Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Saving Mr. Banks [4/5]

Εάν θέλετε να βρείτε κάποιο σφάλμα στο «Η Μαγική Ομπρέλα», την ιστορία της απόκτησης των δικαιωμάτων του δημοφιλούς παιδικού βιβλίου «Μαίρη Πόππινς» από τον ίδιο τον Walt Disney (Tom Hanks), σίγουρα μπορείτε. Ωστόσο, παρά τα πιθανά ελαττώματα του (κάποιοι θα πουν ότι είναι μεγάλο σε διάρκεια, ότι είναι γλυκανάλατο και ούτω καθεξής), πρέπει να έχει κάποιος σκληρή καρδιά για να καταφέρει να μη συγκινηθεί από αυτήν την αστεία και άκρως συγκινητική ιστορία.

Ο John Lee Hancock έχει έξυπνα δημιουργήσει μια ταινία, της οποίας η συναισθηματική καρδιά προστατεύεται από τεχνάσματα και τη χρήση της κωμωδίας, με αποτέλεσμα οι επιπτώσεις της να έχουν διπλή απήχηση. Αποφεύγοντας οποιαδήποτε φανταχτερή, πασπαλισμένη με χρυσόσκονη, εξιστόρηση της ιστορίας, το σενάριο των Kelly Marcel και Sue Smith έχει βρει την τέλεια δομή δένοντας μαγικά το παρελθόν και το παρόν. Εξετάζοντας ένα συναρπαστικό κομμάτι της ιστορίας του κινηματογράφου και παράλληλα μια προσωπική ιστορία για το πώς η πιο επώδυνη παιδική ανάμνηση μπορεί να οδηγήσει στη γέννηση μιας θαυμαστής δημιουργίας, οι σεναριογράφοι φτιάχνουν ένα συναισθηματικό rollercoaster για τη λύτρωση και την απελευθέρωση μας από το παρελθόν. Υπάρχουν πραγματικά κάποιες ανεκτίμητες στιγμές μέσα στην ταινία, που όσοι είναι εξοικειωμένοι με το αριστούργημα της Disney «Μαίρη Πόππινς», αλλά και όσοι δεν είναι, σίγουρα θα εκτιμήσουν.

Ο κύριος παράγοντας που κάνει την ταινία να ξεχωρίζει, είναι οι ερμηνείες των δυο πρωταγωνιστών. Αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα επιλογή από την αρχή, o Tom Hanks στον ρόλο του Walt Disney πραγματικά δοκιμάζει τις υποκριτικές του ικανότητες, συλλαμβάνοντας, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, την ουσία του Walt Disney. Στην απέναντι όχθη, η Emma Thompson, μια από τις καλύτερες ηθοποιούς όλων των εποχών, χτυπά ακριβώς τη σωστή νότα στην απεικόνισή της P.L. Travers, ενός ρόλου που ενώ ξεκινά ως μια εκκεντρική καρικατούρα, αργά αλλά σταθερά καταλήγει στην απεικόνιση μιας πραγματικής γυναίκας με βαθιά πολυπλοκότητα, και παραδίδει μια άξια βράβευσης για Όσκαρ ερμηνεία. Πέρα όμως από το πρωταγωνιστικό δίδυμο, όλο το υπόλοιπο υποστηρικτικό καστ τα καταφέρνει περίφημα. Οι Novak, Schwartzman και Whitford είναι ιδιαίτερα καλοί ως οι εικονικοί συνθέτες Sherman (οι δύο πρώτοι) και ο σεναριογράφος Don DaGradi, αντίστοιχα, ο Paul Giamatti είναι πάντα εξαιρετικός και η Ruth Wilson συνεχίζει να αποδεικνύεται αξιόπιστη ηθοποιός. Είναι, όμως, ο Colin Farrell που κλέβει την παράσταση με μια εξαίσια απεικόνιση ενός πολύπλοκου ανθρώπου και παραδίδει ίσως την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας του.

Δουλεμένο μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια σε όλους τους τομείς, το «Η Μαγική Ομπρέλα» καταφέρνει και κάνει κάτι που σπάνια το συναντάς σε ταινίες: ενημερώνει και αλλάζει την εντύπωσή μας για κάτι που νομίζαμε ότι γνωρίζαμε, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει αυτό που πάντα αγαπούσαμε σε αυτό ή ακόμα καλύτερα, εξάπτει εκ νέου το ενδιαφέρον σε εκείνους που μπορεί να μην τους άρεσε η παλιά ταινία. Εν πάση περιπτώσει, η τελευταία ταινία του σκηνοθέτη του «Μια Σχέση Στοργής», John Lee Hancock, είναι ένα τρυφερό και καλογυρισμένο κομμάτι της ιστορίας, το οποίο καταφέρνει να αποδημήσει και στη συνέχεια να ανακατασκευάσει έναν εικονικό χαρακτήρα και μια αριστουργηματική ταινία με έναν τρόπο ειλικρινή, ώριμο κι ευσεβή. Ετοιμάστε τα χαρτομάντιλα σας, χαλαρώστε και αφήστε την ταινία να σας μαγέψει.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

Δεσμά Αίματος [0/5]

Η πρώτη ψηφιακή ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου ανήκει στην κατηγορία των ταινιών που δεν μπορεί να περιγραφτεί. Θα πρέπει κάποιος να την δει για να καταλάβει το πόσο κακή είναι. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί από τον σκηνοθέτη του Αυτή η Νύχτα Μένει περιμένεις πολλά περισσότερα. Αναλογιζόμενος τώρα και την προηγούμενη συμμετοχή του, το Απ’ τά Κόκαλα Βγαλμένα, μια ομολογουμένως αξιοπρεπέστατη ταινία, σε κάνει άπλα να αναρωτιέσαι γιατί γύρισε το «Δεσμά Αίματος». Πραγματικά, δεν μπορώ να καταλάβω τι είχε στο μυαλό του όταν τη γύριζε και τι προσπαθούσε να πει με αυτή του τη ταινία. Δυστυχώς, το έργο είναι ανούσιο και δεν πετυχαίνει ούτε μια στιγμή να τραβήξει το ενδιαφέρον του θεατή ή να επιτύχει τον όποιο στόχο της. Και αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες. Από άποψη παράγωγης, η ταινία είναι μια κλίμακα κάτω από την κατηγορία «ερασιτεχνική». Κάτι που δεν ταιριάζει όταν διαβάζεις τους συντελεστές, αλλά που πιστέψτε με ισχύει. Η σκηνοθεσία είναι κυριολεκτικά ανύπαρκτη με τα κλασσικά α...