Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

The Second Best Exotic Marigold Hotel [2.5/5]

Όταν το «Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ» προγραμματίστηκε να βγει στις αίθουσες της Αμερικής το ίδιο σαββατοκύριακο με τους «Εκδικητές», κανείς στη Fox Searchlight Pictures δεν περίμενε ότι αυτό το υπέροχο φιλμ θα απέδιδε τέτοιους καρπούς. Ξεπερνώντας τα 130 εκατομμύρια δολάρια στο παγκόσμιο box-office και υπολογίζοντας το σημερινό κλίμα του κινηματογράφου όπου οι νέες ιδέες βρίσκονται δύσκολα, έδωσε στους υπευθύνους τη δυνατότητα υλοποίησης αυτής εδώ της αναπόφευκτης συνέχειας.

Τρία χρόνια μετά, λοιπόν, και οι Dench, Nighy, Smith και Patel αποδεικνύοντας ότι, παρόλο που το δεύτερο μέρος έρχεται με διαπιστευτήρια και το περιμένεις με μεγαλύτερη ανυπομονησία, αυτό δεν σημαίνει ότι το απολαμβάνεις το ίδιο. Όπως και στο πρώτο μέρος, υπάρχει γλυκύτητα και μια ελαφριά αέρινη αίσθηση χιούμορ και συναισθηματικότητας που περπατάει μαζί σου χέρι-χέρι σε ολόκληρη τη διάρκεια της. Και μολονότι δεν υπάρχει τίποτα συγκλονιστικό ή απρόσμενο στους χαρακτήρες, η πολύχρωμη κινηματογραφία του Ben Smithard και το σταθερό σκηνοθετικό χέρι του Madden καταφέρνουν και παρέχουν αυτό που το φιλμ υπόσχεται: ένα οικείο πλαίσιο, στο οποίο βετεράνοι ηθοποιοί αποδεικνύουν όχι μόνο το μεγαλείο του ταλέντου τους, αλλά και ότι μπορούν ακόμα να σηκώσουν στην πλάτη τους μια ελαφριά και διασκεδαστική ταινία, την οποία θέλεις να παρακολουθήσεις.

Ωστόσο, η δομή του έργου αποτελεί το μεγαλύτερο μειονέκτημά του, υπονομεύοντας την κατά τα άλλα ελκυστική φύση που από μόνο του διαθέτει. Στέλνοντας σεναριακά το πολυπληθές καστ της σε παλαβιάρικες περιπέτειες, η πλοκή δεν δίνει ποτέ πραγματική ευκαιρία αλληλεπίδρασης των ηρώων, πέρα από μερικά σύντομα αποσπάσματα συνομιλίων εδώ κι εκεί. Αυτό έχει ως συνέπεια το φιλμ να μη μοιάζει ως ένα συνεκτικό σύνολο, αλλά ως ένα κοκτέιλ από τρεις ή τέσσερις ιστορίες χαλαρά δομημένες σε μια αλληλένδετης μορφής ανθολογία. Προσέγγιση που ναι μεν δικαιολογείται εν μέρει, αλλά κουράζει, μειώνει κατά πολύ το αποτέλεσμα και μοιάζει βεβιασμένη.

Συνεπώς, έχοντας χάσει εντελώς αυτό που έκανε την αρχική ταινία κάπως ιδιαίτερη, το «Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ ΙΙ» ναι μεν είναι ευχάριστο στην παρακολούθηση, αλλά σε σύγκριση με τις εγκάρδια φτιαγμένες περιπέτειες ζωής και θανάτου του πρώτου, έρχεται από κάθε άποψη δεύτερο.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται