Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ανοιχτά Μικρόφωνα [2.5/5]

Μέσα από τους αιχμηρούς κοινωνικοπολιτικούς στίχους και την πιστή ότι η συγκεκριμένη μουσική μπορεί να ανοίξει τα βουλωμένα αυτιά και να ξυπνήσει τα κοιμισμένα μυαλά, η ταινία καταφέρνει να μην απευθύνεται μόνο στους σκληροπυρηνικούς φαν της ραπ. Σε συνδυασμό, τώρα, με την κατάσταση της Ελλάδας στην παρούσα φάση, το «Ανοιχτά Μικρόφωνα» δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για ένα μουσικό κίνημα, είναι πολλά περισσότερα. Κάτι που με ξάφνιασε ευχάριστα  αφού το βρήκα απίστευτα επίκαιρο.

Εμπλουτισμένη με τραγούδια από διάφορους ράπερ και συγκροτήματα και έχοντας σαν βάση ένα είδος μουσικής που με το καταγγελτικό του λόγο κριτικάρει τα απανταχού κακώς κείμενα, η ταινία πατάει πάνω στην ραπ για να μιλήσει για την κατάσταση της Ελλάδας τη δεδομένη στιγμή. Οι ίδιοι οι καλλιτέχνες του χιπ-χοπ μιλούν για θέματα όπως η παγκόσμια οικονομική κρίση, το πολίτικο σύστημα, την παιδεία, τόσο μέσα από τα τραγούδια τους όσο και μέσω συνεντεύξεων των ίδιων. Προκειμένου να μην είναι μονόπλευρη σαν ταινία, βρήκα ιδιαίτερα έξυπνη την έκφραση διαφορετικών απόψεων από ανθρώπους της τέχνης και των γραμμάτων. Οι δηλώσεις των Σώτη Τριανταφύλλου, Κωνσταντίνου Τζούμα, Λίνας Νικολακοπούλου, Τζίμη Πανούση κι όλων των υπολοίπων για την Ελλάδα ήταν άπλα συναρπαστικές στο να τις ακούς.

Εδώ πρέπει να παραδεχτώ ότι βρήκα την ταινία τόσο ενδιαφέρουσα ίσως γιατί κατά βάθος δεν μιλάει απόλυτα για το χιπ-χοπ. Χρησιμοποιεί ένα μέρος του χιπ-χοπ (κυρίως του στίχους και το γεγονός ότι είναι ένα μέσο για να εκφραστεί η νέα γενιά) για να μιλήσει για άλλα θέματα. Εμένα μου άρεσε αυτό, δεν είμαι σίγουρος όμως ότι αυτό θα αρέσει και στους φαν της συγκεκριμένης μουσικής, που μπορεί να βρουν ότι η ταινία είναι μια απλή καταγραφή ενός μικρού μέρους τού τι πραγματικά συμβαίνει στον κόσμο του χιπ-χοπ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι παρόλο που δεν είμαι γνώστης της συγκεκριμένης μουσικής, το έργο κατάφερε και με ενημέρωσε και μου κέντρισε το ενδιαφέρον για καινούργια ακούσματα όπως τις μουσικές των Razastarr, των Ορθολογιστών, του Ραψωδού Φιλόλογου κι πολλών άλλων.

Συμπερασματικά, λοιπόν, θεωρώ πως τα «Ανοιχτά Μικρόφωνα» είναι μια αξιόλογη προσπάθεια που και να περάσει το μήνυμα της χιπ-χοπ κουλτούρας στο ευρύ κοινό καταφέρνει, ενώ μέσα από της ρίμες και τους ρυθμούς των ράπερ, καταπιάνεται με σύγχρονα πολιτικά και κοινωνικά θέματα που αφορούν ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...