Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Apres Mai [1.5/5]

Η νέα ταινία του Olivier Assayas ασχολείται με την ιστορία ενηλικίωσης ενός νεαρού Γάλλου σπουδαστή με το όνομα Gilles (Clement Metayer), ο οποίος στον απόηχο της πολιτικής αναταραχής του 1968 βρίσκεται διχασμένος μεταξύ των πολιτικών του πεποιθήσεων και των προσωπικών φιλοδοξιών του. Το «Μετά το Μάη» είναι στον πυρήνα του μια ταινία για την αφύπνιση της συνείδησης, στην όποια ο Assayas έχει το θάρρος να μας θυμίσει την ανάγκη να ευθυγραμμιστούν οι δράσεις μας στη ζωή με τις πεποιθήσεις μας.

Νοηματικά, λοιπόν, όλα καλά. Βγαίνει όμως αυτό στον θεατή βλέποντας την ταινία; Δυστυχώς, ούτε στο ελάχιστο. Το κύριο ζήτημα της ταινίας είναι ότι ποτέ δεν ασχολούμαστε ουσιαστικά με τους χαρακτήρες. Και όχι μονό στον πολιτικό τους λόγο, όπου κι εκεί ο Assayas αγωνίζεται να κάνει μερικά από τα τετριμμένα λόγια των πρωταγωνιστών του να ηχούν πειστικά, αλλά στο σύνολο τους αφού η μεγάλη επιπολαιότητα της απεικόνισης των εφήβων του έργου, καθώς τρέχουν γύρω-γύρω ζωγραφίζοντας ο ένας τον άλλον γυμνό και καπνίζοντας τα πάντα, κάνει τον θεατή να μην εμπλακεί ούτε στιγμή μαζί τους, αφήνοντας τον αποστασιοποιημένο από το μήνυμα κι ως εκ τούτου αποκλεισμένο από την ταινία. Σίγουρα η αίσθηση του χρόνου είναι πιστά δημιουργημένη κι έχει δοθεί η συνηθισμένη προσοχή του σκηνοθέτη σε λεπτομέρειες όπως τα ρούχα, η μουσική και η σωστή απεικόνιση του τόπου, αλλά τελικά μένει κανείς με την εντύπωση ότι βλέπει μια καρτ-ποστάλ ενός νεανικού ριζοσπαστισμού, παρά μια σωστή απεικόνιση του. Ακόμα και έτσι, όμως, το φιλμ θα μπορούσε κάλλιστα να σου μεταδώσει κάποια πράγματα. Και λέω θα μπορούσε, γιατί ο Assayas καταφέρνει να κάνει μια τόσο κινηματογραφικά πληκτική ταινία που οτιδήποτε κι αν προσπαθεί να σου περάσει εξανεμίζεται καθώς το έργο σέρνεται επί ένα δίωρο.

Το «Μετά το Μάη» είναι συνεπώς μια υποτονική εικόνα του νεανικού ιδεαλισμού, γυρισμένη σαν να υπάρχει ένα ανυπέρβλητο τείχος ανάμεσα στο κοινό και την οθόνη. Και όπως και να’ χει, μια ταινία το να σου δείχνει απλά ότι κάποια πράγματα συνέβησαν ή υπήρχαν ή θα μπορούσαν να γίνουν, δεν σου λέει και πολλά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται