Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Citadel [2/5]

Ο κύριος χαρακτήρας του «Citadel», Tommy Cowley (Aneurin Barnard), γίνεται αγοραφοβικός μετά από τη δολοφονία της εγκύου συζύγου του από κάποια παιδιά την ημέρα της μετακόμισης τους. Η κόρη του επιζεί και έτσι ο Tommy έχει αναλάβει ο ίδιος εξ ολοκλήρου την ευθύνη της. Όταν η μυστηριώδης συμμορία επανεμφανίζεται, ο Tommy θα αναγκαστεί να αντιμετωπίσει το παρελθόν.

Με την ταινία να αντλεί δύναμη από μια ποικιλία πηγών τρόμου καταφέρνει να παραμένει αρκετά τρομακτική καθόλη τη διάρκεια της. Είναι η πηγή του τρόμου κάτι απόκοσμο; Είναι κάτι πραγματικό ή απλά η παράνοια ενός άρρωστου μυαλού; Ή μήπως ένα σύμπτωμα της κοινωνίας που πάει στραβά, ενός κακού που παραμονεύει μέσα στην ανθρωπότητα και εξελίσσεται σε ένα αποκρουστικό πλάσμα; Αυτή η άγνωστη προέλευση του τρόμου σε συνδυασμό με κάποιες αλληγορικές και κοινωνικοπολιτικές προεκτάσεις, μετατρέπουν το «Citadel» σε μια άκρως ενδιαφέρουσα ταινία. Όλα αυτά, όμως, μέχρι περίπου τη μέση καθώς το σενάριο του Ciaran Foy εξαντλεί την προσπάθεια να κρατήσει κρυφές τις προθέσεις του και η πηγή του τρόμου αποκαλύπτεται με αποτέλεσμα να καταλήγει σε ένα ακόμα πανομοιότυπο με όλα τα αλλά θρίλερ του οποίου οι απαντήσεις (όπως συνηθίζεται) κλίνουν σε μεγάλο βαθμό προς το υπερφυσικό με μια δόση θρησκευτικής χροιάς. Αυτό που πραγματικά σώζει την ταινία από την ολοκληρωτική καταστροφή είναι η απίστευτη ερμηνεία του Barnard. Η ερμηνεία του είναι εξαιρετικά αυθεντική και πάντα στο σωστό επίπεδο έντασης καταφέρνοντας να σε βάλει πλήρως μέσα στις συνθήκες που αντιμετωπίζει. Χωρίς την απόδοση του Barnard, δεν είμαι σίγουρος ότι το «Citadel» δε θα λειτουργούσε.

Το σχέδιο είναι εδώ, αλλά το «Citadel» θα μπορούσε να επωφεληθεί από ένα διαφορετικό αρχιτέκτονα. Είχε όλες τις δυνατότητες να ξεπεράσει τις προσδοκίες και να αποτελέσει μια εξαίσια ταινία τρόμου. Δυστυχώς δεν τα κατάφερε…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...