Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Goethe! [1/5]

Ο Johann Wolfgang von Goethe, αυτή η γερμανική ιδιοφυΐα περισσότερο γνωστή για το «Φάουστ», είναι ένα μάλλον απίθανο θέμα για μια ρομαντική κωμωδία. Αυτό δεν σταμάτησε το σκηνοθέτη και συν-σεναριογράφο Philipp Stolzl από το να γυρίσει μια. Θέλοντας να φτιάξει το γερμανικό Ερωτευμένος Σαίξπηρ κάνει το λάθος να χρησιμοποιήσει ότι κλισέ κι οποιαδήποτε κοινοτοπία υπάρχει διαθέσιμη. Φυσικά, μια ερωτική ιστορία για να ειπωθεί θα πρέπει πιστεύω να διαθέτει κάποια από τα κλισέ του είδους, το θέμα όμως είναι πώς θα τα προβάλλεις και θα τα εισάγεις στην ταινία σου έτσι ώστε να μην βγάζουν μάτι...

Η πρώτη μισή ώρα μάς παρουσιάζει τον νεαρό Goethe ξέγνοιαστο να διασκεδάζει και να το παλεύει να πετύχει ως ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, υπό την πίεση όμως του δικηγόρου πατέρα του ώστε να ακολουθήσει τα βήματά του. Πιστεύοντας ότι δεν έχει ταλέντο, θα λυγίσει και πάνω που αρχίζει να μελετά το νόμο θα συναντήσει τη Lotte, η οποία έχει τη φωνή ενός αγγέλου. Σαν τετριμμένη παλιά ταινία θα προσβάλλει σε συγκεκριμένες εκφάνσεις επανειλημμένα και χωρίς προφανή λόγο τον πρωταγωνιστή, πράγμα που αποτελεί πάντα μια ένδειξη ότι οι δύο τους θα ερωτευτούν παράφορα, κάτι το οποίο τόσο προβλέψιμα γίνεται. Μέσα σε όλα τα γνωστά γλυκανάλατα του τύπου «φλερτάρουμε μαγειρεύοντας», πάει ο ένας να βρει τον άλλον και την ίδια μέρα με τα φιλιά στη βροχή, εμφανίζεται (όχι απροσδόκητα) το πασίγνωστο πρόβλημα τέτοιων ταινιών: η μητέρα έχει πεθάνει πριν από ένα χρόνο, αφήνοντας πίσω της οκτώ παιδιά και έναν αδέκαρο πατέρα και μόνο ένας γάμος της Lotte με έναν επιτυχημένο κύριο θα μπορέσει να σώσει την οικογένειά της, γεγονός που ο μπαμπάς έχει ήδη φροντίσει αφού την έχει υποσχεθεί σε έναν πλούσιο, που δεν είναι άλλος από το αφεντικό του Goethe (Moritz Bleibtreu). Μετά από αυτό, ο Goethe προσπαθώντας να εξορκίσει τον πόνο του και ταυτόχρονα να θριαμβεύσει στην τέχνη, γράφει το «The Sorrows of Young Werther».

Υπάρχουν και πολλά άλλα στα οποία η ταινία δεν λειτουργεί. Αρχής γενομένης από το γεγονός ότι ο Goethe, μια διάνοια της λογοτεχνίας, παρουσιάζεται ως ένας πότης νεαρός που του αρέσουν τα τρικούβερτα γλέντια. Δεν λέω ότι οι ταινίες για μεγάλους καλλιτέχνες, ιδιαίτερα σε τόσο πρώιμο στάδιο της σταδιοδρομίας τους, πρέπει να δείχνουν μόνο τις στιγμές μεγαλείου τους, αλλά σίγουρα πρέπει να υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτή εδώ την απεικόνιση. Όποια κι αν είναι η πραγματικότητα, δεν υπάρχει τίποτα στο Goethe που δεν έχει γίνει καλύτερα σε δεκάδες άλλες ταινίες που έχουμε δει στο παρελθόν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...