Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Poltergeist [1/5)]

Ο κύριος λόγος ύπαρξης των ριμέικ είναι ο ίδιος λόγος για τον οποίο γυρίζονται οι περισσότερες ταινίες κάθε είδους: τα χρήματα. Δεν υπάρχει τίποτα λανθασμένο σε αυτή τη λογική, εφόσον οι σκηνοθέτες παρέχουν στους θεατές τη διασκεδαστική ή μη εμπειρία που πληρώνουν. Είναι επίσης πολύ ενδιαφέρον, όταν στις νέες εκδόσεις των ταινιών υπάρχουν κίνητρα εκτός από τα χρήματα, όπως, για παράδειγμα, την αναβάθμιση της ιστορίας για μια νέα γενιά χρησιμοποιώντας την πρόοδο της τεχνολογίας, ή ακόμα και την επανερμήνευση της πλοκής με σύγχρονες αντιλήψεις. Εάν δεν υπάρχει κανένα κίνητρο εκτός από το κέρδος, αυτό θα φανερωθεί στην οθόνη και, εντέλει, στο box-office. Επιπλέον, η αναπόφευκτη σύγκριση του πρωτότυπου με το καινούργιο θα είναι πιθανότατα θετική, αν ο συγγραφέας ή/και ο σκηνοθέτης έχει κάτι νέο να πει. Αν όχι, τότε το αποτέλεσμα είναι έργα όπως το «Πνεύμα του Κακού»…

Κανείς σε καμία δημιουργική ομάδα δεν θα έπρεπε να μπει στον κόπο ακόμη και να προσποιηθεί ότι έχει κάτι φρέσκο να προσθέσει που δεν ειπώθηκε πίσω στο 1982. Προς τιμήν του νέου «Poltergeist», πρέπει να παραδεχτώ ότι ξεκινάει τα ανατριχιαστικά γεγονότα πιο γρήγορα από ό,τι οι περισσότερες ταινίες τρόμου. Από εκεί και πέρα, όμως, το χάος. Με το σενάριο του έργου να ακολουθεί την πλοκή του πρωτότυπου πολύ στενά, το «Πνεύμα του Κακού» μοιάζει σαν μια ευσυνείδητα επαναδιατυπωμένη ταινία δημιουργημένη με ελάχιστη προσπάθεια, στην οποία οι όποιες αλλαγές γίνονται, κυμαίνονται από ασήμαντες σε αυτοκαταστροφικές.

Οι απόπειρες του Gil Kenan να αντιγράψει ή να αλλάξει τα πράγματα δεν προσθέτουν ούτε φέρνουν κάτι καινούργιο και φυσικά ωχριούν σε σύγκριση με τις εικονικές σκηνές του αρχικού. Η μεταβολή της οικονομικής τάξης της οικογένειας δεν χρησιμεύει πουθενά. Οι σύγχρονες συσκευές στο σπίτι (π.χ. κινητά τηλέφωνα) αν και επιτρέπουν στιγμές που θα μπορούσαν να ήταν φρέσκες και τρομακτικές, είτε εκμεταλλεύονται ελάχιστα, είτε χάνονται εντελώς. Οι χαρακτήρες αποδυναμωμένοι συμπεριφέρονται απρόσμενα μέσα στην πλοκή, κάνοντας πράγματα που δεν έχουν νόημα. Εκεί που κάποτε ήταν μια τρομακτική κούκλα κλόουν, τώρα υπάρχουν πολλές. Και ούτω καθεξής… Πράγματα που εγείρουν το ερώτημα: αν δεν επρόκειτο να δοκιμάσεις κάτι νέο ή διαφορετικό, τότε γιατί να μπεις στον κόπο να τα κάνεις όλα αυτά;

Τα προβλήματα με αυτή την ταινία πάνε και πέρα από μια δυσμενή σύγκριση με τον κινηματογραφικό πρόγονό του. Η νέα βερσιόν δεν είναι ενδιαφέρουσα, και το σημαντικότερο δεν είναι τρομακτική ή έστω ανατριχιαστική. Οι τρομάρες είναι προφανείς και η εξάρτηση της ταινίας από το CGI και τα κλισέ του στοιχειωμένου σπιτιού γίνεται κουραστική μετά από λίγο. Επιπροσθέτως, ο υπερφυσικός ερευνητής που κλασσικά έρχεται να δει τι τρέχει, είναι ένα τόσο φρικτό μπαγιάτικο αρχέτυπο των ταινιών τρόμου που δεν θα το πιστεύεις. Αν και δεν είναι το χειρότερο πράγμα που έχω δει ποτέ, το «Πνεύμα του Κακού» δεν παύει να είναι μια δυσάρεστη εμπειρία λαμβάνοντας υπόψη ότι τα ταλέντα που συμμετέχουν θα μπορούσαν να θέσουν τις προσπάθειές τους αλλού, δημιουργώντας ένα πιο πρωτότυπο προϊόν. Μοναδική θετική πλευρά όλου αυτού είναι ότι πιθανόν θα κινητοποιήσει θεατές να ανακαλύψουν τις απολαύσεις που ο Hooper και ο Spielberg μάς παρείχαν πριν από τρεις δεκαετίες.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται