Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Spy [4/5]

Οι κωμωδίες κατασκοπείας αποδεδειγμένα τείνουν να έχουν άντρες πρωταγωνιστές και το σημαντικότερο να επαναλαμβάνουν διάφορα κλισέ. Αυτό γίνεται γιατί ουσιαστικά αυτό που κάνουν είναι να παίρνουν τα χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ταινίας κατασκοπείας και να τα αντιστρέφουν προσπαθώντας να βγάλουν γέλιο με κάθε χαζομάρα. Με χαρά λοιπόν μπορώ να σας πω πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο «Spy», καθώς καταφέρνει κι αποφεύγει το συνηθισμένο, βρίσκοντας τη δική του πρωτότυπη και ξεκαρδιστική φωνή.

Αυτό που αρχικά εκπλήσσει είναι το γεγονός ότι η ταινία δεν είναι χτισμένη γύρω από υποθέσεις και συμπτώσεις. Πέρα από τα εννοιολογικά κι οπτικά αστεία που υπάρχουν σε αφθονία, το έργο καταφέρνει και βγάζει γέλιο κυρίως μέσω ενός έξυπνου και ξεκαρδιστικού σεναρίου που βασίζεται σε καταστάσεις που υπάρχουν μέσα σε μια συναρπαστική ιστορία. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Paul Feig καταφέρνει και φτιάχνει μια κωμωδία δυναμίτη, εγχέοντας μέσα σε αυτή μοναδικές ιδιότητες και τόση προσωπικότητα που δεν την κάνουν να είναι απλά μία ακόμα παρωδία των Bond ταινιών. Μεγάλου προϋπολογισμού σκηνές, μονομαχίες, ανατροπές και πολλά άλλα δίνουν το παρόν διατηρώντας μόνιμο το χαμόγελο στο πρόσωπο των θεατών.

Και παρόλο που ο Feig και το σενάριό του αξίζουν πολλά εύσημα, είναι σίγουρο ότι η επιτυχία του έργου οφείλεται και στο απίστευτα ταλαντούχο καστ. Μετά την οσκαρική συνεργασία τους στο «Φιλενάδες» και τη χρυσή επιτυχία τους στο box-office με το «Ντουέτο εν Δράσει», o σκηνοθέτης Paul Feig συνεργάζεται για τρίτη φορά με τη Melissa McCarthy, παγιώνοντας πλέον τη δυναμική των συνεργασιών τους και το γεγονός ότι εκείνη είναι η βασίλισσα της κωμωδίας. Σε μια ευπρόσδεκτη αλλαγή από ό,τι έχουμε δει από τις προηγούμενες δουλειές της, το «Spy» ξεχωρίζει γιατί γελάει με τον χαρακτήρα της και όχι με αυτήν. Κι εκείνη αναγνωρίζοντας ότι ίσως και να πρόκειται για τον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, τα δίνει όλα παραδίδοντας μια εκπληκτική ερμηνεία.

Πέρα από τη McCarthy, όμως, κάθε ένας από το υπόλοιπο καστ έχει την ευκαιρία του να διαπρέψει. Πρώτος και καλύτερος ο Jason Statham. Παίζοντας τον συνηθισμένο στερεότυπο χαρακτήρα του, αλλά με μια δόση ανατροπής, θα σας κάνει να σπαρταράτε στα γέλια. Ο Jude Law είναι πάντα μια σταθερή αξία τόσο σε δραματικούς όσο και σε κωμικούς ρόλους. Η Miranda Hart είναι μια αξιοπρόσεκτη παρουσία, την οποία θα δούμε πολύ στο μέλλον. Ο Peter Serafinowicz είναι τόσο καλός που όταν εμφανίζεται είναι λες και η ταινία αγγίζει τις καλύτερες στιγμές της. Ενώ, τέλος, η μοναδική Rose Byrne είναι εξαίσια και η μόνη που κοντράρει πραγματικά τη McCarthy κλέβοντας όλες τις μεταξύ τους σκηνές.

Εναρμονισμένα όλα τα παραπάνω μάς κάνουν να μιλάμε για την πρώτη μεγάλη κωμωδία του 2015 και μία από τις πιο αστείες των τελευταίων ετών. Σαφέστατα η πρώτη must-see ταινία του καλοκαιριού.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται