Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

San Andreas [1.5/5]

Όπως θα περίμενε κανείς από μια μεγάλου προϋπολογισμού ταινία καταστροφής, το «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» είναι οπτικά εντυπωσιακό με σκηνές καταστροφής τόσο καλές όσο οτιδήποτε άλλο έχουμε δει. Δυστυχώς, όμως, ακόμα και για μια ταινία αυτού του είδους, η παραμέληση κάθε άλλης πτυχής της είναι πέρα για πέρα απογοητευτική.

Συναρμολογημένο από διάφορα κομμάτια από άλλες ταινίες καταστροφής, το «San Andreas» διαθέτει όλα όσα ξέρουμε και περιμένουμε. Η επιστημονική «ενημέρωση» παρέχεται από τους δημοσιογράφους και τους επιστήμονες, ορόσημα καταστρέφονται και οι πρωταγωνιστές ξεπερνάνε ανυπέρβλητα εμπόδια. Όλα δοσμένα κι εκτελεσμένα τόσο κατά γράμμα και τόσο σοβαροφανή από τον σκηνοθέτη Brad Peyton, που σε κάνουν να αποζητάς έναν Michael Bay που τουλάχιστον διαθέτει κι ένα χιούμορ. Το μεγαλείο των γεγονότων της ταινίας, δε, αποστραγγίζεται περαιτέρω από την αμφισβητήσιμη επιλογή να περιοριστεί η δράση σε μία οικογένεια και την προσπάθειά της να επανενωθεί και να επιβιώσει. Και λόγω αυτού, αν και σύνηθες να «αποσιωπάς» τους αμέτρητους θανάτους σε μια τέτοια ταινία, το «San Andreas» είναι σε τέτοιο βαθμό αδιάφορο στο ανθρωποκεντρικό στοιχείο, που ξενίζει.

Ο σημαντικότερος λόγος αποτυχίας της, όμως, είναι η άνευ όρων βλακεία της. Ξέρεις ότι αυτό που βλέπεις θα σε ενοχλήσει ή θα σε κάνει να σκάσεις στα γέλια, ενώ δεν θα έπρεπε, όταν αρχίζεις να μην πιστεύεις στην ηλιθιότητα ενός χαρακτήρα μέσα στα πρώτα δύο λεπτά. Η ταινία ξεκινά με μια γυναίκα που οδηγεί κατά μήκος ενός γκρεμού και χωρίς λόγο παίρνει τα μάτια της από τον δρόμο για να αρπάξει ένα μπουκάλι νερό από το πίσω κάθισμα. Στη συνέχεια, κοιτάει το τηλέφωνό της για να δει ένα μήνυμα. Αυτοκίνητα περνούν δίπλα της και εσύ θέλεις να τη δεις νεκρή, ακόμη κι αν δεν ξέρεις τίποτα γι` αυτήν. Εκτός από το ότι είναι μια κάκιστη οδηγός, που δεν νοιάζεται για την ασφάλεια της ή των άλλων γύρω της. Όπως και να `χει, είναι ένα κακό ξεκίνημα οποιασδήποτε ταινίας, αλλά ένας καλός τρόπος για να εισαγάγει τους ηρωισμούς του Dwayne Johnson, όταν ένας σεισμός κι όχι η βλακεία της προκαλεί το αυτοκίνητό της να πέσει στον γκρεμό.

Και όσο κι αν δεν το πιστεύετε, μετά από την εναρκτήρια σεκάνς, η ταινία όσο πάει γίνεται και χειρότερη. Το σενάριο του Carlton Cuse διαθέτει τόσο ανιαρές συναισθηματικές προκηρύξεις, που δεν είναι ποτέ αρκετά γελοίες για να διασκεδάσεις, ούτε αρκετά πειστικές για να εμβαθύνουν στο δράμα. Ασχέτου δράματος και προσπερνώντας τη βλακεία που διατρέχει ολόκληρη τη διάρκεια του, το έργο του Brad Peyton αποτυγχάνει παταγωδώς και στη δράση. Αν και ομολογουμένως οι σκηνές καταστροφής είναι over-the-top, αυτό δεν παίζει και μεγάλο ρόλο όταν το μόνο που προβάλλεται είναι ουρανοξύστες να γίνονται σκόνη και θρύψαλα. Ναι μεν είναι καταστροφή σε όλο της το μεγαλείο, αλλά με λίγη ή καθόλου φαντασία και δημιουργικότητα. Η μόνη, αν και χαζή, αξιοσημείωτη σκηνή είναι ένας αγώνας δρόμου ενός ταχύπλοου και ενός τσουνάμι!

Σε ένα καλοκαίρι κορεσμένο από υπερήρωες και sci-fi έργα, το «San Andreas: Επικίνδυνο Ρήγμα» είναι αναμφισβήτητα μια παλιάς σχολής ταινία καταστροφής βασισμένη στις ταινίες της δεκαετίας του 1970, αλλά και τα πιο πρόσφατα «προφητικά» φιλμ που εξαπέλυσε στον κινηματογράφο ο Roland Emmerich. Βλέποντας το θα ευχαριστηθείς εφέ. Τη στιγμή όμως που βλέπεις την τεράστια αμερικανική σημαία να ξετυλίγεται και τους τίτλους τέλους να πέφτουν, είναι σαν όσα έχεις δει να μην έχουν πραγματικά σημασία, παραμένοντας στη μνήμη σου το πολύ για 10 λεπτά μετά την έξοδο από την αίθουσα.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται