Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Elles [3/5]

Σκηνοθετημένο από την Πολωνή Malgorzata Szumowska, το «Elles» έχει σαν πρωταγωνίστρια την πάντα εξαιρετική Γαλλίδα ηθοποιό Juliette Binoche στον ρόλο της Anne, μιας γυναίκας της αστικής τάξης που εργάζεται ως δημοσιογράφος. Στο νέο της άρθρο κάνει μια ερεύνα γύρω από τις περιπτώσεις φτωχών φοιτητριών, που προκειμένου να βγάλουν τα δίδακτρα της σχολής τους, εκδίδονται έναντι αδράς αμοιβής. Όσο περισσότερο μιλά με τα κορίτσια, τόσο περισσότερο αρχίζει να αμφιβάλλει για τις δικές της αξίες σαν γυναίκα και σαν άνθρωπος.

Μια ταινία που σαφέστατα μιλά για μια γυναίκα που ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητα της, που μέσα από τις συνεντεύξεις συνειδητοποιεί ότι στην πραγματικότητα αυτά τα κορίτσια είναι ότι η ίδια δεν είναι: ανεξάρτητες, περιπετειώδης, επαναστατικές και φιλόδοξες. Εκτός από αυτό, όμως, εμένα η ταινία μου έβγαλε και κάτι άλλο. Κάτι πιο σύνθετο. Μια κριτική για τον κόσμο που ζούμε σήμερα. Έναν κόσμο όπου ο άνθρωπος είναι ικανός να κάνει και να υπομείνει τα πιο διαστροφικά πράγματα για χάρη των δυο πραγμάτων, που κατά την γνώμη μου, κυβερνούν τον κόσμο τη δεδομένη στιγμή: το χρήμα και το σεξ. Στον βωμό αυτών των δυο, ο άνθρωπος είναι ικανός να αφήσει στην άκρη ηθικές κι αξίες. Και το χειρότερο, βλέποντας τις (πολλοί θα τις χαρακτηρίσουν ως ωραιοποιημένες) ερωτικές σκηνές, έπιασα ακόμα και τον εαυτό μου να μην του είναι ξένες σαν εικόνες. Και αυτό γιατί έχουμε κορεστεί από το θέαμα που δεν σου κάνει εντύπωση πια. Πράγμα αδιανόητο. Ακόμα και η επιλογή του περιοδικού που δουλεύει η ηρωίδα, δεν την βρήκα τυχαία. Είναι ένα από εκείνα τα περιοδικά που υποσυνείδητα διασύρουν και αντικειμενοποιούν τη γυναίκα, ενώ παράλληλα της περνούν την ιδέα ότι τόσο η υλική όσο και η οικονομική ανάπτυξη τους αποτελεί το μοναδικό κλειδί της επιτυχίας και της αποδοχής. Όλα αυτά, όμως, δυστυχώς στην πρώτη πράξη του «Elles». Από εκεί και μετά, το υποκείμενο πλέον είναι η εγκαταλελειμμένη μεσήλικας, που πάνω στις μαρτυρίες των κολ-γκερλ, βρίσκει λύσεις στο δικό της ζήτημα.

Παρόλο που αναγνωρίζω ότι δεν είναι η πιο καινοτόμα ταινία σαν θέμα, με αρκετά προβλήματα τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, το «Elles» είναι σίγουρα μια εξαιρετικά έντονη και ενοχλητική ταινία που προσωπικά μου άρεσε. Ακόμα, λοιπόν, κι αν την δείτε με άλλο μάτι απ’ ότι εγώ, αξίζει να της ρίξετε αυτή τη ματιά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...