Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Black Mass [2.5/5]

Η «Ανίερη Συμμαχία» έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά που θα τη μετέτρεπαν σε μια εξαιρετική γκανγκστερική ταινία. Παρόλη τη βία, με ένα από τα καλύτερα υποκριτικά ensemble της χρονιάς και μια ιστορία βασισμένη σε μια από τις πιο εμβληματικές συμμορίες στην αμερικανική ιστορία, το έργο δεν είναι καθόλου αξέχαστο όσο η προσωπικότητα στον πυρήνα του. Η ταινία μοιάζει άδεια από τη στιγμή που θα εγκαταλείψεις το σινεμά, συνειδητοποιώντας ότι οι μόνες σκηνές που άρπαξαν πραγματικά την προσοχή σου, ήταν αυτές που εμπλέκονταν ο Depp ως Bulger.

Θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι δεν υπήρξε μια αληθινά γκανγκστερική ταινία αυτού του διαμετρήματος εδώ κι αρκετά χρόνια, και αυτός από μόνος του είναι ένας λόγος να τη δεις. Τούτου λεχθέντος, αυτό δεν κρύβει το γεγονός ότι η αυτή η «συμμαχία» κάνει πολύ λίγα για να εκπλήξει ή εντυπωσιάσει. Δεν εκμεταλλεύεται τις δελεαστικές ανατροπές, δεν αναπτύσσει έξυπνους διαλόγους και δεν διαθέτει αυτή την ιδιαίτερη οπτική εκτέλεση που έκανε τους προκατόχους της να ξεχωρίζουν. Πολλοί από τους χαρακτήρες της είναι επίπεδοι και πληκτικοί, και παραμένουν στην πλειοψηφία τους ανεκμετάλλευτοι, μα πάνω από όλα, το μεγαλύτερο της σφάλμα της είναι ότι η ανάπτυξη της πλοκής είναι βασική και δικονομική. Λίγο πέρα δώθε μεταξύ της αστυνομίας και των μαφιόζων, μερικές αιματηρές γροθιές και πυροβολισμοί, αλλά τίποτα πραγματικά συναρπαστικό πέρα από μια ερμηνεία που τροφοδοτεί την επιτυχία ολόκληρου του έργου σε media και κοινό.

Και μια και το έφερε ο λόγος, ας μιλήσουμε για την ερμηνεία του Johnny Depp. Τρία σίκουελ των «Πειρατών της Καραϊβικής», «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων», «Κυριαρχία», «Ο Κύριος Μορντεκάι» και άλλες πολλές ταινίες έχουν μετατρέψει την εικόνα του άλλοτε επιλεκτικού ηθοποιού σε μια φιλοχρήματη, αλλά πάντα αγαπητή καρικατούρα. Επομένως, και μόνο η επάνοδος του σε πιο «σοβαρούς» ρόλους θα έκανε ντόρο. Αξίζει όμως η ερμηνεία του; Και ναι και όχι. Σαφέστατα, ο καλύτερος Depp που έχουμε δει εδώ και χρόνια, όχι όμως σε μια πολυεπίπεδη απόδοση. Πίσω από το (μέτριο) μακιγιάζ του, αυτό που μένει σαν ερμηνεία είναι ένα ζευγάρι μπλε μάτια που σπέρνουν φόβο, καθαρό φόβο. Δεν διαθέτει όμως συναισθηματικές εξάρσεις, δεν έχει βάθος. Από την αρχή μέχρι το τέλος, η εμφάνιση συγκαλύπτει την κοινοτοπία της ερμηνείας. Καλός ο Depp, λοιπόν, και μπράβο του που επανήλθε, αλλά τίποτα από την απόδοση του δεν δικαιολογεί συζητήσεις για Όσκαρ.

Εν ολίγοις, η «Ανίερη Συμμαχία» είναι μια αρκετά αξιοπρεπής μαφιόζικη ταινία. Κάποιες ευρηματικές επιλογές στη σκηνοθεσία ή στη δημιουργία σασπένς και η ερμηνεία του Depp καταφέρνουν να την κρατήσουν ζωντανή. Τίποτα ωστόσο δεν μπορεί να βελτιώσει την πληκτική αφήγηση μιας εξαιρετικής ιστορίας βίας, απληστίας κι εξαπάτησης. Κρίμα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται