Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Horrible Bosses 2 [2.5/5]

Θα πω προκαταβολικά ότι ο «Αφεντικά για Σκότωμα 2» είναι ανάμεσα στους ισχυρούς διεκδικητές του τίτλου της καλύτερης καθαρόαιμης κωμωδίας του 2014, για τον απλό λόγο ότι καταφέρνει κάτι που συνήθως τα σίκουελ δεν επιτυγχάνουν: δημιουργεί κάτι φρέσκο χωρίς ποτέ να ξεχνάει τα στοιχεία που το μετέτρεψαν την πρώτη φορά σε επιτυχία. Έχοντας ως γνώμονα αυτό, το φιλμ αποφασίζει να ταρακουνήσει τα πράγματα τοποθετώντας τους τρεις ήρωες του στην αρχή της προσπάθειας ανάπτυξης δικής τους επιχείρησης, ώστε να είναι αφεντικά του εαυτού τους. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά, αλλά δεν είναι και τόσο κακοί όσο αυτοί που προσπάθησαν να δολοφονήσουν στην αρχική ταινία. Είναι απλά ανίκανοι ηλίθιοι.

Και μπορεί η παραπάνω μίνι περίληψη να καλύπτει την έκταση του καινούργιου που το «Αφεντικά για Σκότωμα 2» φέρνει στο τραπέζι, ευτυχώς γι` αυτό όμως ο σκηνοθέτης Sean Anders καθιστά το εγχείρημα αρκετό και πλήρως δικαιολογημένο. Μαζί με τον σεναριογράφο του είναι σε θέση να καταλάβουν τι περιμένουν και θέλουν οι θεατές να δουν και πώς αυτό μπορεί, τουλάχιστον, να ταιριάζει με το πρωτότυπο όσον αφορά την ποιότητα. Κάτι που ας πούμε το πολύ πιο επικερδές franchise του «The Hangover» απέτυχε να κάνει επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια. Αυτό που έκανε την πρώτη ταινία επιτυχία, τόσο κριτικά όσο κι εμπορικά, είναι ο απόλυτος παραλογισμός των over-the-top χαρακτήρων του. Εδώ η χαοτική συναδελφικότητα μεταξύ των τριών πρωταγωνιστών επιστρέφει κι εξακολουθεί να είναι εξωφρενικά διασκεδαστική. Επιπλέον, η ταινία καταφέρνει και ενσωματώνει ξεκαρδιστικά όλους τους δευτεραγωνιστές χωρίς να μοιάζουν παράταιροι, αλλά έχοντας μια σαφή κατεύθυνση και ρόλο μέχρι και το τέλος της.

Με τη δράση πιο συγκεντρωμένη και την έμφαση να δίνεται στο τρίο των ηρώων, οι ηθοποιοί Jason Bateman, Jason Sudelkis και Charlie Day παραδίδουν για ακόμα μία φορά χαρωπά διασκεδαστικές ερμηνείες. Ο Kevin Spacey καταφέρνει να δώσει τον καλύτερο του εαυτό κωμικά, κλέβοντας την παράσταση. Η Jennifer Aniston χτυπά το τζακ ποτ πάλι με την αθυρόστομη ερμηνεία της ως νυμφομανής οδοντίατρος. Ο Jamie Fox ΕΙΝΑΙ ο «Μotherfuckah» Jones. Φυσικά, ο νέος στο καστ Christopher Waltz αν και σε μικρό ρόλο είναι απολαυστικός και ο Chris Pine αποδεικνύει ότι οι κωμικοί ρόλοι τού ταιριάζουν γάντι.

Φυσικά, αν κάτσεις να το πολυσκεφτείς, σαφέστατα το «Αφεντικά για Σκότωμα 2» είναι μια προβληματική ταινία. Πρώτα-πρώτα είναι προβλέψιμη. Όχι τόσο από άποψη αστείων, αλλά από μεριάς κινήτρων. Αν έχεις παρακολουθήσει έστω και μία ταινία εκδίκησης, κατά πάσα πιθανότητα θα πιάσεις από την αρχή πώς θα εξελιχθεί η πλοκή. Ένα άλλο που μπορείς να πεις είναι ότι πετώντας από πάνω της οτιδήποτε σοβαροφανές και κρατώντας και υπερτονίζοντας στοιχεία όπως το vulgar χιούμορ και την ηλιθιότητα των πρωταγωνιστών, η ταινία καταντά (αν και μικρή σε διάρκεια) κάπως κουραστική και επαναλαμβανόμενη. Για να μην μακρηγορώ, όμως, όσοι δεν έμειναν ευχαριστημένοι από το πρώτο μέρος, θα βρουν τη συνέχεια εξίσου μη ελκυστική. Όλοι οι υπόλοιποι θα βρείτε ότι το «Αφεντικά για Σκότωμα 2» δεν είναι ένα ακόμα αχρείαστο σίκουελ όπως θα περιμένατε, αλλά αντ` αυτού μια πολύ πιο χυδαία και πολύ πιο αστεία ταινία. Θα πρέπει να γυριστεί «Αφεντικά για Σκότωμα 3»; Όχι, μάλλον όχι! Αλλά count me in for this one!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...