Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Spy [4/5]

Οι κωμωδίες κατασκοπείας αποδεδειγμένα τείνουν να έχουν άντρες πρωταγωνιστές και το σημαντικότερο να επαναλαμβάνουν διάφορα κλισέ. Αυτό γίνεται γιατί ουσιαστικά αυτό που κάνουν είναι να παίρνουν τα χαρακτηριστικά μιας αποτελεσματικής ταινίας κατασκοπείας και να τα αντιστρέφουν προσπαθώντας να βγάλουν γέλιο με κάθε χαζομάρα. Με χαρά λοιπόν μπορώ να σας πω πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει στο «Spy», καθώς καταφέρνει κι αποφεύγει το συνηθισμένο, βρίσκοντας τη δική του πρωτότυπη και ξεκαρδιστική φωνή.

Αυτό που αρχικά εκπλήσσει είναι το γεγονός ότι η ταινία δεν είναι χτισμένη γύρω από υποθέσεις και συμπτώσεις. Πέρα από τα εννοιολογικά κι οπτικά αστεία που υπάρχουν σε αφθονία, το έργο καταφέρνει και βγάζει γέλιο κυρίως μέσω ενός έξυπνου και ξεκαρδιστικού σεναρίου που βασίζεται σε καταστάσεις που υπάρχουν μέσα σε μια συναρπαστική ιστορία. Ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης Paul Feig καταφέρνει και φτιάχνει μια κωμωδία δυναμίτη, εγχέοντας μέσα σε αυτή μοναδικές ιδιότητες και τόση προσωπικότητα που δεν την κάνουν να είναι απλά μία ακόμα παρωδία των Bond ταινιών. Μεγάλου προϋπολογισμού σκηνές, μονομαχίες, ανατροπές και πολλά άλλα δίνουν το παρόν διατηρώντας μόνιμο το χαμόγελο στο πρόσωπο των θεατών.

Και παρόλο που ο Feig και το σενάριό του αξίζουν πολλά εύσημα, είναι σίγουρο ότι η επιτυχία του έργου οφείλεται και στο απίστευτα ταλαντούχο καστ. Μετά την οσκαρική συνεργασία τους στο «Φιλενάδες» και τη χρυσή επιτυχία τους στο box-office με το «Ντουέτο εν Δράσει», o σκηνοθέτης Paul Feig συνεργάζεται για τρίτη φορά με τη Melissa McCarthy, παγιώνοντας πλέον τη δυναμική των συνεργασιών τους και το γεγονός ότι εκείνη είναι η βασίλισσα της κωμωδίας. Σε μια ευπρόσδεκτη αλλαγή από ό,τι έχουμε δει από τις προηγούμενες δουλειές της, το «Spy» ξεχωρίζει γιατί γελάει με τον χαρακτήρα της και όχι με αυτήν. Κι εκείνη αναγνωρίζοντας ότι ίσως και να πρόκειται για τον καλύτερο ρόλο της καριέρας της, τα δίνει όλα παραδίδοντας μια εκπληκτική ερμηνεία.

Πέρα από τη McCarthy, όμως, κάθε ένας από το υπόλοιπο καστ έχει την ευκαιρία του να διαπρέψει. Πρώτος και καλύτερος ο Jason Statham. Παίζοντας τον συνηθισμένο στερεότυπο χαρακτήρα του, αλλά με μια δόση ανατροπής, θα σας κάνει να σπαρταράτε στα γέλια. Ο Jude Law είναι πάντα μια σταθερή αξία τόσο σε δραματικούς όσο και σε κωμικούς ρόλους. Η Miranda Hart είναι μια αξιοπρόσεκτη παρουσία, την οποία θα δούμε πολύ στο μέλλον. Ο Peter Serafinowicz είναι τόσο καλός που όταν εμφανίζεται είναι λες και η ταινία αγγίζει τις καλύτερες στιγμές της. Ενώ, τέλος, η μοναδική Rose Byrne είναι εξαίσια και η μόνη που κοντράρει πραγματικά τη McCarthy κλέβοντας όλες τις μεταξύ τους σκηνές.

Εναρμονισμένα όλα τα παραπάνω μάς κάνουν να μιλάμε για την πρώτη μεγάλη κωμωδία του 2015 και μία από τις πιο αστείες των τελευταίων ετών. Σαφέστατα η πρώτη must-see ταινία του καλοκαιριού.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...