Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A Million Ways to Die in the West [2.5/5]

Βγαλμένη από το μυαλό του δημιουργού της κινηματογραφικής επιτυχίας «Ted», αλλά και της τηλεοπτικής σειράς «Family Guy», το «Χίλιοι Τρόποι να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση» είναι μια μισό-παρωδία με όλες τις γνωστές παρεμβάσεις, αναφορές στην ποπ κουλτούρα και ακραίο χιούμορ που αποτελούν σήματα κατατεθέντα του σκηνοθέτη. Εάν δεν είστε ήδη φαν του στυλ της κωμωδίας του, θα δυσκολευτείτε να απολαύσετε τη συγκεκριμένη ταινία που είναι μεγάλη σε διάρκεια και εξωφρενικά R-rated. Επωμιζόμενος τον ρόλο του σκηνοθέτη, του σεναριογράφου, του παραγωγού και του πρωταγωνιστή, ο MacFarlane δημιουργεί μια ταινία με μεγαλύτερο θέλγητρο την ύπαρξη ενός μάτσου εκκεντρικών χαρακτήρων, των οποίων οι αλληλεπιδράσεις και οι περιπέτειες υφαίνουν μια ιστορία γεμάτη με παραλογισμούς κι αντιφάσεις.

Μέσα λοιπόν από τις καταστάσεις που δημιουργούνται, το άσεμνο και για κάποιους αηδιαστικό χιούμορ του MacFarlane καταλαμβάνει πρώτη θέση, με τα αστεία και τα χωρατά να διαδέχονται το ένα το άλλο σε τέτοιο βαθμό που, όπως και να το κάνεις, κάποιο -για χάρη της κωμωδίας, αν θέλετε- θα σου αρέσει. Αυτό δεν σημαίνει ότι μιλάμε για μια μεγάλη ταινία, σίγουρα όμως δεν μιλάμε και για μια κακή. Χάρη στην παρουσία του Liam Neeson και της Charlize Theron (μία από τις πιο όμορφες ηθοποιούς στον κόσμο), αλλά και σε ένα πλήθος ηθοποιών που γνωρίζουν πολύ καλά τι σημαίνει κωμωδία, το «Χίλιοι Τρόποι να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση» διασώζεται πετυχαίνοντας την ίδια ισορροπία του χιούμορ και του συναισθήματος που είδαμε και στο «Ted». Το ειδύλλιο στο επίκεντρο της ταινίας είναι κάπως γλυκό, υπάρχει πραγματική χημεία μεταξύ του Seth και της Charlize και πέρα από τη «βρωμιά», οι χαρακτήρες είναι αξιαγάπητοι κι ελκυστικοί.

Ωστόσο, με διάρκεια περίπου δύο ώρες, το έργο κουράζει αφού κάποια στιγμή η στασιμότητα του, τόσο χιουμοριστικά όσο και σεναριακά, αρχίζει να διαφαίνεται. Από ένα σημείο και μετά, ο MacFarlane, προκείμενου να επιβεβαιωθεί η κωμική φήμη του, βασίζεται υπερβολικά πολύ στο χονδροειδές χιούμορ του και βάζει στο περιθώριο τα βασικά στοιχεία της αφήγησης, κάτι που στην ουσία δεν έχει καμία ανάγκη να κάνει, αφού έχει στα χέρια του χαρακτήρες που δεν είναι καρικατούρες. Για κάθε αστείο που πετυχαίνει τον στόχο του, υπάρχει άλλο ένα που δεν τα καταφέρνει, ενώ θα λέγαμε ότι κάποια φτάνουν σε βαθμό ασυγχώρητων λαθών. Ίσως μετά το «Χίλιοι Τρόποι να Πεθάνεις στην Άγρια Δύση» να ήρθε η ώρα, αφού έχει πιστοποιηθεί η μαεστρία του στην κωμωδία, ο MacFarlane να δοκιμαστεί και σε κάτι άλλο.

Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, συνθέτουν ένα στο όριο απογοητευτικό προϊόν που, εφόσον πάτε έχοντας γνώση του τι θα δείτε, εξακολουθεί να είναι διασκεδαστικό. Μέχρι εκεί…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...