Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Flight [3/5]

Το «Η Πτήση» είναι μια ταινία για δύο συντριβές. Η πρώτη είναι γρήγορη, εξωτερική και κυριολεκτική, η δεύτερη είναι παρατεταμένη, εσωτερική και μεταφορική, αλλά και οι δύο είναι εξίσου οδυνηρές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η ταινία να μοιάζει να χωρίζεται σε δύο μέρη. Για την πρώτη μισή ώρα και κάτι, μας κρατά απορροφημένους με συναρπαστική δράση κι ένα ανησυχητικό ηθικό δίλημμα. Στη συνεχεία και καθώς η υπόθεση κατεβαίνει από τα «ψηλά» και γίνεται πιο γήινη, μετασχηματίζεται σε μια αρκετά στάνταρντ ιστορία για έναν αλκοολικό και τη δυσκολία του να παραμείνει νηφάλιος.

Διαθέτοντας σίγουρα τη δύναμη να κρατήσει την προσοχή σας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι σαν σύνολο η «Πτήση» είναι ένα άνισο δράμα και όπως όλα τα άνισα πράγματα διαθέτει θετικά κι αρνητικά. Το σημαντικότερο μείον είναι ότι η απότομη αλλαγή τόνου λειτουργεί μειονεκτικά για την ταινία, μιας και σχεδόν ποτέ το άκρως δραματικό κομμάτι του έργου δεν ισούται με τον ενθουσιασμό της δράσης στην αρχή. Πρόκειται για μια ταινία που δεν φοβάται να πάρει την ώρα της προκειμένου να πει αυτό που θέλει, αφήνοντας σκηνές να αναπτυχθούν και να εξελιχθούν με έναν εξαιρετικά οργανικό τρόπο. Μερικές φορές αυτό είναι προς όφελος της ταινίας και μερικές φορές εις βάρος της. Όπως και να έχει, μετά από ένα σημείο κουράζει. Ακόμα ένα λάθος είναι ότι το φιλμ, γραμμένο από τον ηθοποιό και σεναριογράφο John Gatins, κάνει κατάχρηση του μηνύματος της. Σίγουρα δε βοηθά το γεγονός ότι το μήνυμα της ταινίας δεν είναι ιδιαίτερα διαφωτιστικό ή ενδιαφέρον, ούτε πρωτότυπο, όμως προσθέτοντας περιττά στοιχεία και χαρακτήρες πιέζει την τύχη του μέσω συμπτώσεων προκειμένου να προσθέσει ένα ακόμη εμπόδιο στον δρόμο του πρωταγωνιστή. Ενώ η ισορροπημένη καρμικά κατάληξη του δεν είναι του γούστου μου.

Παρά τα μειονεκτήματα στο σενάριο της ταινίας, το σίγουρο χέρι του βετεράνου Robert Zemeckis μοιάζει σωτήριο σε πολλές στιγμές. Δουλεύοντας σε live-action για πρώτη φορά από τον Ναυαγό του 2000, είναι φανερό ότι ο Zemeckis έχει ακόμα μια ζωντανή οπτική ευαισθησία και ξέρει να γυρίζει ταινίες. Ενώ το σημαντικότερο ατού της «Πτήσης» είναι οι ηθοποιοί της και κυρίως ο πρωταγωνιστής. Η ερμηνεία του Denzel Washington είναι η καρδιά της ταινίας και μια από τις καλύτερες της καριέρας του. Αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση είναι το πόσο εύκολα μπορούσε να μεταμορφωθεί από αλαζονικός και περήφανος για το κατόρθωμα του τύπος, σε έναν άνθρωπο γεμάτο θλίψη, στου όποιου τα μάτια μπορούσες ανά πάσα στιγμή να δεις τον φόβο, τον φόβο της αλήθειας. Εξαιρετικός για μια ακόμη φόρα μετά το Επιχείρηση: Argo ήταν και ο John Goodman σε έναν μικρό αλλά ουσιαστικό ρόλο.

Ελαττωματικό μελόδραμα θα μπορούσε, λοιπόν, να χαρακτηρίσει κανείς με μια λέξη το «Η Πτήση». Κραυγαλέα αδυναμία το σενάριο της που την αποτρέπει από το να πετάξει σε υψηλότερα υψόμετρα, αλλά στηριζόμενος σε μια δυνατή ερμηνεία από τον Denzel Washington και μια ψύχραιμη κατεύθυνση από τον Robert Zemeckis, υπάρχουν αρκετά καλά πράγματα εδώ που με κάνουν να σας προτείνω να τη δείτε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...