Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Edge of Tomorrow [4/5]

Το «Στα Όρια του Αύριο» είναι μια τρανή απόδειξη ότι τα καλοκαιρινά μπλοκ-μπάστερ εξακολουθούν να ζουν και να βασιλεύουν εν έτει 2014. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Hiroshi Sakurazaka και μεταφερμένη στη μεγάλη οθόνη από τον Doug Liman (σκηνοθέτη του «Χωρίς Ταυτότητα»), η ταινία αφήνει πίσω όλες τις μέχρι τώρα ανησυχίες που έχουμε όταν ακούμε για μεταφορά ιαπωνικού υλικού στον κινηματογράφο και γίνεται μια υπέροχη κινηματογραφική εμπειρία που αξίζει πολλαπλές θεάσεις, μόνο και μόνο για την καθαρή απόλαυση που σου παρέχει.

Ποια είναι η υπόθεση; Με άπλες και κινηματογραφικές αναφορές θα πω ότι το «Στα Όρια του Αύριο» είναι το αποτέλεσμα της ένωσης του «Τα Τελευταία 8 Λεπτά» με το «Η Μέρα της Μαρμότας», η έννοια δηλαδή της αναβίωσης της ίδια μέρας και η προσπάθεια κατανόησης από τον πρωταγωνιστή του λόγου για τον οποίο συμβαίνει αυτό, τοποθετημένη όμως σε ένα εξωγήινο περιβάλλον. Αυτή λοιπόν η (θα λέγαμε τολμηρή) ιδέα είναι εξαιρετικά εκτελεσμένη χάρη στο διαολεμένα έξυπνο σενάριο του βραβευμένου με Όσκαρ σεναριογράφου Christopher McQuarrie («Συνήθεις Υποπτοι») που με την συνεργασία των Jez και John-Henry Butterworth όχι μόνο παρακάμπτει τους πιθανούς κινδύνους που έχουν τέτοιου είδους πλοκές, αλλά τους μετατρέπει σε πλεονεκτήματα. Καταφέρνει και παίζει έξυπνα με τα κλισέ που ξέρει ότι είμαστε εξοικειωμένοι, ενώ υπάρχουν και στιγμές που δεν φοβάται να κοροϊδέψει ακόμα και την ίδια την αφήγηση. Όλα αυτά δημιουργούν μια αίσθηση που φαίνεται ότι το έργο κάπου θα στραβοπατήσει, κάνοντας κάτι λάθος, και όμως αυτό δεν συμβαίνει ποτέ και όλα λειτουργούν τέλεια.

Σε αντίθεση με τις ταινίες που βασίζονται σε video-game, το «Στα Όρια του Αύριο» ποτέ δεν μοιάζει σαν να βλέπουμε κάποιον να παίζει ένα παιχνίδι που δεν μπορούμε να συμμετέχουμε. Ακόμη και καθώς η ημέρα επαναλαμβάνεται επανειλημμένα, υπάρχει ακόμα η αίσθηση ότι τα πράγματα κινούνται προς τα εμπρός. Και αυτό οφείλεται στον σκηνοθέτη. Ο Doug Liman αξίζει πραγματικά διθυράμβους, αφού και διασφαλίζει τον καλό ρυθμό της ταινίας και κάνει μια λαμπρή δουλειά, κρατώντας το σενάριο φρέσκο και ενδιαφέρον σε ολόκληρη τη διάρκειά του και φτιάχνει μια ταινία με πλάνα δράσης αρκετά για να κάνουν τον Michael Bay να πρασινίσει από φθόνο. Οι λήψεις και τα πλάνα είναι πρωτοφανή, συλλαμβάνοντας κάθε γωνία του χάους που εξελίσσεται μπροστά στα μάτια σου. Η κάμερα κινείται κοφτά και ο Liman καθορίζει τη δράση με στυλ, δημιουργώντας ένα όμορφο χάος από εκρήξεις, πυροβολισμούς και τέρατα, μέσα στο οποίο δεν υπάρχει ούτε μία βαρετή στιγμή. Η φωτογραφία του Dion Beebe είναι εξαιρετική, ενώ ειδική μνεία πρέπει να δοθεί και στο εξαίσιο μοντάζ του James Herbert που επιτρέπει στην ταινία να πηδάει μπρος και πίσω στον χρόνο απρόσκοπτα, χωρίς ποτέ να χάνει τον ρυθμό της. Τέλος, η 3D εμπειρία, αν και δεν προσθέτει πολλά, σίγουρα δεν μειώνει το αποτέλεσμα.

Μιλάμε λοιπόν για μια σωστή υπερπαραγωγή, γεμάτη υπέρτατα ειδικά εφέ, θαυμάσια πλοκή και ένα υπέρλαμπρο καστ που δίνει τον καλύτερο του εαυτό. Ο Tom Cruise αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι είναι ένα χαρισματικός σταρ της έβδομης τέχνης, ενώ η Emily Blunt συνεχίζει να εκπλήσσει πιστοποιώντας ότι μπορεί να παίξει τα πάντα. Αυτοί οι δύο, μαζί με το υπόλοιπο καστ, δημιουργούν μια ομάδα όνειρο που ο σκηνοθέτης Doug Liman χρησιμοποιεί και δημιουργεί μια ταινία κοντά στην τελειότητα.

Το «Στα Όρια του Αύριο», λοιπόν, είναι μια ταινία που αξίζει να παρακολουθήσετε ξανά και ξανά και ξανά... Ω, τι ειρωνεία!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται