Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Warm Bodies [1/5]

Με τον Jonathan Levine, δημιουργό του πολύ καλού 50/50, στη σκηνοθετική καρέκλα και τα φρέσκια πρόσωπα των Nicholas Hoult (Για Ένα Αγόρι) και Teresa Palmer (Είμαι το Νούμερο Τέσσερα) ως πρωταγωνιστικό ζευγάρι, είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι το «Αγάπησα ένα Ζόμπι» δεν εντυπωσιάζει. Με κοινωνικό σχολιασμό που ούτε στιγμή δεν επισκιάζει το λαμπρό Ξύσιμο των Νεκρών, έναν αναποτελεσματικό στην καλύτερη περίπτωση και δυσάρεστο στη χειρότερη ρομαντισμό και μια αίσθηση του χιούμορ θλιβερά ανεκμετάλλευτη, όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια άνιση εμπειρία.

Μπορεί, εάν η τελευταία δεκαετία δεν είχε κατακλυστεί με ταινίες, βιβλία και τηλεοπτικά προγράμματα για ζόμπι, το όλο εγχείρημα να θεωρούταν ενδιαφέρον, ίσως και πρωτότυπο, όμως είναι πλέον αργά. Βαρετό και καθόλου συναρπαστικό, το μεγαλύτερο μειονέκτημα της ταινίας είναι αυτή καθεαυτή η σαθρή ιστορία του. Ούτε υπερβολικά σοβαρό, ούτε κιτς, στην αρχή φαινόταν ότι ίσως κάνει τη διαφορά και καταφέρει να μας δώσει μια πιο σωστή και τεκμηριωμένη ματιά του κόσμου, από την οπτική γωνία ενός ζόμπι. Δυστυχώς, όμως, μόλις το ερωτικό κομμάτι της ιστορίας παίρνει τα ηνία, όλες οι δυνατότητες εξανεμίζονται. Δεν μπορώ να πω αν η πρώτη ύλη (ένα βιβλίο με το ίδιο όνομα) είναι το ίδιο κούφια με την προσαρμογή του Levine, αλλά σίγουρα το φιλμ δεν θα εμπνεύσει κανέναν να διαβάσει το βιβλίο. Εξελισσόμενο από ένα σημείο και μετά σαν μια τυπική ρομαντική κωμωδία, το θλιβερό του όλου θέματος είναι ότι το φιλμ δεν καθιστά πότε σαφές γιατί οι συνθήκες μεταξύ του ζευγαριού, εκτός από τους σκοπούς της ανάπτυξης της ιστορίας, είναι διαφορετικές. Κάνοντας δε, το ζόμπι να μοιάζει όσο το δυνατόν λιγότερο σαν ζόμπι και περισσότερο σαν κάποιον που είναι απίστευτα κοινωνικά αδέξιος, στερεί την ταινία από οποιαδήποτε βάθος. Είναι λες και οι δημιουργοί, αξιοποιώντας την τρέχουσα τάση γύρω από τα ζόμπι, υπέθεσαν ότι η «καινοτομία» του απίθανου ειδυλλίου μεταξύ μιας κοπέλας κι ενός ζόμπι είναι μόνο αυτό που αρκεί. Μόλις όμως αυτή εξασθενήσει, και πίστεψε αυτό γίνεται πολύ γρήγορα, η ταινία χρειάζεται κάτι περισσότερο από αστεία τύπου «κοίτα ένα ζόμπι που μιλάει».

Το «Αγάπησα ένα Ζόμπι», εντέλει, διαθέτει πραγματικά ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά πάσχει από δειλία. Σίγουρα θα βρει το κοινό του, όπως άλλωστε και τα «Twilight», απλά εγώ δεν είμαι ένας από αυτούς…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται