Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Poltergeist [1/5)]

Ο κύριος λόγος ύπαρξης των ριμέικ είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο γυρίζονται οι περισσότερες ταινίες κάθε είδους: τα χρήματα. Δεν υπάρχει τίποτα λανθασμένο σε αυτή τη λογική, εφόσον οι σκηνοθέτες παρέχουν στους θεατές τη διασκεδαστική ή μη εμπειρία που πληρώνουν. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον, όταν στις νέες εκδόσεις των ταινιών υπάρχουν κίνητρα εκτός από τα χρήματα, όπως, για παράδειγμα, την αναβάθμιση της ιστορίας για μια νέα γενιά χρησιμοποιώντας την πρόοδο της τεχνολογίας, ή ακόμα και την επανερμήνευση της πλοκής με σύγχρονες αντιλήψεις. Εάν δεν υπάρχει κανένα κίνητρο εκτός από το κέρδος, αυτό θα φανερωθεί στην οθόνη και, εντέλει, στο box-office. Επιπλέον, η αναπόφευκτη σύγκριση του πρωτότυπου με το καινούργιο θα είναι πιθανότατα θετική, αν ο συγγραφέας ή/και ο σκηνοθέτης έχει κάτι νέο να πει. Αν όχι, τότε το αποτέλεσμα είναι έργα όπως το «Πνεύμα του Κακού»…

Κανείς σε καμία δημιουργική ομάδα δεν θα έπρεπε να μπει στον κόπο ακόμη και να προσποιηθεί ότι έχει κάτι φρέσκο να προσθέσει που δεν ειπώθηκε πίσω στο 1982. Προς τιμήν του νέου «Poltergeist», πρέπει να παραδεχτώ ότι ξεκινάει τα ανατριχιαστικά γεγονότα πιο γρήγορα από ό,τι οι περισσότερες ταινίες τρόμου. Από εκεί και πέρα, όμως, το χάος. Με το σενάριο του έργου να ακολουθεί την πλοκή του πρωτότυπου πολύ στενά, το «Πνεύμα του Κακού» μοιάζει σαν μια ευσυνείδητα επαναδιατυπωμένη ταινία δημιουργημένη με ελάχιστη προσπάθεια, στην οποία οι όποιες αλλαγές γίνονται, κυμαίνονται από ασήμαντες σε αυτοκαταστροφικές.

Οι απόπειρες του Gil Kenan να αντιγράψει ή να αλλάξει τα πράγματα δεν προσθέτουν ούτε φέρνουν κάτι καινούργιο και φυσικά ωχριούν σε σύγκριση με τις εικονικές σκηνές του αρχικού. Η μεταβολή της οικονομικής τάξης της οικογένειας δεν χρησιμεύει πουθενά. Οι σύγχρονες συσκευές στο σπίτι (π.χ. κινητά τηλέφωνα) αν και επιτρέπουν στιγμές που θα μπορούσαν να ήταν φρέσκες και τρομακτικές, είτε εκμεταλλεύονται ελάχιστα, είτε χάνονται εντελώς. Οι χαρακτήρες αποδυναμωμένοι συμπεριφέρονται απρόσμενα μέσα στην πλοκή, κάνοντας πράγματα που δεν έχουν νόημα. Εκεί που κάποτε ήταν μια τρομακτική κούκλα κλόουν, τώρα υπάρχουν πολλές. Και ούτω καθεξής… Πράγματα που εγείρουν το ερώτημα: αν δεν επρόκειτο να δοκιμάσεις κάτι νέο ή διαφορετικό, τότε γιατί να μπεις στον κόπο να τα κάνεις όλα αυτά;

Τα προβλήματα με αυτή την ταινία πάνε και πέρα από μια δυσμενή σύγκριση με τον κινηματογραφικό πρόγονό του. Η νέα βερσιόν δεν είναι ενδιαφέρουσα, και το σημαντικότερο δεν είναι τρομακτική ή έστω ανατριχιαστική. Οι τρομάρες είναι προφανείς και η εξάρτηση της ταινίας από το CGI και τα κλισέ του στοιχειωμένου σπιτιού γίνεται κουραστική μετά από λίγο. Επιπροσθέτως, ο υπερφυσικός ερευνητής που κλασσικά έρχεται να δει τι τρέχει, είναι ένα τόσο φρικτό μπαγιάτικο αρχέτυπο των ταινιών τρόμου που δεν θα το πιστεύεις. Αν και δεν είναι το χειρότερο πράγμα που έχω δει ποτέ, το «Πνεύμα του Κακού» δεν παύει να είναι μια δυσάρεστη εμπειρία λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ταλέντα που συμμετέχουν θα μπορούσαν να θέσουν τις προσπάθειές τους αλλού, δημιουργώντας ένα πιο πρωτότυπο προϊόν. Μοναδική θετική πλευρά όλου αυτού είναι ότι πιθανόν θα κινητοποιήσει θεατές να ανακαλύψουν τις απολαύσεις που ο Hooper και ο Spielberg μάς παρείχαν πριν από τρεις δεκαετίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...