Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Broken City [2/5]

Το «Broken City» ανήκει σε ένα είδος ταινιών το οποίο κατά το παρελθόν μπορεί να περηφανευτεί ότι έχει απασχολήσει μεγάλους σκηνοθέτες κι έχει παράγει μερικές πραγματικά καλές και κλασσικές ταινίες. Και παρόλο που το συγκεκριμένο έργο δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτές και ακόμα κι αν δεν διαπρέπει 100%, πρέπει να παραδεχτώ ότι έχει δημιουργηθεί με αρκετή φροντίδα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα πάντα θα είναι συναρμολογημένα με αρκετή προσοχή και οποιαδήποτε ένσταση κι αν έχεις για το αποτέλεσμα, αυτή να είναι μηδαμινή.

Χρειάζεται πραγματικά μεγάλη προσπάθεια για να κατασκευάσει κανείς μια ταινία που απλά λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά όσο το «Broken City». Πρόκειται για ένα έργο που ξέρει περί τίνος πρόκειται, ξέρει πώς να πει αυτό που θέλει να πει και δεν τα θαλασσώνει στη διαδρομή. Ακόμη και η πλοκή του είναι κατασκευασμένη με έναν άκρως λειτουργικό τρόπο. Δεν υπάρχουν εκκρεμότητες, δεν υπάρχουν αφηγηματικά αδιέξοδα και δεν προσπαθεί ποτέ να παραπλανήσει το κοινό. Το ένα πράγμα οδηγεί στο άλλο, που οδηγεί σε ένα άλλο και ούτω καθεξής. Κάπου εδώ δικαιολογημένα θα σκεφτείτε ότι η ύπαρξη μιας ανατροπής είναι η ομορφιά ενός θρίλερ συνωμοσίας. Και πολύ σωστά. Ίσως, όμως, το «Broken City» να ήθελε να αποφύγει τις παγίδες μιας δύσκολης αποκάλυψης ή μιας αποτυχημένης εξέλιξης και γι’ αυτό τον λόγο να μη ρισκάρει. Και αυτό δεν είναι κακό. Με αυτό τον τρόπο, το «Broken City» καταλήγει να είναι ένα απολύτως παρακολουθήσιμο πολιτικό θρίλερ συνωμοσίας.

Αυτή η προσέγγιση, φυσικά, οδηγεί την ταινία σε ένα προβλέψιμο και, από ένα σημείο και μετά, λίγο μονότονο μονοπάτι. Χωρίς να αποκλίνει ούτε στο ελάχιστο από τους κανόνες αυτού του είδους των ταινιών, χάνει ένα μεγάλο μέρος της ελκυστικότητάς της. Έτσι, το προτέρημα της γίνεται ταυτόχρονα και το μεγαλύτερο μειονέκτημα της. Προσωπικά, τώρα, είχα ένα θέμα και με τον τρόπο που το φιλμ στηρίζεται λίγο-πολύ σε μεγάλο βαθμό στα στερεότυπα και τα κλισέ για να διηγηθεί την ιστορία του. Έχουμε τον μάτσο πρωταγωνιστή, τον συντηρητικό και σαφώς ομοφοβικό δήμαρχο, τον φιλελεύθερο αντίπαλο του που θέλει να τον νικήσει σωστά και τίμια κ.τ.λ. Κατανοώ γιατί ο σεναριογράφος καταφεύγει στη χρήση τους, θεωρώ όμως ότι περισσότερο κακό κάνουν στην ταινία παρά καλό.

Συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, το τελικό συμπέρασμα που βγάζω είναι το έξης: σκηνοθετημένο αποτελεσματικά από τον Allen Hughes και με ένα εν γνώσει του παλιομοδίτικο και κλισεδιάρικο σενάριο από τον πρωτοεμφανιζόμενο Brian Tucker, το «Broken City» είναι μια αξιοπρεπέστατη περιπέτεια με την όποια θα περάσετε ένα ευχάριστο δίωρο στο σινεμά. Απλά, μην περιμένετε και το Σέρπικο...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...