Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Oz the Great and Powerful [3.5/5]

Το «Οζ: Μέγας και Παντοδύναμος» είναι ένα πρίκουελ της ταινίας Ο Μάγος του Οζ και όχι ένα ριμέικ. Είναι η ιστορία της απαρχής του μάγου και της κακιάς μάγισσας που ήταν υπεύθυνη για όλα τα δεινά που πέρασε η Dorothy της Judy Garland. Βέβαια, το από που προήλθαν οι χαρακτήρες της βραβευμένης με 2 Όσκαρ ταινίας του 1939, ίσως να μην το αναρωτηθήκατε ποτέ, το Χόλιγουντ όμως βάλθηκε να σας δώσει την απάντηση και καλό θα ήταν να δώσετε στην απάντηση μια ευκαιρία γιατί το «Οζ: Μέγας και Παντοδύναμος» είναι μια πολύ γλυκιά κι ευχάριστη ταινία που αξίζει να δείτε στο σινεμά.

Διαθέτοντας το κατάλληλο μείγμα οικογενειακής διασκέδασης και σκοτεινής περιπέτειας φαντασίας και σκηνοθετημένο με πολύ ενεργεία από τον Sam Raimi, το έργο, ευτυχώς, δεν είναι ένας ακόμα θλιβερός κλώνος των ταινιών του Tim Burton. Υπάρχουν βέβαια φορές κατά τη διάρκεια του που μας έρχονται στο μυαλό εικόνες από το CGI έκτρωμα του Burton, Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων. Ακόμα και έτσι, όμως, κι ενώ οι οπτικές ενδείξεις είναι παρόμοιες, ο Raimi καταφέρνει να ξεπεράσει την «Άλικη» του Burton κατά πολύ. Και αυτό γιατί καταφέρνει και υφαίνει τα στοιχεία του πραγματικού και του φανταστικού κόσμου με αφοπλιστική ταχυδακτυλουργία. Εδώ τα οπτικά εφέ φτιάχνουν ένα αληθινό, πραγματικό περιβάλλον και δημιουργούν μια οπτική πανδαισία γεμάτη χρώμα, χιούμορ και ζωντάνια μέσα στην όποια ο Raimi αφήνει την ιστορία του να εξελιχτεί δίνοντας μας μια περιπέτεια φαντασίας που είναι κομψή, ενεργητική, συγκινητική και μερικές φορές απειλητικά τρομακτική.

Όσο πειστικός κι αν είναι αυτός ο κόσμος, βέβαια, θα βρεθούν πολλοί που θα πουν ότι η πλοκή της ταινίας είναι τόσο απογοητευτική και προβλέψιμη. Και ως ένα βαθμό, μπορώ να το καταλάβω. Δε μπορώ όμως επουδενί να δεχτώ ότι αποτελεί μεγάλο μειονέκτημα για την ταινία. Από τη μια το έργο ξεχειλίζει με δεξιοτεχνία και αφοσίωση, οι εκπλήξεις είναι άφθονες και ο ρυθμός της, παρόλο που η ταινία είναι μεγάλη σε διάρκεια, είναι αξιοπρεπέστατος διαθέτοντας μια πολύ σταθερή αίσθηση της κίνησης και το κυριότερο δεν σε κουράζει ούτε στιγμή. Και από την άλλη, οι ηθοποιοί που πρωταγωνιστούν είναι τόσο καλοί που καταφέρνουν να κρύψουν τις οποίες αδυναμίες διαθέτει το έργο σεναριακά.

Για να μην μακρηγορώ, θα κλείσω λέγοντας ότι ο Raimi κατάφερε, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο ταξίδι γεμάτο δέος και κέφι, να κάνει την επιστροφή στον κόσμο του Oz να αξίζει να φορέσετε τα 3D γυαλιά σας και να την επισκεφτείτε.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται