Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Winter's Tale [1.5/5]

Στην πρώτη του σκηνοθετική προσπάθεια, ο, μάλλον άνισος, Goldsman (σεναριογράφος ταινιών όπως το Κώδικας Da Vinci, Ζωντανός Θρύλος και Ένας Υπέροχος Άνθρωπος) στραβοπατάει οικτρά και δημιουργεί μια ταινία που κάνει το Έρωτας από την Αρχή να μοιάζει με τον Νονό.

Διασκευάζοντας το 700ων σελίδων μυθιστόρημα μαγικού ρεαλισμού του Mark Helprin, σε μια μάλλον απεγνωσμένη προσπάθεια να βρει όλα τα ενδιαφέροντα στοιχειά του, το συνοψίζει σε μια σειρά ακατανόητων και σαχλών παραλογισμών που μπορούν να προκαλέσουν τη δυσαρέσκεια του κοινού. Διαθέτοντας μια ανεπανάληπτη αδυναμία συνοχής τόσο των χαρακτήρων όσο και της πλοκής, η ταινία δεν σου αφήνει πραγματικά κανένα περιθώριο να την πάρεις στα σοβαρά.

Χωρισμένο, θα μπορούσαμε να πούμε, σε δύο μέρη, το έργο αναλώνεται σε αστεία που δεν σου αφήνουν πάρα ένα μειδίαμα, δράματα χωρίς ουσιαστικό ενδιαφέρον και μια βαριεστημένη ερωτική πλοκή. Υπάρχουν φυσικά και οι απαραίτητες πνευματικές ασυναρτησίες για τα άστρα και το φως, που όχι μόνο δεν προσθέτουν τίποτα στο όλο εγχείρημα, αλλά το επιβαρύνουν. Βλέπετε, στην προσπάθεια του ο Goldman να τιμήσει αυτά τα στοιχεία με μια τρανταχτή κινηματογράφηση, ξεχνάει να δημιουργήσει χαρακτήρες και προσωπικότητες με τις οποίες μπορεί να ταυτιστεί το κοινό.

Ακόμα και έτσι, όμως, υπάρχουν ένα-δυο παράγοντες που λειτουργούν υπέρ του έργου. Πρώτον, ερμηνευτικά, η πείρα, το ταλέντο και η γοητεία των διάσημων πρωταγωνιστών σώζουν την ταινία από τον απολυτό εξευτελισμό. Δεύτερον, η ελκυστική εικόνα που σου παρέχει η φωτογραφία του Caleb Dechanel (Τα Πάθη του Χριστού), αλλά και ο εξαιρετικός σχεδιασμός παραγωγής της Naomi Shohan (Παραδεισένια Οστά) προσδίδουν πόντους στο οπτικό κομμάτι του φιλμ. Και τέλος, παρά το παντελώς άτσαλο σενάριο της, το τελικό μήνυμα που σου περνά είναι θετικό, άξιο συζήτησης και απόλυτα ταιριαστό με την ημέρα εξόδου της (14 Φεβρουαρίου). Είναι όμως αυτά αρκετά για να σώσουν ένα έργο που ιδρώνει κι αγκομαχά για να σου προκαλέσει το παραμικρό συναίσθημα; Την απάντηση θα τη δώσουν οι τολμηροί που θα επιλέξουν να το δουν…

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται