Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Twilight Breaking Dawn: Part 2 [0.5/5]

Έχω την εντύπωση πως κάποιος μας κοροϊδεύει. Μόνο έτσι μπορώ να δικαιολογήσω με το κλείσιμο της πενταλογίας (!), για ποιο λόγο οι συγκεκριμένες ταινίες και ταυτόχρονα και τα βιβλία απέκτησαν τόσους οπαδούς και απέφεραν εκατομμύρια εισπράξεις στο αμερικανικό αλλά και διεθνές box-office. Ο λόγος που πιστεύω ότι βρισκόμαστε σε ένα όνειρο και εύχομαι κάποια στιγμή να μας ξυπνήσουν και το συγκεκριμένο franchise να πάψει να υπάρχει, είναι γιατί ερχόμαστε αντιμέτωποι με το απόλυτο τίποτα. Η συγγραφέας του βιβλίου και παράλληλα οι συντελεστές των συγκεκριμένων ταινιών βασίστηκαν… όχι λάθος, εκμεταλλεύτηκαν τους καιρούς και τις συνθήκες και κατάφεραν να μας πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.

Το κλείσιμο τις παρωδίας, λοιπόν, που λέγεται «Twilight» έρχεται με το «Χαραυγή: Μέρος 2». Μια άνευ προηγούμενου ανεκδιήγητη ταινία όπου αποτελεί τον θρίαμβο της σεναριακής κενότητας. Στα πρώτα σαράντα λεπτά της ταινίας παρακολουθούμε κάποιες αργόσυρτες και άκρως βαρετές σκηνές, όπου κόσμος πάει και έρχεται και κυρίως ετοιμάζεται για μια μάχη που κάποιοι από τους χαρακτήρες αναμένουν για 1.500 χρόνια. Κι εσύ σαν θεατής σκέφτεσαι δεν μπορεί, τόσα χρόνια περιμέναμε αυτό το αποτέλεσμα, θα δούμε κάτι καλό. Και η επική μάχη έρχεται τελικά και είναι ενδιαφέρουσα εικαστικά και καλογυρισμένη και αποτελεί το μοναδικό άξιο λόγου κομμάτι του έργου, το οποίο καταφέρνει έστω και κατά το ελάχιστο να δικαιολογήσει τη δράση. Όμως όχι, με ένα παντελώς ηλίθιο τέχνασμα που μονό σκοπό έχει τη δημιουργία και περαιτέρω χειραγώγηση συναισθημάτων, αυτή η μάχη ουσιαστικά δεν έρχεται ποτέ. Γιατί, βλέπετε, το κοινό στο οποίο απευθύνεται το έργο δεν θα μπορούσε να ανεχθεί το σκότωμα των αγαπημένων του ηρώων και την ύπαρξη μη happy-end. Αλλά άμα δεν έχεις τα κότσια και το σθένος να πράξεις και να πεις αυτό που θέλεις φτάνοντας εκεί που πραγματικά σε πάει το έργο, τότε μην το κάνεις καθόλου. Και κυρίως, μη μας σερβίρεις ξαναζεσταμένο φαΐ τόσο σε ποιότητα όσο και σε ποσότητα. Γιατί το μόνο που καταφέρνεις είναι να μας γελοιοποιήσεις σαν θεατές κουνώντας μέσα στα μούτρα μας το τσεκ με τα κέρδη από τις εισπράξεις. Αλλά, στην τελική, ακόμα και αν επιλέξεις την εύκολη λύση του «όλα καλά και όλα ωραία», τότε βρες και κάντο με έναν τρόπο που δεν υποβιβάζει τη νοημοσύνη μου. Γιατί μονό αυτό μπορώ να σκεφτώ όταν μας πλασάρεις τον έρωτα του λυκανθρώπου με την κόρη της Μπέλα. Βιβλίου υπάρχοντος, spoiler δεν υπάρχει…

Τοποθετώντας, λοιπόν, την ταφόπλακα σε μια ούτως ή άλλως παντελώς αδιάφορη και αστεία πενταλογία, το τελευταίο μέρος του «Twilight» απευθύνεται αποκλειστικά στους φαν. Όλοι οι άλλοι ας ευχόμαστε να ζήσουμε να μην το θυμόμαστε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...