Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Oculus [3.5/5]

Το να μετατρέψεις ένα άψυχο αντικείμενο στο κύριο ανταγωνιστή της ιστορίας σου είναι ένα τεράστιο επίτευγμα, ειδικά όταν πρόκειται για ταινίες τρόμου. Το να πετύχεις τον σωστό τόνο δημιουργώντας την απαραίτητη ένταση που θα συνεπάρει το κοινό και θα το κάνει να νοιαστεί για μια κατά τα αλλά εξωφρενική ιδέα, είναι ζωτικής σημασίας στην επίτευξη της πραγμάτωσης του κόσμου της ταινίας. Στο «Ο Καθρέφτης της Κολάσεως», ο άψυχος κακοποιός είναι ένας αρχαίος καθρέφτης που μαστίζει τις οικογένειες με τις οποίες έρχεται σε επαφή.

Πατώντας πάνω στο tagline του έργου, «βλέπεις αυτό που δεν θέλεις να δεις», οι θεατές βλέπουν αυτό που ο σκηνοθέτης, συν-σεναριογράφος και μοντέρ Mike Flanagan θέλει να δουν μέσα από μια σειρά εξαιρετικά στυλιζαρισμένων σκηνών που συνδυάζουν δύο αφηγήσεις σε μία. Συνδέοντας την ιστορία των δύο αδελφών που εξιστορούν τα τραύματα της παιδικής τους ηλικίας σε σχέση με τον καθρέφτη, ενώ παράλληλα προσπαθούν να αποδείξουν την ύπαρξη παραφυσικής παρουσίας σ` αυτόν, οι γραμμές μεταξύ των αφηγήσεων είναι τόσο καλά εναρμονισμένες που δεν θα είστε ποτέ σίγουροι για το ποιο χρονικό διάστημα παρακολουθείτε.

Μέσα σε αυτή τη διαστρεβλωμένη πραγματικότητα του «Καθρέφτη της Κολάσεως», το τράβηγμα ενός χανζαπλάστ ή το μαχαίρωμα του κάκου δεν γνωρίζεις τι αποτελέσματα μπορεί να αποφέρει. Αυτή είναι μία μόνο από τις τακτικές που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης προκειμένου να σοκάρει τον θεατή και, όπως και οι υπόλοιπες, λειτουργεί στην εντέλεια. Έχοντας τον απόλυτο έλεγχο της κάμερας και τοποθετώντας τη σε σημεία με μέγιστο αποτέλεσμα, ο Flanagan και ο διευθυντής φωτογραφίας του μοιάζει να ξέρουν από φρίκη και δημιουργούν μερικές αξέχαστες σκηνές τρόμου. Υπάρχει μια συνεχής ένταση στο έργο που το καθιστά εξαιρετικά έντονο και πετυχαίνει μια πιο εμπεριστατωμένη εμπειρία. Πραγματικά, πιστεύω ότι ζούμε σε μια περίοδο αναγέννησης των ταινιών τρόμου στο σινεμά (μετά δε και την επιτυχία ταινιών όπως το «Παγιδευμένη Ψυχή» και το «Κάλεσμα») που επιτρέπει σε σκηνοθέτες όπως ο James Wan να αναγνωριστούν και να λάμψουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα στην καριέρα τους.

Με το «Ο Καθρέφτης της Κολάσεως», στην παραπάνω λίστα έρχεται να προστεθεί σίγουρα και ο Mike Flanagan, αφού αντικαθιστώντας το αίμα με μια συνολική αίσθηση του φόβου, καταφέρνει και φτιάχνει ένα εξαιρετικό ψυχολογικό θρίλερ, υπεύθυνο για μερικές από τις πιο εντυπωσιακές οπτικά σκηνές των τελευταίων ετών. Αν και πολλοί θα αναφέρουν ότι η κατάληξη είναι στον αυτόματο πιλότο, η ταινία διαθέτει μια τόσο ισχυρή, ενδιαφέρουσα κι αξιέπαινη ιστορία που είναι πραγματικά δύσκολο να σε νοιάξει. Με χαμηλό προϋπολογισμό λοιπόν και ξέροντας τι είναι, ο «Καθρέφτης της Κολάσεως» κερδίζει με το να είναι η πιο πρωτότυπη ταινία τρόμου στην πρόσφατη μνήμη.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...