Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water [3/5]


Αποτελώντας εγγύηση για παιδική (και όχι μόνο) κωμωδία κινουμένων σχεδίων από το 1999, ο «Μπομπ Σφουγγαράκης» αποτελεί πλέον ένα αναπόσπαστο κομμάτι της ποπ κουλτούρας. Λέγοντας αυτό, είμαι στην ευχάριστη θέση να σας αναφέρω ότι ο μικρός πορώδης τύπος δεν θα απογοητεύσει τους οπαδούς του στη δεύτερη περιπέτεια του στη μεγάλη οθόνη. Σκηνοθετημένο και γραμμένο (μαζί με άλλους τρεις) από τον Paul Tibbitt, η ταινία εστιάζει σε ένα παλιό ζήτημα για τον Βυθό του Μπικίνι, την κλοπή και το μυστήριο για το πού πήγε η συνταγή του Καβουροπάτυ. Η απώλεια της οδηγεί σε ένα υποθαλάσσιο χάος που αναγκάζει τους ήρωες να βγουν μέχρι την επιφάνεια.

Το πρώτο πράγμα που θα εκτιμήσει κανείς βλέποντας την ταινία είναι η επιμονή να διατηρήσει την 2D εμφάνιση για το μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας της. Το μάρκετινγκ και οι αφίσες μπορεί να προβάλλουν μια πιο ψηφιακή 3D περιπέτεια, η οποία όμως στην πραγματικότητα δεν λαμβάνει χώρα παρά μόνο στο τέλος της ταινίας και για λίγο, κάτι που βρήκα πολύ θετικό. Ακόμα ένα στοιχείο που απολαμβάνεις παρακολουθώντας την είναι πόσο αμέριμνος και πολύχρωμα διασκεδαστικός είναι ο κόσμος του Μπομπ Σφουγγαράκη. Παρόλο που τα προφανή αστεία και το χονδροειδές χιούμορ δεν λείπουν, κλείνοντας το μάτι σε ένα μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό, το εν λόγω έργο διαθέτει έξυπνο χιούμορ για όλες τις ηλικίες και όλα τα γούστα.

Υπάρχουν φυσικά και οι πτυχές της ταινίας που δεν λειτουργούν και αφορούν κυρίως τα live-action στοιχεία της. Ο Antonio Banderas ως ο πειρατής Burger-Beard είναι αρκετά αντιπαθητικός, ενοχλητικός και ας μην γελιόμαστε άχρηστος σαν χαρακτήρας. Καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο μέρος του χρόνου, εκείνος και οι γλάροι το μόνο που καταφέρνουν, με τα όχι και τόσο επιτυχημένα αστεία τους, είναι να σε πετάνε έξω από την πλοκή που ούτως ή άλλως έχει πρόβλημα από μόνη της. Διαθέτοντας απλότητα στο σημείο της σύγχυσης, η ταινία αποφασίζει στα μέσα του έργου να το γυρίσει στην «τρέλα», οδηγώντας το φιλμ σε μια ψυχαγωγική μεν, αλλά άνιση εμπειρία.

Αφήνοντας τις επικρίσεις στην άκρη και με πλήρη εντιμότητα, το συμπέρασμα είναι ότι το «Μπομπ Σφουγγαράκης: Εξω απ`τα Νερά του» είναι επιτυχία σε μεγάλο βαθμό χάρη στην αφοσίωση στο πρωτότυπο. Οι φωνές είναι υπέροχες, το animation είναι οπτικά τέλειο και η κωμωδία είναι τόσο απολαυστική όσο περιμένεις. Αν είστε οπαδός της τηλεοπτικής εκπομπής, θα την καταευχαριστηθείτε. Αν δεν είστε εξοικειωμένοι, είναι πιθανό το έργο να μην σας κερδίσει, καθώς είναι απαρέγκλιτα πιστό στις ρίζες του.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται