πρωτότυπο ενώ ουσιαστικά δεν είναι. Καθώς και ότι θα αναγνωριστεί από ένα σωρό ακαδημίες και θα βραβευτεί από ενώσεις ενώ δεν θα έπρεπε. Και όλα αυτά λόγω Fincher hype!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυο πραγματάκια στα οποία διαφωνώ: 1. Αν το μετέφερε στην Αμερική, δεν θα κολλούσε το όλο θέμα περί φασισμού και κατακάθια ναζισμού, πάνω στα οποία βασίζεται τελικά το ζουμί της εύρεσης του δολοφόνου. Το κοινωνικοπολιτικό background της Αμερικής βρίθει βεβαίως θρησκευτικής φανατίλας που είναι εμποτισμένη ακόμα και σε ολόκληρες πολιτείες, αλλά το θέμα μας εδώ είναι ο Εβραίος και ο κρυφοναζί (μιλώ καθαρά για το κομμάτι του δολοφόνου). 2. Δεν υπάρχει κανένας λόγος σύγκρισης Mara/Rapace μιας που η προσέγγιση είναι τελείως διαφορετική. Η Rapace είναι μια hardcore γκοθού που πλακώνεται στο ξύλο και ματώνει, ενώ η Mara θυμίζει φοβισμένο πιτσιρίκι με εξάρσεις βίας οι οποίες ηθελημένα δε της πάνε, αλλά πρέπει να τις κάνει(π.χ 'μπορώ να τον σκοτώσω τώρα? σαν να λες, 'μαμά, να πάω να παίξω τώρα?'). Η μια δεν έχει ανάγκη και κανέναν στη τελική, ενώ η Mara αποζητάει την ανθρώπινη επαφή (το τέλος είναι χαρακτηριστικό στον Fincher)

    Δε συμπαθώ τα remake, η αλήθεια είναι αυτή. Όταν όμως δε προσβάλουν το original και την αισθητική μου δε με ενοχλούν. Ο Fincher το πέτυχε. Τώρα αν θα μου λέγατε αν θα τον προτιμούσα σε κάτι αυθεντικό, θα έλεγα ναι. Σε καμία περίπτωση όμως δε μπορώ να πω οτι δεν ήταν ένα πολύ καλό φιντσερικό, θριλερικό remake. Γιατί ήταν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται