Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Focus [2/5]

Το «Focus» είναι μια κλασσική ταινία με ληστείες. Επιδέξια κι ελκυστική στο μάτι, αλλά χωρίς κάποια ιδιαιτερότητα στην πλοκή και την ουσία των πραγμάτων. Πρωταγωνιστής είναι ο Will Smith ως βετεράνος απατεώνας, ο οποίος είναι στο παιχνίδι των κλεψιών τόσο καιρό που οι ικανότητες του έχουν ουσιαστικά γίνει μια επέκταση της φύσης του. Δίπλα του η νέα προστατευόμενή του μαθαίνει την τέχνη της εξαπάτησης. Όλα όμως μπερδεύονται, όταν θα μπει το ρομαντικό στοιχείο στη σχέση τους και μια σειρά από μικρές και μεγάλες ανατροπές θα θέσει σε δοκιμασία τη συνεργασία τους.

Περισσότερα για την υπόθεση δεν θα πω, αλλά επειδή έχουμε δει πολλές ταινίες του είδους και δεδομένου ότι το «Focus» ποτέ δεν προσπαθεί πραγματικά να ξεφύγει από τον κανόνα, γνωρίζουμε ήδη το βασικό ερώτημα που οδηγεί την αφήγηση: ποιος παίζει πραγματικά ποιον; Εξαιτίας του ότι το έργο εμμένει σε αυτή την πανάρχαια τακτική τόσο πιστά, όταν έρθει η ώρα για το «μεγάλο wrap-up» που όλα θα πρέπει να εξηγηθούν στο κοινό έτσι ώστε οι θεατές να καταλάβουν πώς οι χαρακτήρες έκαναν τα πάντα, τι πραγματικά γνωρίζουν κι αισθάνονται ο ένας για τον άλλο, ποιες είναι οι ιστορίες τους και τα κίνητρα τους και ούτω καθεξής, το στοιχείο της έκπληξης είναι λίγο πολύ μηδαμινό αφού ξέραμε ότι ήδη έρχεται. Το «Focus» τονίζει συνεχώς το γεγονός ότι είναι μια ταινία για απατεώνες και εκπληρώνει τις προσδοκίες, αλλά με έναν μάλλον συνήθη τρόπο.

Η μέθοδος με την οποία το «Focus» θα μπορούσε να εξαργυρώσει τις τετριμμένες ιδιότητές του, θα ήταν η ανάπτυξη των χαρακτήρων πέρα από τους ρόλους τους στην πλοκή, αλλά το σενάριο των Glenn Ficarra και John Requa (οι οποίοι βρίσκονται επίσης και στο τιμόνι της σκηνοθεσίας) δεν επιτρέπει αρκετό χρόνο για αυτό. Είναι υπερβολικά πρόθυμοι να ολοκληρώσουν τη δράση, να φτάσουμε στο τέλος και να εξηγηθεί τι έγινε. Οι Ficarra και Requa φαίνεται να πιστεύουν ότι αυτό είναι, ως επί το πλείστον, αυτό που θέλει το κοινό διότι το έχουμε συνηθίσει. Ελπίζουμε ότι με την επόμενη συνεργασία τους, θα συνειδητοποιήσουν ότι ο κόσμος προτιμά ταινίες που είναι διαφορετικές και πιο τολμηρές, αψηφώντας τις τετριμμένες εμπορικά προσδοκίες του.

Αν εξαιρέσουμε το βασικό και χωρίς εκπλήξεις σενάριο, το «Focus» σε όλα τα αλλά τα πάει πολύ καλά. Διαθέτει μια κομψή πολύχρωμη φωτογραφία. Ο σχεδιασμός παραγωγής και τα κοστούμια είναι λες και βγήκαν από σελίδες περιοδικού. Η επιλογή των μουσικών κομματιών είναι εξαιρετική. Και το πρωταγωνιστικό δίδυμο σκίζει. Από την μια ο Will Smith, του οποίου η φωνή, η γοητεία, αλλά και η προσωπικότητά του κουμπώνει με τον συγκεκριμένο ρόλο, διαπρέπει. Από την άλλη η Margot Robbie είναι θαυμάσια στον ρόλο της. Θα φτάσει πολύ ψηλά η συγκεκριμένη, γιατί και πανέμορφη είναι, αλλά και πολύ ταλαντούχα.

Θα λέγαμε λοιπόν ότι το «Focus» κατατάσσεται στην κατηγορία «εύκολα παρακολουθήσιμο». Και αυτό γιατί ψυχαγωγεί και διασκεδάζει, κάτι που, ούτως ή άλλως, είναι ο λόγος ύπαρξης του ως φιλμ. Επομένως, καθίστε αναπαυτικά και απολαύστε τους ηθοποιούς, τα τοπία και το ποπ-κορν σας.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται