Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Resident Evil: Retribution [0.5/5]

Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτείς ότι έχουν περάσει δέκα χρόνια από το πρώτο Resident Evil. Και είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αν σκεφτείς ότι αυτά τα δέκα ολόκληρα χρόνια η Alice (ο χαρακτήρας της Milla Jovovich ) δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει τίποτα. Σοβαρά τώρα, για όλα τα πάνδεινα που έχει αντιμετωπίσει, έχει επιτύχει το απόλυτο τίποτα. Μαινόμενα ζόμπι ακόμα τρέχουν στους δρόμους. Η ίδια συνεχίζει να ξυπνάει σε ένα εργαστήριο της εταιρίας Umbrella προσπαθώντας να ξεφύγει και φυσικά ύστερα από 10 χρόνια η Κόκκινη Βασίλισσα συνεχίζει να απειλεί λέγοντας «Όλοι πρόκειται να πεθάνετε εδώ κάτω».

Η τελευταία προσθήκη, λοιπόν, σε αυτό το απέθαντο franchise είναι κατά τη γνώμη μου ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση. Και αυτό γιατί παρόλο που οι «Resident Evil» ταινίες ούτως ή άλλως δεν βασίζονταν ποτέ σε μια ισχυρή ιστορία, εδώ μοιάζει να έχει εγκαταλειφθεί τελείως ακόμα και οποιοδήποτε προσποίηση ότι υπάρχει έστω κι ένα υποτυπώδες σενάριο, αφού το «Resident Evil: Η Τιμωρία» δεν έχει σκηνές, έχει επίπεδα. Και καθώς οι ηρωίδες και οι ήρωες μας πολεμούν προχωρώντας μέσα στα διαφορά επίπεδα (αντιγραφές των πόλεων του Τόκιο, της Νέας Υόρκης, της Ρωσίας κλπ.), ο συγγραφέας-σκηνοθέτης Paul W.S. Anderson ναι μεν παρέχει ένα ενδιαφέρον οπτικό θέαμα και κάνει αποτελεσματική χρήση του 3D, αλλά όλα αυτά είναι εφήμερες απολαύσεις καθώς ο Anderson προχωράει πολύ γρήγορα στην επόμενη αναμέτρηση, δημιουργώντας μια επιφανειακή αίσθηση του ρυθμού, στερώντας μας το οποιοδήποτε ενδιαφέρον. Και το σημαντικότερο μέσα σε όλο αυτό το χάος είναι ότι μετά από την επίθεση του πρώτου γιγάντιου CGI πλάσματος, τα έχουμε δει όλα. Οι αμέτρητες καταδιώξεις και οι πυροβολισμοί γίνονται, πολύ γρήγορα, μια θλιβερή, επαναλαμβανόμενη θολούρα. Η γελοιότητα, όμως, του όλου εγχειρήματος δεν βρίσκεται στις προβλέψιμες σκηνές μάχης ή στις ανεκδιήγητες ερμηνείες των ηθοποιών. Όχι, το χειρότερο μέρος όλου του έργου είναι το απαράδεκτο κομμάτι μεταξύ της Alice και της κόρης της, Becky (Aryana Engineer). Σεναριακά δεν στέκει ούτε στο ελάχιστο, ερμηνευτικά είναι κακοπαιγμένο όσο δεν πάει, ενώ το τέλος όλης αυτής της «ιδέας» εξανθρωπισμού της Alice δεν θα προκαλέσει καμιά έκπληξη σε κάποιον που έχει δει το Aliens.

Κλείνοντας, θα επανέλθω σε αυτό που έλεγα στην αρχή. Είναι τρομερά απογοητευτικό, βγαίνοντας από την αίθουσα και παρά την εξαιρετική δουλειά που έχει πέσει στην παράγωγη του έργου, να συνειδητοποιείς ότι το «Resident Evil: Η Τιμωρία», ακόμα και μετά από δέκα χρόνια, συνεχίζει να προχωράει ελάχιστα τη σειρά. Φαντάζει σαν μια ξεπετά του στυλ «ας βγάλουμε περισσότερα λεφτά» μέχρι το επόμενο σίκουελ. Θα μου πείτε, μετά από πέντε ταινίες έπρεπε να γνωρίζω ακριβώς τι πάω να δω. Ποπ κορν δράση, πολύ αίμα, πολλές σφαίρες, ζόμπι να συντρίβονται σε αργή κίνηση, καθώς και μια πληθώρα από χαρακτήρες βγαλμένους από τα παιχνίδια προς ικανοποίηση των απανταχού φανατικών. Μετά, όμως, από πέντε ταινίες δεν είναι αρκετά. Διασκεδάσαμε μια, γελάσαμε δυο, ελπίζω στην πέμπτη ταινία το κοινό να καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά. Το «Resident Evil: Η Τιμωρία», λοιπόν, είναι αυτό που είναι. Μια κακή sci-fi ταινία δράσης, ίσως ελαφρώς διασκεδαστική κατά διαστήματα, αλλά βέβαιο ότι θα απογοητεύσει στο τέλος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...