Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Απρίλιος, 2013

The Call [2/5]

Το «The Call» είναι, ως επί το πλείστον, ένα συναρπαστικό και σφιχτοδεμένο σεναριακά θρίλερ, «ευλογημένο» με δυο αξιοπρεπέστατες ερμηνείες, τόσο από τη Halle Berry όσο και από την Abigail Breslin (υποψήφια για Όσκαρ για το «Little Miss Sunshine»). Πέρα από αυτό, σε μια ταινία όπως το «The Call» δεν μπορείς να σχολιάσεις και πολλά πράγματα. Με μια βασική πλοκή που φέρνει στο μυαλό το «Τελευταία Κλήση» του 2004, με πρωταγωνιστές την Kim Basinger και τον Chris Evans, αλλά και δεκάδες άλλες ταινίες, μόνο προς όφελος μπορεί να θεωρήσει κανείς το γεγονός ότι καταφέρνει συνεχώς να σε κρατάει σε εγρήγορση. Διαθέτοντας γρήγορο μοντάζ, σωστές δόσεις αγωνίας, μια αίσθηση κλειστοφοβίας κι ευρηματικές αναποδιές στην εξέλιξη της ιστορίας, το έργο καταφέρνει να πετύχει πλήρως τον σκοπό του, που δεν είναι άλλος από το να σε διασκεδάσει. Έτσι και αλλιώς, η ταινία ανήκει σε εκείνο το είδος ταινιών στο οποίο θέλουμε να φτάσουμε στην ουσία αφήνοντας απ’ έξω οποιοδήποτε δευτερεύουσα πλοκή. Ε, αυτό ακριβ

The Guilt Trip [2.5/5]

Έχοντας πρωταγωνιστήσει, τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, σε μερικές κλασσικές ταινίες του είδους («Ένα Αστείο Κορίτσι», «Μια Τρελή, Τρελή Καταδίωξη», «Η Τροτέζα και ο Πρωτάρης» κ.ο.κ), είναι σαφές ότι η Barbra Streisand ξέρει από κωμωδία. Έχοντας αυτό στο μυαλό, το «The Guilt Trip» φαντάζει αυτομάτως ως ένα, πέρα από το αν είναι καλή σαν ταινία ή όχι, κινηματογραφικά σημαντικό γεγονός για δύο λόγους. Πρώτον γιατί αποτελεί ουσιαστικά τον πρώτο πρωταγωνιστικό της ρόλο εδώ και 16 χρόνια (ο τελευταίος ήταν το 1997 με το «Ο Καθρέφτης Έχει Δύο Πρόσωπα»), αλλά και γιατί είναι η ουσιαστική επιστροφή της, αν εξαιρέσουμε το μικρό πέρασμα από τις ταινίες «Πεθερικά της Συμφοράς» και «Γονείς της Συμφοράς», σε ένα είδος ταινιών που ξέρει καλά. Έχοντας λοιπόν διευκρινίσει γιατί το «The Guilt Trip» αποτελεί από μόνο του ορόσημο στα κινηματογραφικά δρώμενα, ας ασχοληθούμε λίγο και με την ουσιαστική του άξια. Καταρχάς, το γεγονός ότι τα ονόματα, τόσο της Barbra Streisand όσο κι αυτό του Seth Rog

Το Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού [4/5]

Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Έλληνα δημιουργού αποτελεί μια τολμηρή προσπάθεια διατύπωσης της ιστορίας ενός ανθρώπου που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον κόσμο όπως είναι, και παράλληλα ένα βαρύ αλληγορικό δράμα που αναδεικνύει τον προβληματισμό σχετικά με το πώς η οικονομική κρίση και τα μέτρα λιτότητας επηρέασαν την Ελλάδα. Μακριά από τον ευρέως διαδεδομένο και συνηθισμένο πλέον τρόπο σκηνοθεσίας, αλλά κι ερμηνείας του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου, η ταινία είναι πλήρως αρμονισμένη με τις σκληρές πραγματικότητες που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες σήμερα. Προκαλώντας το ενδιαφέρον σου από το πρώτο κιόλας λεπτό και κρατώντας σε προσκολλημένο στην οθόνη καθόλη τη διάρκεια της, η ταινία του Έκτορα Λυγίζου σε καθηλώνει καθιστώντας σου σαφές ότι αυτό που θα δεις σε αφορά. Σκηνοθετημένη με έναν λιτό αλλά ουσιαστικό τρόπο, σου παρουσιάζει χωρίς καλλωπισμούς και φλυαρίες μια άκρως γλαφυρή και προκλητική εξερεύνηση του αδιέξοδου μιας νέας γενιάς, της γενιάς της κρίσης. Εφοδιασμένος με μια β