Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Film Stars Don't Die in Liverpool ★★★★

Το 1981, ο βρετανός ηθοποιός Πίτερ Τέρνερ έλαβε ένα τηλεφώνημα που τον ενημέρωνε ότι η πρώην εραστής του, η βραβευμένη με Όσκαρ σταρ του Χόλιγουντ Γκλόρια Γκράχαμ, είχε καταρρεύσει σε ξενοδοχείο και αρνιόταν νοσοκομειακή περίθαλψη. To «Film Stars Don’t Die in Liverpool» είναι η πραγματική ιστορία του Πίτερ αναφορικά με το τι συνέβη όταν συμφώνησε να την πάρει υπό την προστασία του στο σπίτι της εκκεντρικής οικογένειάς του στο Λίβερπουλ. Μέσω αναδρομών είναι επίσης και η πραγματική ερωτική ιστορία ενός νεαρού άνδρα και μιας πολύ μεγαλύτερης σε ηλικία, πρώην διάσημης, γυναίκας.

Και μπορεί τα παραπάνω να παραπέμπουν σε μια τύπου “Ρωμαίος και Ιουλιέτα“ καταδικασμένη ιστορία αγάπης, όμως το έργο του Πολ Μαγκουιγκαν δεν είναι μια τυπική βιογραφία. Πρόκειται για μια, σε ίσα μέρη, γοητευτική, γλυκόπικρη, χιουμοριστική και απελπιστικά θλιβερή ιστορία αγάπης. Και μπορεί ανά διαστήματα να βγάζει μια ωραιοποιημένη πλευρά, αλλά αυτό δεν την εμποδίζει να θριαμβεύει αθροιστικά. Καλύπτοντας τόσες πολλές διαφορετικές γωνίες και θέματα, από την αξία και τη μεταχείριση των ηλικιωμένων ηθοποιών μέχρι τα γηρατειά, τις ασθένειες και τον θάνατο. Και κυρίως το θέμα των ρομαντικών σχέσεων με μεγάλη διαφορά ηλικίας που αντιμετωπίζεται εντελώς διαφορετικά από κάθε άλλη ταινία. Η σχέση μεταξύ της Γκλόρια και του Πίτερ εδώ είναι μια γνήσια εξέταση μιας δυναμικής που τόσο συχνά απεικονίζεται φθηνά σε άλλες ταινίες, ή σαν κάτι σαν σοκ στη πλοκή. Υπάρχει τόσο περισσότερο ζουμί σε αυτή την σχέση μεταξύ μιας γυναίκας που πλησιάζει το εξήντα και ενός αγοριού στα είκοσι του και η ειλικρίνεια με την οποία ο σκηνοθέτης την αντιμετωπίζει είναι κάτι πραγματικά το υπέροχο.

Η αντίληψη και η κατανόηση των μηνυμάτων του έργου μεταδίδονται στο κοινό χάρη στις ερμηνείες του εξαιρετικού καστ. Η Μπένινγκ είναι φανταστική στην πολύπλοκη απεικόνιση της ηθοποιού Γκράχαμ. Έχει πολλές διαφορετικές πτυχές της περίπλοκης προσωπικότητάς της να μεταφέρει, αλλά το πετυχαίνει με μεγάλη ευκολία. Από την άλλη ο Μπελ εδώ βρίσκει τον καλύτερο του ρόλο μετά τον «Billy Elliot - Γεννημένος Χορευτής». Παίζει το ρόλο με τέτοια ειλικρίνεια και δείχνει μια πραγματική ωριμότητα στην ικανότητά του να ενεργεί και μοιράζεται μια υπέροχη χημεία με την Μπένινγκ. Το υποστηρικτικό καστ είναι παρομοίως καλό. Η ταινία αποτελεί και μια επανένωση του Billy Elliot με την μητέρα του Τζούλι Γουόλτερς. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι και εδώ η μεγάλη βρετανίδα ηθοποιός είναι εκπληκτική. Η ταινία όμως ανήκει εξολοκλήρου στους δυο πρωταγωνιστές και δικαιωματικά λαμβάνουν σχεδόν όλο το επίκεντρο.

Ο σκηνοθέτης Μαγκουιγκαν εφαρμόζει μια λαμπερή και αστραφτερή λάμψη στην παραγωγή, ταιριαστή στην τύπου βίντατζ εικόνα της κεντρικής ηρωίδας, χωρίς ποτέ να καπελώνει τα δραματικά στοιχεία της ιστορίας της. Παίζοντας με την χρωματική παλέτα του έργου καθώς αυτό εξελίσσεται αντικατοπτρίζει την ακατέργαστη ευαισθησία αυτών των χαρακτήρων καθώς αυτή διαχέεται στην οθόνη. Εξαιρετικά φτιαγμένο και εκτελεσμένο, το «Film Stars Don’t Die in Liverpool» είναι μια εντελώς γοητευτική και όμορφη ταινία που θα απαιτήσει έναν ώμο για να κλάψετε και ένα χέρι για να κρατήσετε...

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Three Billboards outside Ebbing, Missouri ★★★★

Μετά το εξαιρετικό «Αποστολή στην Μπριζ» και το άκρως ενδιαφέρον «Επτά ψυχοπαθείς», ο ιρλανδικής καταγωγής Μάρτιν Μακ Ντόνα έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο λαμπρούς κινηματογραφιστές της εποχής μας. Η έντονη αίσθηση του αντίκτυπου των λέξεων, των χειρονομιών και των εικόνων που διαθέτει είναι σπάνια στο σημερινό τοπίο του κινηματογράφου και συμβαδίζει με την πρωτοφανή επιμέλεια του στην κατασκευή των λεπτομερέστατων, σύνθετων αφηγήσεών του. Με δεδομένη την έκφραση “το καλό πράγμα αργεί να γίνει”, ως ένας επιτυχημένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και σκηνοθέτης, ο Μακ Ντόνα πήρε το χρόνο του για ετοιμάσει το νέο του κινηματογραφικό πόνημα. Και μετά από πέντε χρόνια σιωπής επιστρέφει με το «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri» ένα άλλο μικρό θαύμα αφηγηματικής ισορροπίας όπου ο βαθύς πόνος και το λακωνικό χιούμορ, οι απροσδόκητες ανατροπές, η οργανική ροή δράσης και οι χαρακτήρες που αλλάζουν αλλά πάντα παραμένουν οι ίδιοι, δένουν αρμονικά. Η ιστορία απλή: Η κόρη της...

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που ...

The Awakening [3/5]

Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, εκατομμύρια ζωές χάθηκαν. Είμαστε στο 1921 και όπως λένε, είναι περίοδος φαντασμάτων. Η Florence Cathcart (Rebecca Hall) είναι αφοσιωμένη στην επιστήμη κι αποφασισμένη να αποκαλύπτει τους τσαρλατάνους που κοροϊδεύουν τους ανθρώπους και επωφελούνται από αυτούς μέσω πνευματιστικών συγκεντρώσεων. Είναι τόσο διάσημη στη χώρα, που το βιβλίο της βρίσκεται στα ράφια των ανθρώπων δίπλα στην Αγία Γραφή. Μετά από μια επίσκεψη από τον διευθυντή ενός σχολειού, Robert Mallory (Dominic West), συσκευάζει τα πράγματα της και πάει στην Cumbria για να ανακαλύψει πώς ένας από τους μαθητές, ο Walter, πέθανε κάτω από το άγρυπνο μάτι της οικοδέσποινας Maud (Imelda Staunton). Κατά την άφιξή της, τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται και η Florence πρέπει να παλέψει με κάτι πολύ πιο σκοτεινό απ` όσα έχει αντιμετωπίσει πριν. Το «The Awakening» είναι μια καλή, ντεμοντέ ιστορία φαντασμάτων. Χωρίς να είναι επουδενί μια ταινία τρόμου, διαθέτει ένα αξιοσέβαστο ποσοστό σ...