Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Resident Evil: Retribution [0.5/5]

Είναι εντυπωσιακό αν σκεφτείς ότι έχουν περάσει δέκα χρόνια από το πρώτο Resident Evil. Και είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό αν σκεφτείς ότι αυτά τα δέκα ολόκληρα χρόνια η Alice (ο χαρακτήρας της Milla Jovovich ) δεν έχει ουσιαστικά καταφέρει τίποτα. Σοβαρά τώρα, για όλα τα πάνδεινα που έχει αντιμετωπίσει, έχει επιτύχει το απόλυτο τίποτα. Μαινόμενα ζόμπι ακόμα τρέχουν στους δρόμους. Η ίδια συνεχίζει να ξυπνάει σε ένα εργαστήριο της εταιρίας Umbrella προσπαθώντας να ξεφύγει και φυσικά ύστερα από 10 χρόνια η Κόκκινη Βασίλισσα συνεχίζει να απειλεί λέγοντας «Όλοι πρόκειται να πεθάνετε εδώ κάτω».

Η τελευταία προσθήκη, λοιπόν, σε αυτό το απέθαντο franchise είναι κατά τη γνώμη μου ένα βήμα προς τη λάθος κατεύθυνση. Και αυτό γιατί παρόλο που οι «Resident Evil» ταινίες ούτως ή άλλως δεν βασίζονταν ποτέ σε μια ισχυρή ιστορία, εδώ μοιάζει να έχει εγκαταλειφθεί τελείως ακόμα και οποιοδήποτε προσποίηση ότι υπάρχει έστω κι ένα υποτυπώδες σενάριο, αφού το «Resident Evil: Η Τιμωρία» δεν έχει σκηνές, έχει επίπεδα. Και καθώς οι ηρωίδες και οι ήρωες μας πολεμούν προχωρώντας μέσα στα διαφορά επίπεδα (αντιγραφές των πόλεων του Τόκιο, της Νέας Υόρκης, της Ρωσίας κλπ.), ο συγγραφέας-σκηνοθέτης Paul W.S. Anderson ναι μεν παρέχει ένα ενδιαφέρον οπτικό θέαμα και κάνει αποτελεσματική χρήση του 3D, αλλά όλα αυτά είναι εφήμερες απολαύσεις καθώς ο Anderson προχωράει πολύ γρήγορα στην επόμενη αναμέτρηση, δημιουργώντας μια επιφανειακή αίσθηση του ρυθμού, στερώντας μας το οποιοδήποτε ενδιαφέρον. Και το σημαντικότερο μέσα σε όλο αυτό το χάος είναι ότι μετά από την επίθεση του πρώτου γιγάντιου CGI πλάσματος, τα έχουμε δει όλα. Οι αμέτρητες καταδιώξεις και οι πυροβολισμοί γίνονται, πολύ γρήγορα, μια θλιβερή, επαναλαμβανόμενη θολούρα. Η γελοιότητα, όμως, του όλου εγχειρήματος δεν βρίσκεται στις προβλέψιμες σκηνές μάχης ή στις ανεκδιήγητες ερμηνείες των ηθοποιών. Όχι, το χειρότερο μέρος όλου του έργου είναι το απαράδεκτο κομμάτι μεταξύ της Alice και της κόρης της, Becky (Aryana Engineer). Σεναριακά δεν στέκει ούτε στο ελάχιστο, ερμηνευτικά είναι κακοπαιγμένο όσο δεν πάει, ενώ το τέλος όλης αυτής της «ιδέας» εξανθρωπισμού της Alice δεν θα προκαλέσει καμιά έκπληξη σε κάποιον που έχει δει το Aliens.

Κλείνοντας, θα επανέλθω σε αυτό που έλεγα στην αρχή. Είναι τρομερά απογοητευτικό, βγαίνοντας από την αίθουσα και παρά την εξαιρετική δουλειά που έχει πέσει στην παράγωγη του έργου, να συνειδητοποιείς ότι το «Resident Evil: Η Τιμωρία», ακόμα και μετά από δέκα χρόνια, συνεχίζει να προχωράει ελάχιστα τη σειρά. Φαντάζει σαν μια ξεπετά του στυλ «ας βγάλουμε περισσότερα λεφτά» μέχρι το επόμενο σίκουελ. Θα μου πείτε, μετά από πέντε ταινίες έπρεπε να γνωρίζω ακριβώς τι πάω να δω. Ποπ κορν δράση, πολύ αίμα, πολλές σφαίρες, ζόμπι να συντρίβονται σε αργή κίνηση, καθώς και μια πληθώρα από χαρακτήρες βγαλμένους από τα παιχνίδια προς ικανοποίηση των απανταχού φανατικών. Μετά, όμως, από πέντε ταινίες δεν είναι αρκετά. Διασκεδάσαμε μια, γελάσαμε δυο, ελπίζω στην πέμπτη ταινία το κοινό να καταλάβει ότι κάτι δεν πάει καλά. Το «Resident Evil: Η Τιμωρία», λοιπόν, είναι αυτό που είναι. Μια κακή sci-fi ταινία δράσης, ίσως ελαφρώς διασκεδαστική κατά διαστήματα, αλλά βέβαιο ότι θα απογοητεύσει στο τέλος.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται