Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Whistleblower [3/5]

Όταν η αστυνομικίνα Kathy Bolkovac (Rachel Weisz) δέχεται μια θέση ως μέλος ειρηνευτικής αποστολής των Ηνωμένων Εθνών στη μεταπολεμική Βοσνία, το σχέδιο της ήταν απλά να κερδίσει αρκετά χρήματα έτσι ώστε να μετακομίσει πιο κοντά στον πρώην της, που είχε πάρει την επιμέλεια της κόρης τους. Φτάνοντας, όμως, σε μια χώρα όπου οι γυναίκες έπεφταν τακτικά θύματα βιασμού, σεξουαλικής δουλείας και μαζικών δολοφονιών, αποφασίζει να λάβει πιο ενεργό ρόλο. Όταν ανακαλύπτει για το κύκλωμα εμπορίας γυναικών που λαμβάνει χώρα εκεί, με τις ανθρωπιστικές οργανώσεις να γνωρίζουν για την κατάσταση χωρίς να κάνουν κάτι και διπλωμάτες να συμμετέχουν στο κύκλωμα, ορκίζεται να βοηθήσει τα ανυπεράσπιστα θύματα του κυκλώματος.

Δραματοποιώντας την αληθινή ιστορία της Kathryn Bolkovac και χρησιμοποιώντας τις εμπειρίες μιας γυναίκας προκειμένου να ρίξει το απαιτούμενο φως στην αυξανόμενη επιδημία της σεξουαλικής και ψυχολογικής καταπίεσης των ανθρώπων, το «Επικίνδυνη Σιωπή» καλείται να αναδείξει μερικές σκληρές πραγματικότητες της ζωής, διερευνώντας και δείχνοντας λεπτομερέστατα τη φρίκη που ο άνθρωπος μπορεί να προκαλέσει. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Larysa Kondracki είναι μια αμείλικτη απεικόνιση της σεξουαλικής εμπορίας σε έναν δήθεν πολιτισμένο κόσμο. Μιλάει για μια θαρραλέα γυναίκα που ρισκάρει τη ζωή της για να εκθέσει απάνθρωπες πράξεις κι έρχεται αντιμέτωπη με ένα σύστημα που στερείται ηθικής. Το «Επικίνδυνη Σιωπή», λοιπόν, είναι από εκείνες τις ταινίες που είναι δύσκολο να διαχωρίσεις τη δύναμη της ιστορίας από την ίδια την ταινία. Μιλάει για ένα θέμα που αξίζει να ειπωθεί και που από μόνο του αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της άξιας του έργου. Ωστόσο, όσο ζωτικής σημασίας κι αν είναι το μήνυμα, η σκηνοθέτιδα δεν παύει να γυρίζει μια «ταινία», με αποτέλεσμα το άνισο σε ρυθμό κι ανάπτυξη χαρακτήρων σενάριο της και οι συμβάσεις των ταινιών θρίλερ που χρησιμοποιεί να μετριάζουν κάπως το τελικό αποτέλεσμα.

Παρά τις αδυναμίες της, όμως, είναι μια ταινία που συστήνω ανεπιφύλακτα να δείτε, μόνο και μόνο για τη σημαντική ιστορία που εξιστορεί και την εξαιρετική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται