Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Warm Bodies [1/5]

Με τον Jonathan Levine, δημιουργό του πολύ καλού 50/50, στη σκηνοθετική καρέκλα και τα φρέσκια πρόσωπα των Nicholas Hoult (Για Ένα Αγόρι) και Teresa Palmer (Είμαι το Νούμερο Τέσσερα) ως πρωταγωνιστικό ζευγάρι, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι το «Αγάπησα ένα Ζόμπι» δεν εντυπωσιάζει. Με κοινωνικό σχολιασμό που ούτε στιγμή δεν επισκιάζει το λαμπρό Ξύσιμο των Νεκρών, έναν αναποτελεσματικό στην καλύτερη περίπτωση και δυσάρεστο στη χειρότερη ρομαντισμό και μια αίσθηση του χιούμορ θλιβερά ανεκμετάλλευτη, όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια άνιση εμπειρία.

Μπορεί, εάν η τελευταία δεκαετία δεν είχε κατακλυστεί με ταινίες, βιβλία και τηλεοπτικά προγράμματα για ζόμπι, το όλο εγχείρημα να θεωρούταν ενδιαφέρον, ίσως και πρωτότυπο, όμως είναι πλέον αργά. Βαρετό και καθόλου συναρπαστικό, το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ταινίας είναι αυτή καθεαυτή η σαθρή ιστορία του. Ούτε υπερβολικά σοβαρό, ούτε κιτς, στην αρχή φαινόταν ότι ίσως κάνει τη διαφορά και καταφέρει να μας δώσει μια πιο σωστή και τεκμηριωμένη ματιά του κόσμου, από την οπτική γωνία ενός ζόμπι. Δυστυχώς, όμως, μόλις το ερωτικό κομμάτι της ιστορίας παίρνει τα ηνία, όλες οι δυνατότητες εξανεμίζονται. Δεν μπορώ να πω αν η πρώτη ύλη (ένα βιβλίο με το ίδιο όνομα) είναι το ίδιο κούφια με την προσαρμογή του Levine, αλλά σίγουρα το φιλμ δεν θα εμπνεύσει κανέναν να διαβάσει το βιβλίο. Εξελισσόμενο από ένα σημείο και μετά σαν μια τυπική ρομαντική κωμωδία, το θλιβερό του όλου θέματος είναι ότι το φιλμ δεν καθιστά πότε σαφές γιατί οι συνθήκες μεταξύ του ζευγαριού, εκτός από τους σκοπούς της ανάπτυξης της ιστορίας, είναι διαφορετικές. Κάνοντας δε, το ζόμπι να μοιάζει όσο το δυνατόν λιγότερο σαν ζόμπι και περισσότερο σαν κάποιον που είναι απίστευτα κοινωνικά αδέξιος, στερεί την ταινία από οποιαδήποτε βάθος. Είναι λες και οι δημιουργοί, αξιοποιώντας την τρέχουσα τάση γύρω από τα ζόμπι, υπέθεσαν ότι η «καινοτομία» του απίθανου ειδυλλίου μεταξύ μιας κοπέλας κι ενός ζόμπι είναι μόνο αυτό που αρκεί. Μόλις όμως αυτή εξασθενήσει, και πίστεψε αυτό γίνεται πολύ γρήγορα, η ταινία χρειάζεται κάτι περισσότερο από αστεία τύπου «κοίτα ένα ζόμπι που μιλάει».

Το «Αγάπησα ένα Ζόμπι», εντέλει, διαθέτει πραγματικά ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά πάσχει από δειλία. Σίγουρα θα βρει το κοινό του, όπως άλλωστε και τα «Twilight», απλά εγώ δεν είμαι ένας από αυτούς…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...