Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Mortdecai [0.5/5]

Τέρμα τα ψέματα! Τα τελευταία χρόνια, ο Johnny Depp βρίσκεται σε ένα τέλμα και αν δεν είναι προσεκτικός θα καταλήξει σαν τον Nicolas Cage. Ελπίδες πολλές να μη συμβεί αυτό δεν υπάρχουν, μια και ήδη ετοιμάζεται το σίκουελ του «Άλικη στη Χώρα των Θαυμάτων» και το πέμπτο μέρος των «Πειρατών». Το τελευταίο του πόνημα, με τον τίτλο «Ο Κύριος Μορντεκάι», είναι μια ιδιάζουσα περίπτωση καθώς ακόμα και από τα τρέιλερ φαινόταν το άσχημο του πράγματος. Ως κριτής, όμως, προσπάθησα να πάω να το δω με ανοιχτό μυαλό. Για λίγο, μάλιστα, σκέφτηκα ότι ίσως να είναι και καλό. Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Και είναι κρίμα αφού υπάρχουν όλα τα συστατικά για τη δημιουργία μιας κλασσικής κωμωδίας. Το καστ είναι αποδεδειγμένα έμπειρο, ο σκηνοθέτης David Koepp έχει γράψει μερικά εκπληκτικά σενάρια στο παρελθόν και το έργο βασίζεται στο πρώτο από τα τέσσερα μυθιστορήματα της σειράς του Kyril Bonfiglioli, με τον ευφάνταστο τίτλο «Don't Point That Thing At Me». Αλίμονο, όμως, κωμικά δεν ξέρει ούτε κατά διάνοια τι θέλει να είναι, δεδομένου ότι ισορροπεί άτσαλα μεταξύ της χυδαιότητας και της ευπρέπειας, κάνοντάς το να μοιάζει σαν να έχει κολλήσει στην γκρίζα ζώνη του PG-13. Ως εκ τούτου, η ταινία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις καραγκιοζιές του Johnny Depp. Οι συνήθεις ιδιορρυθμίες του και το γνώριμο (και βαρετό) πλέον σε όλους παίξιμό του προσπαθούν άκομψα να συγκαλύψουν την αδυναμία της ιστορίας.

Με τον Depp λοιπόν να αποτυγχάνει να αποσπάσει την προσοχή του κοινού, οι θεατές αντιλαμβάνονται πλήρως την εξαιρετικά μπερδεμένη πλοκή. Τι κοινό έχει ένας πίνακας του Γκόγια, μια νεκρή γυναίκα, ένας ναζιστικός ελβετικός τραπεζικός λογαριασμός, η MI5, η ρωσική μαφία, ένας τρομοκράτης και τα προβλήματα ενός γάμου; Απολύτως τίποτα! Έτσι και κάθε μέρος αυτής της ταινίας είναι ένα άνευ όρων άσκοπο τίποτα και ένα τεστ αντοχής. Επαναλαμβάνοντας συνεχώς «αστεία» που εξαρχής δεν ήταν επιτυχημένα και βασιζόμενο σε υπερβολική χρήση του χιούμορ τουαλέτας, το «Ο Κύριος Μορντεκάι» είναι ένα οδυνηρά μη αστείο και βαρετό φιλμ που στα 106 λεπτά της διάρκειάς του εξαντλεί την υπομονή του κοινού. Η μόνη υποψία ελπίδας είναι στο πρόσωπο της Gwyneth Paltrow. Το υπόλοιπο υποστηρικτικό καστ είτε ξεφτιλίζεται (Bettany, Munn), είτε απλά περιφέρεται δεξιά κι αριστερά (McGregor). Αυτό που με εκπλήσσει περισσότερο είναι ότι κανένας τους δεν μπήκε στον κόπο να κάνει ένα βήμα πίσω και να δει το πόσο χάλια είναι αυτό που φτιάχνουν.

Όπως και να 'χει, επειδή δεν υπάρχουν πολλά για να γράψω, θα πω το εξής: πέρα για πέρα κάκιστος και χωρίς ίχνος ψυχαγωγίας, αυτός ο μουστακαλής χαρακτήρας απλά δεν βλέπεται. Ας προσευχηθούμε ότι δεν θα γυριστεί κανένα άλλο από τα τρία υπόλοιπα βιβλία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

The Amazing Spider-Man [3/5]

Reboot. Σε κινηματογραφικούς όρους ισοδυναμεί με την εν μέρει ή και ολική απόρριψη μιας υπάρχουσας ταινίας ή σειράς ταινιών και την επανεκκίνηση της με καινούργιες ιδέες, ιστορίες ή στυλ αφήγησης. Αλλιώς «πώς να βγάλουμε περισσότερα λεφτά», κάτι που δυστυχώς για το The Amazing Spider-Man τείνει να κλίνει προς, χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι δεν διαθέτει αρετές. Από το 2005 έως το 2011 μόνο, τουλάχιστον καμιά δεκαπενταριά περιπτώσεις reboot έχουν πραγματοποιηθεί ή βρίσκονται στο στάδιο των γυρισμάτων. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις περιπτώσεις είναι ότι η όποια αφηγηματική συνέχεια προηγούμενων ταινιών με το ίδιο θέμα σβήνεται, με αποτέλεσμα ένα φρεσκαρισμένο franchise που και θα προσελκύσει ξανά ένα ευρύτερο κοινό και θα είναι και δικαιολογημένο. Και τι εννοώ με αυτό. Ας πάρουμε παράδειγμα το Batman Begins. Μιλάμε για ένα reboot το οποίο από όποια πλευρά και να το δεις, δικαιολογεί την ύπαρξη του. Χρονικά μεσολαβούσαν οκτώ χρόνια από την τελευταία ταινία Batman (το Batman &

Made in Italy ★

Κάποιος είπε κάποτε ότι η “ζωή” είναι αυτό που συμβαίνει όταν δεν περιμένεις κάτι να συμβεί. Και είναι τόσο αλήθεια. Ο ίδιος άνθρωπος όμως μάλλον δεν θα είχε δει ταινίες σαν αυτή, που περιμένεις κάτι να συμβεί αλλά τελικά τίποτα δεν συμβαίνει, και οι ώρες της ζωής σου σπαταλιούνται άσκοπα. Πριν την κριτική, η συγκεκριμένη ταινία απαιτεί να έχουμε κάποιο υπόβαθρο. Στο έργο πρωταγωνιστούν οι Liam Neeson και Micheal Richardson, πατέρας και γιος αντίστοιχα στην πραγματική ζωή. Όλοι γνωρίζουμε ότι το 2009 η Natasha Richardson, γυναίκα του Liam Neeson και μητέρα του Micheal Richardson, έφυγε από τη ζωή καθώς ο τραυματισμός της στο κεφάλι κατά τη διάρκεια ενός συνηθισμένου μαθήματος σκι για αρχαρίους απέβη μοιραίος. Η πλοκή της ταινίας τώρα αφορά έναν πατέρα και γιο που επιστρέφουν στην Ιταλία για να πουλήσουν το σπίτι που κληρονόμησαν από την αείμνηστη σύζυγο και μητέρα αντίστοιχα. Κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης της βίλας, θα γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, βελτιώνοντας τη σχέση τους που

Contraband [1.5/5]

Το «Τελικό Χτύπημα» είναι η κλασσικού τύπου ταινία ληστείας, όπου καθώς προχωράει, τα πράγματα γίνονται όλο και χειρότερα και που φυσικά έχουμε ξαναδεί εκατοντάδες φορές. Δεν έχει σημασία, βέβαια, αν μια ταινία «θυμίζει» μια άλλη ή έχει την αίσθηση του γνώριμου. Με βάση ένα κάλο σενάριο όλα αυτά ξεχνιούνται. Αλλά, αλίμονο, εδώ δεν υπάρχει η σωστή βάση, με αποτέλεσμα η ταινία να κατατάσσεται στην κατηγορία «το είδαμε, το ξεχάσαμε». Πρόκειται για μια ταινία δομημένη με μια απλή αρχή, ένα απλό τέλος κι ένα περίπλοκο μεσαίο κομμάτι. Το θέμα, όμως, είναι ότι στις ταινίες με ληστείες, καθώς και στα περισσότερα θρίλερ, ξέρουμε ότι τα πράγματα δεν θα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως κάπου-κάπου να θέλουμε και να δούμε επιπλοκές προκειμένου να παρακολουθήσουμε την ομάδα των χαρακτήρων καθώς θα προσπαθεί να προσαρμοστεί και να τις ξεπεράσει. Το πρόβλημα είναι ότι στο παρόν φιλμ αυτές οι επιπλοκές δεν αισθάνονται τόσο πολύ ως φυσικές, αλλά περισσότερο σαν στοιχεία πλοκής από άλλες τέτοιες ται