Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Iron Lady [2.5/5]

Ας αρχίσουμε από τα προφανή. Η ερμηνεία της Meryl Streep ως Μάργκαρετ Θάτσερ είναι πραγματικά φοβερή και είναι από μόνη της ένας λόγος που αξίζει να δεις την ταινία. Η ταινία, αυτή καθ' αυτή, έχει κάποια προβλήματα, δεν είναι κακή, αλλά δεν είναι και εξαιρετική.

Σε σκηνοθεσία της Phyllida Lloyd (Mamma Mia), η ταινία μάς διηγείται την ιστορία της Θάτσερ μέσα από τα δικά της μάτια. Με τον περισσότερο χρόνο να καταλαμβάνεται από τα πρόσφατα χρόνια της ζωής της, παρακολουθούμε μια γεροντική Θάτσερ στο διαμέρισμά της καθώς αυτή κοιτάζει αναμνηστικά, βλέπει παλιά βίντεο κι αναπολεί. Μέσα, λοιπόν, από την ζωή της στο τώρα, η ταινία παράλληλα εξιστορεί διάφορα γεγονότα της πιο αμφιλεγόμενης γυναίκας πολιτικού. Και ενώ αυτό το μπρος-πίσω μπορεί να είναι έξυπνα δομημένο και δοσμένο, με τις σκηνές να προσθέτουν πόντους στο όμορφο και νοσταλγικό ύφος της ταινίας, είναι πραγματικά δύσκολο να καταλάβει κανείς τι βρίσκει η Lloyd τόσο συναρπαστικό σε αυτό το υλικό που την αναγκάζει, ξανά και ξανά, να διακόπτει τη δραματική δράση της ταινίας για να μας μεταφέρει πίσω στην αποπροσανατολισμένη γριά Θάτσερ. Είναι ξεκάθαρο ότι πολύ πιο ενδιαφέρουσα είναι η ιστορία της νεαρής Θάτσερ καθώς αγωνίζεται να ξεπεράσει τις ταξικές διαφορές και τις διακρίσεις λόγω φύλου στην άνοδο της στην εξουσία. Αν η Lloyd και η σεναριογράφος Abi Morgan είχαν επικεντρωθεί περισσότερο στα νιάτα της Θάτσερ και την ακμή της ως πρωθυπουργός, το «Σιδηρά Κυρία» θα ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον.

Όπως έχουν τα πράγματα λοιπόν, η «Σιδηρά Κυρία» μοιάζει να είναι αρκετά επιφανειακή. Κάνει μια γρήγορη παρακολούθηση των σημαντικών γεγονότων χωρίς να επικεντρώνεται ούτε στα ζωτικής σημασίας και απλά παίζει αρχειοθετημένα βίντεο και ομιλίες κάνοντας το αποτέλεσμα, σαν σύνολο, να μην λειτούργει απόλυτα καλά.Είναι ξεκάθαρο πως ενδιαφέρεται περισσότερο για την δυναμικότητα αυτής της γυναίκας και το γεγονός ότι ήταν γυναικά σε ένα ανδροκρατούμενο περιβάλλον, παρά για την πολιτικό, εστιάζοντας στην ιδιωτική ζωή της. Και εδώ, όμως, υπάρχει θέμα αφού παρόλο που υπάρχει μια σύντομη εισήγηση ότι η δέσμευσή της για τη δημόσια υπηρεσία την ανάγκασε να παραμελήσει την οικογένειά της, ακόμα και αυτή η γραμμή σκέψης δεν πάει πουθενά, καταφέρνοντας έτσι η ταινία να μην λαμβάνει μια σταθερή και ουσιαστική θέση για κανένα σκέλος της ζωής της. Ακόμα κι αν διαφωνείται με ένα μεγάλο μέρος της πολιτικής της, βρίσκω πως είναι μια εξαιρετικά ιδιαίτερη προσωπικότητα και, παρά τις δυνατότητες, αυτό που θα μπορούσε να είναι μια απολύτως αξιόλογη βιογραφία, στα χέρια της Loyd αποδεικνύεται λίγο κι άτολμο. Διαθέτει, όμως, στον πυρήνα του μια Meryl Streep, μια ηθοποιό οπού τα οποιαδήποτε προβλήματα μιας ταινίας τα εξαφανίζει απλά και μόνο με την παρουσία της. Εδώ (όπως και στο Τζούλι & Τζούλια), είναι τόσο συγκλονιστική η απόδοση της που πραγματικά σε αφήνει άφωνο. Από την δυναμικότητα της νεαρής Θάτσερ μέχρι την απεικόνιση της ως γριά, η Meryl Streep παίζει με όλο της το σώμα, πετυχαίνει τον τρόπο ομιλίας καθώς και τις ιδιομορφίες της θυμίζοντας μας για ακόμη μια φορά ότι είναι ίσως η καλύτερη ηθοποιός όλων των εποχών.

Ως η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου και βασικός παράγοντας στην παγκόσμια πολιτική σκηνή της δεκαετίας του 1980, η Μάργκαρετ Θάτσερ αξίζει μια σκληρή αλλά δίκαιη βιογραφία που θα ρίχνει φως στα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της ως άτομο και ως ηγέτης. Μέχρι να γυριστεί, όμως, μια τέτοια ταινία, έχουμε το «H Σιδηρά Κυρία», μια κλασσικά αβλαβής, βασισμένη στα γνωστά πρότυπα του Χόλιγουντ, πολιτική βιογραφία που προσφέρει μόνο μια απλή ανάλυση της Θάτσερ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται