Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Labor Day [3.5/5]

Όταν μια νέα ταινία του Jason Reitman κυκλοφορεί, υπάρχουν μερικά πράγματα που σίγουρα μπορείτε να περιμένετε παρακολουθώντας την. Ξέρετε ότι θα παρακολουθήσετε ένα εξαιρετικό καστ να δίνει εξαίσιες ερμηνείες, ξέρετε ότι θα ακούσετε ένα υπέροχο soundtrack και το πιο πιθανό από όλα είναι ότι θα γελάσετε και θα κλάψετε χάρη στον συνδυασμό συναισθημάτων που σου προκαλούν οι ταινίες του. Μακριά από όλα τα παραπάνω βρίσκεται το «Labor Day», το νέο του κινηματογραφικό εγχείρημα, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Joyce Maynard: μια ταινία που επεκτείνει τα όρια των κινηματογραφικών ειδών που μπορεί να σκηνοθετήσει.

Καταφέρνοντας όπως πάντα να πάρει μια βάση και να την ξεψαχνίσει με τρόπο πλούσιο, το «Labor Day» επιτρέπει στον σκηνοθέτη να μας παρουσιάσει τρεις κεντρικούς χαρακτήρες χωρίς περισπασμούς. Ομοίως, τα τρία αστέρια της ταινίας (Kate Winslet, Josh Brolin και Gattlin Griffith) απεικονίζουν την ουσία των προβληματικών χαρακτήρων τους με ωμή ειλικρίνεια και πίστη. Μέσω πανέμορφων πλάνων και δυσοίωνης περιστασιακά μουσικής, αυτό το μοναδικό δράμα εκτυλίσσεται με έναν τρόπο συναρπαστικό κι ακαταμάχητο, αναγκάζοντάς σε να βυθιστείς στην ιστορία. Ο Reitman συνυφαίνει ένα κινηματογραφικό μωσαϊκό που είναι διακριτικό, αφοπλιστικά προκλητικό και παντελώς δύσκολο να αγνοήσεις, εκθέτοντας τις ανάγκες της αγάπης και τα οφέλη που η υπομονή και οι ανοιχτές καρδιές προσφέρουν.

Επειδή είναι τόσο εύκολο να αισθανθείς τα συναισθήματα στην οθόνη, το σενάριο της ταινίας είναι εκείνο που μπορεί να κατηγορηθεί για τα όποια μειονεκτήματα του έργου. Εάν, όμως, μια μη ρεαλιστική πλοκή κάνει μια ταινία να μην αξίζει να την παρακολουθήσετε, τότε αυτό θα απέκλειε τις μισές ταινίες που κυκλοφορούν κάθε χρόνο. Το «Labor Day» δεν είναι μόνο μια ειλικρινής ιστορία αγάπης και ένα δράμα για μια διαλυμένη οικογένεια, είναι και μια ιστορία ενηλικίωσης, αλλά κι ένα ειλικρινές μάθημα για τα μπερδεμένα συναισθήματα που οι άνθρωποι βιώνουν (φόβο, πίστη, αγάπη). Υπήρχαν τόσες πολλές στιγμές που με ξάφνιασαν σχετικά με το πώς ο Reitman αποφάσισε να προσεγγίσει και να χειριστεί περίπλοκες σχέσεις, διερευνώντας καταστάσεις κι ανθρώπους που κάνουν το αντίθετο από ό,τι θα περίμενε κανείς.

Ενώ στον πυρήνα της είναι απλά μια ιστορία για τρία άτομα, υπάρχουν τόσα πολλά στρώματα και τόσο πολύ περισσότερο βάθος. Αν είστε πρόθυμοι λοιπόν να ανοίξετε τα μάτια σας και να την αποδεχτείτε, θα αντιληφθείτε ότι το «Labor Day» είναι μια μεγάλη ιστορία αγάπης. Μια ταινία που θα σας πείσει ότι όλοι έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία στην ευτυχία και ότι η αγάπη μπορεί να επιβιώσει κάτω από τις πιο εξωφρενικές συνθήκες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...